Auteur Topic: Schrijfgerei  (683334 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #480 Gepost op: 24 augustus 2011 - 14:10:28
: )

Dhr.v.Kamen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 24 augustus 2011 - 14:28:12
Ik denk dat het ook vooral ligt aan het feit dat men weinig tot niets meer schrijft en vooral op knopjes duwt van een computer.

Verder merk ik aan mijzelf dat als ik de tijd neem om iets rustig op te schrijven het enigszins leesbaar is, maar wanneer ik het druk heb en dan iets snel op schrijf het uit ziet als de gemiddelde tekening van een drie jarige.

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 24 augustus 2011 - 15:31:13
Naar aanleiding van dit topic m'n vulpen eens uit het spreekwoordelijke vet gehaald, schoongemaakt, en heb 2 bladen A4 volgeschreven. Daar krijg ik snel meer last van dan van muizen of andere fijnzinnige hand/armactiviteiten ;)! Verkrampte onderarm en schouder, dat soort werk. Bovendien, en dat was het doel van de exercitie, was het grotendeels maar matig leesbaar. Het voelt een beetje alsof je te snel schrijft zonder dat te willen. Het zal wel even duren om daarin verandering aan te brengen...

Al lang niet meer geschreven hebbende, was het ook een prettige ervaring dat weer eens te doen. Aanbevolen!
TAFKADM

Charlie

• Gast
Reactie #483 Gepost op: 24 augustus 2011 - 17:38:14
Minder druk uitoefenen op het papier en niet in de pen knijpen, dan heb je nergens last van. Zelf schrijf ik best veel, zeker als het om brieven gaat o.i.d. Het is een bijna therapeutische oefening eigenlijk. Een vulpen vind ik het prettigst van allemaal, ondanks het feit dat ik linkshandig ben (gebruik inkt die bijna niet afgeeft en vrij snel opdroogt).

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 24 augustus 2011 - 18:53:13
Charlie, de man wiens inkt sneller droogt dan dat ie schrijft.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 24 augustus 2011 - 18:56:41
Minder druk uitoefenen op het papier en niet in de pen knijpen, dan heb je nergens last van. Zelf schrijf ik best veel, zeker als het om brieven gaat o.i.d. Het is een bijna therapeutische oefening eigenlijk. Een vulpen vind ik het prettigst van allemaal, ondanks het feit dat ik linkshandig ben (gebruik inkt die bijna niet afgeeft en vrij snel opdroogt).

Welke pen en inkt gebruik je? Ik ben ook linkshandig en heb vulpennen zo'n 25 jaar geleden afgezworen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 24 augustus 2011 - 18:57:45
Charlie, de man wiens inkt sneller droogt dan dat ie schrijft.

:mrgreen:

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #487 Gepost op: 24 augustus 2011 - 19:40:55
Wordt dat niet meer op school geleerd?

Volgens mij nauwelijks meer, in mijn tijd... (zo klinkt dat wel erg belegen  :mrgreen:) ..de jaren 90, moesten we al nauwelijks meer oefenen met schrijven, we gebruikten we voornamelijk letterbakjes om woorden te creëren. Die kinderen van tegenwoordig luisteren en doen toch steeds minder.

Desondanks heb ik nog een redelijk handschrift; aan elkaar, wel een beetje klein en sterk overhellend naar rechts. Mensen zeggen wel eens dat het wel mooi is omdat het zo consistent is.   :)
Ik ben overigens ambidexter (heet dat zo??) ik schrijf voornamelijk met rechts (dat werd toentertijd "aangemoedigd" door de school) maar met links gaat het ook prima, je ziet vrijwel geen verschil in handschrift.
Het is redelijk handig bij het overschrijven van lange stukken tekst.

Terugkomend op schrijfgerei:
Ikzelf gebruik voornamelijk de ballpoints uit de Lamy Logo reeks.
Of de Rotring Rapid Pro:

Ik bezit wel een paar mooiere (vul)pennen maar ben altijd bang ze kwijt te raken.  :roll:

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #488 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:09:58
Welke pen en inkt gebruik je? Ik ben ook linkshandig en heb vulpennen zo'n 25 jaar geleden afgezworen.

MontBlanc Meisterstück met de F punt en zwarte (andere kleuren zijn minder snel droog) Parker Quink inkt. Heb verschillende inktmerken geprobeerd zoals: MontBlanc, Noodles en J. Herbin, maar heb toch gemerkt dat Quink tot nu toe het beste is. Ikzelf gebruik trouwens ook speciaal papier, genaamd Clairefontaine. Dit papier is wel een stuk duurder dan normaal, maar het is kwalitatief uitstekend papier, waardoor het ook sneller de inkt opneemt en laat opdrogen.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:22:39
Sukkel.
Parker- en Schaeferinkt is het slechtst mogelijke wat je kunt gebruiken. Vanwege de zuren in vooral de zwarte inkt zullen de plastic onderdelen uitbijten. Puur gif voor je pen.
Basiskennis voor een vulpengebruiker.
Ik dacht dat je daar wel van op de hoogte zou zijn gezien je alwetende attitude.
Be yourself no matter what they say

Charlie

• Gast
Reactie #490 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:29:33
Wat loop jij nu in de ruimte te wauwelen, Carpe? Jij weet er blijkbaar niets van af. Ga maar eens kijken op Fountain Pen Network en kom dan eens terug om mij de les te lezen over het gebruik van inkt in een vulpen.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:35:10
Zeg knaapje, wat jij verder doet moet je zelf weten, deze tipmis dan voor anderen. Ga jij lekker je boeken kaften.
Ik heb het niet zelf bedacht, advies van pennenspeciaalzaken.

Dhr.v.Kamen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:52:03
Zo zo, wat een taal. Dat getuigt van geen stijl, dan wel van geen manier van doen.

Stijlforum op zijn laagst?

Charlie

• Gast
Reactie #493 Gepost op: 24 augustus 2011 - 21:05:13
Zeg knaapje, wat jij verder doet moet je zelf weten, deze tipmis dan voor anderen. Ga jij lekker je boeken kaften.
Ik heb het niet zelf bedacht, advies van pennenspeciaalzaken.

Ja, en jij gelooft ook alles was ze in de Volkskrant schrijven zeker? Het zal wel aan die goedkope Lami van je liggen, maar ik heb nog nooit problemen met mijn vulpen door Parker inkt gehad. Op FPN wordt niet gerept over het aantasten van de vulpen door Parker Quink inkt, en ik denk dat daar wat meer objectiviteit en expertise aanwezig is dan de pennenwinkeltjes waar jij ooit eens langs bent geweest.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 24 augustus 2011 - 21:29:31
Wat je wilt jochie.
Ik zal bij gelegenheid eens mijn collectie vulpennen fotograferen. Er zitten naast enkele mooie exemplaren van onder andere Delta, Pelikan, Mont Blanc inderdaad 2 Lamy's bij.
FPN is populair onder de nitwits, ik hou het bij Fountainpenhospital. Maar ook daar zul je wel iets op aan te merken hebben.