Auteur Topic: Schrijfgerei  (683350 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #630 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:55:13
Maar er gebeurt bij mij op dagelijks niveau gewoon niks waar ik mezelf toe zou kunnen zetten om het elke keer weer op papier te vereeuwigen.
(Datzelfde zou in beginsel ook zo maar voor iemand als Charlie kunnen gelden, met verschillende uitkomst.)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #631 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:57:41
Eensch! Was wel een grappige gebeurtenis, meer iets voor PM als het je interesseert.
Zéker interesseert me dat.
Overigens, als bibliofiel vind ik een gelimiteerde oplage van zeshonderd uiteraard belachelijk ongelimiteerd; de Renildis handpers drukte veelal in gelimiteerde oplages van... één exemplaar.

guest45

• Gast
Reactie #632 Gepost op: 11 juli 2012 - 00:00:47
Over pennen gesproken...
Deze zag ik vanmiddag in de stad. Hoewel het uiteraard bling-bling foute russen pennen zijn fascineerden ze me toch   :oops:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #633 Gepost op: 11 juli 2012 - 00:03:48
Over pennen gesproken...
Deze zag ik vanmiddag in de stad. Hoewel het uiteraard bling-bling foute russen pennen zijn fascineerden ze me toch   :oops:
Zo onaardig zien ze anders niet uit, Chris.

Charlie

• Gast
Reactie #634 Gepost op: 11 juli 2012 - 00:29:32
Een dagboek bijhouden lijkt me best een interessant concept. Maar er gebeurt bij mij op dagelijks niveau gewoon niks waar ik mezelf toe zou kunnen zetten om het elke keer weer op papier te vereeuwigen.

(Datzelfde zou in beginsel ook zo maar voor iemand als Charlie kunnen gelden, met verschillende uitkomst.)

Dat geldt ook voor mij. Het is niet zo dat alle dagen zeer interessante dagboek entries worden, maar daar gaat het ook niet om. Ik weet nog wel dat het in het begin er moeilijk was om mijzelf ertoe te zetten om iets te schrijven, maar naarmate je dit langer doet wordt het een noodzakelijkheid. Het is ongelooflijk prettig om dingen te documenteren voor later. Een voorbeeld is dat ik ooit een gesprek met mijn grootmoeder had, en ze vertelde mij iets dat mij deed verbazen. Ze is er nu al lang niet meer en als ik dit niet had opgeschreven zou ik het nu niet meer weten. Het is erg prettig om dit soort dingen te kunnen teruglezen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 11 juli 2012 - 00:33:16
Dat geldt ook voor mij. Het is niet zo dat alle dagen zeer interessante dagboek entries worden, maar daar gaat het ook niet om. Ik weet nog wel dat het in het begin er moeilijk was om mijzelf ertoe te zetten om iets te schrijven, maar naarmate je dit langer doet wordt het een noodzakelijkheid. Het is ongelooflijk prettig om dingen te documenteren voor later. Een voorbeeld is dat ik ooit een gesprek met mijn grootmoeder had, en ze vertelde mij iets dat mij deed verbazen. Ze is er nu al lang niet meer en als ik dit niet had opgeschreven zou ik het nu niet meer weten. Het is erg prettig om dit soort dingen te kunnen teruglezen.
Daar kan ik wel inkomen; ik heb veel met mijn grootouders gesproken, zijnde geïnteresseerd in de, én hun geschiedenis, maar de schriftelijke neerslag daarvan is beperkt gebleven. Of dat laatste uiteindelijk, anders dan persoonlijk, erg is, is iets anders.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #636 Gepost op: 11 juli 2012 - 08:39:01
.................................. Een voorbeeld is dat ik ooit een gesprek met mijn grootmoeder had, en ze vertelde mij iets dat mij deed verbazen. Ze is er nu al lang niet meer en als ik dit niet had opgeschreven zou ik het nu niet meer weten. .......................................

Waarde Charlie,

Je hebt groot gelijk.
Immers; nu je in deze fase van je (jonge) leven al die dingen vergeet, die je deden verbazen, zal ieder weldenkend mens je ook adviseren, om zoveel mogelijk te documenteren.

Ik maak mij welhaast zorgen over je toekomst en de fase in je leven, waarbij ouderdom en vergeetachtigheid hand in hand zullen gaan. Hoe moet dat in de toekomst als vergeetachtigheid je nu al fors parten speelt?

Ik wens je veel sterkte Charlie

:wink:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #637 Gepost op: 18 juli 2012 - 14:39:26
Ik vond deze zojuist in een laatje thuis:

Lamy Persona:

Ontworpen door architect/ontwerper Mario Bellini (bekend van de olivetti telmachines).
Laatst bewerkt op: 18 juli 2012 - 17:10:10 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #638 Gepost op: 18 juli 2012 - 15:17:40
Mooi.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #639 Gepost op: 18 juli 2012 - 16:59:02
nu nog spellen.
live and let die

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #640 Gepost op: 18 juli 2012 - 17:12:53
nu nog spellen.

:oops:  :oops:

Maar jij bent wel een hoofdlettertje vergeten.  :wink:

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #641 Gepost op: 19 juli 2012 - 08:04:29
Jij ook Olivetti :P

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #642 Gepost op: 19 juli 2012 - 09:18:10
En een koppelteken.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #643 Gepost op: 19 juli 2012 - 11:44:06
Ik had mijn dag niet.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #644 Gepost op: 19 juli 2012 - 20:34:05
Mooi.
The man with style, is the man who can smile