Auteur Topic: Schrijfgerei  (683338 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #615 Gepost op: 10 juli 2012 - 22:57:45
@ Charlie,

Leuk Charlie,

O.K, die schrijf je dus echt met de hand. Oprecht; dat verbaast mij van jou.

Op basis van je leeftijd en gezien je uitlatingen hier had ik dit beslist niet van gedacht. Mijn respect.

Je weet echter net zo weinig van mij als ik van jou weet.
De jaren na 2000 schrijf ik minder, omdat de printer veel overneemt. Echter in de 35 jaar wil ik de strijd best met je aangaan  :wink: 

Het is geen hanenstrijd over wie het meest met de hand schrijft. Het ging mij er om, of je al dan niet regelmatig langere stukken schreef en kon oordelen over de schrijfperformance van je Mont Blanc. 

@ Janus,

Ja! Ik heb hier erg om gelachen!  =D> Leuke humor!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #616 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:00:58
@Paul,

Visconti kan ik aanbevelen ik bezit er vier en het zijn de pennen die ik bij voorkeur meeneem als ik vlieg.
Visconti is ook leverbaar met een Paladium punt, dat schrijft heerlijk! Iets meer flex dan 18k goud.
Akkerman heeft Visconti dat heeft Mediam.. goed gezien.

Zoek je het in de stijl van Mont Blanc, dan kan ik je het aloude Pelikaan aanbevelen. Klassiek design M600, M800, of de grote dikke M1000 (zelf heb ik ook een M800 met 18krt penpunt). Het is persoonlijk ik vind dat een heel prettige pen. Het is mijn work horse zal ik maar zeggen.

Naast Visconti en Pelikaan, ben ik absoluut een fan geworden van Sailor. http://www.sailorpen.com/
Sailor is een heel mooie klassieke pen met een perfecte punt. daar schrijf je heerlijk vier A4-tjes mee vol.
Er is een serie met penpunten door Mr. Nagahara (de meester bij Sailor) gemaakt. Het verschil is gewoon voelbaar.
Dank voor de adviezen! Ik zal er rekening mee houden als ik weer eens in Den Haag ben.

Hoewel ook ik véél minder schrijf dan vroeger, ben ik nog wel iemand die echte brieven schrijf. (Mijn verslagen over SF -en Charlie- verdwijnen natuurlijk in mijn internet-dagboek dat vervolgens wordt uitgeprint en ieder jaar aan het plaatselijke historische archief wordt afgeleverd, belangrijk als het voor het nageslacht is.)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #617 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:03:29
Werkelijk? Sinds mijn jeugd houd ik al een dagboek bij (ala Willem Oltmans). Alles staat erin met datum en tijd. In extenso, de hele rotzooi.
En hoop je dan ook dat je ooit een uitgever vindt voor die 'rotzooi', of ga je wachten op een paar miljoen zodat je de uitgave zelf kan bekostigen?

Charlie

• Gast
Reactie #618 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:11:38
(Mijn verslagen over SF -en Charlie- verdwijnen natuurlijk in mijn internet-dagboek dat vervolgens wordt uitgeprint en ieder jaar aan het plaatselijke historische archief wordt afgeleverd, belangrijk als het voor het nageslacht is.)

Precies, zo mag ik dat graag zien.

En hoop je dan ook dat je ooit een uitgever vindt voor die 'rotzooi', of ga je wachten op een paar miljoen zodat je de uitgave zelf kan bekostigen?

Wellicht dat ik ooit nog een memoires ga uitgeven ja, als ik oud en versleten ben.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #619 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:27:50
Ik verzamelde ooit vulpenen en heb daar in een wilde bui ooit een Delta Nautulus gekocht. Prachtig ding en lekkere pen qua balans.
Alsze dit merk nog voeren zou ik ook deze eens meenemen in je overweging
Be yourself no matter what they say

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #620 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:30:07
Sinds mijn jeugd houd ik al een dagboek bij (ala Willem Oltmans). Alles staat erin met datum en tijd. In extenso, de hele rotzooi.

Ik vind dat eigenlijk best wel tof. Heb het geduld er zelf totaal niet voor.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #621 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:37:19
Ik vind dat eigenlijk best wel tof. Heb het geduld er zelf totaal niet voor.
Neem een voorbeeld aan Hans Warren en Frida Vogels.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #622 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:38:39
Ik verzamelde ooit vulpenen en heb daar in een wilde bui ooit een Delta Nautuilus gekocht. Prachtig ding en lekkere pen qua balans.
Alsze dit merk nog voeren zou ik ook deze eens meenemen in je overweging

Delta is pracht merk. De Delta Nautilus is inderdaad een super pen. Goed advies.

Zelf heb ik ook de Ltd Delta Lugdunum (ooit van P. Bocuse en de burgervader van Lyon cadeau gekregen), die veel gelijkenis met de Nautilus vertoond. Heerlijke vulpen. Balans van Delta is altijd mooi, alleen de kortere varianten zijn daarin minder.

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #623 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:40:15
Neem een voorbeeld aan Hans Warren en Frida Vogels.

Maar zij hadden blijkbaar dat geduld wel. Ik ben van de internetgeneratie paul :)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #624 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:42:59
Maar zij hadden blijkbaar dat geduld wel. Ik ben van de internetgeneratie paul :)
Zij hadden niets beters te doen... (Um: Vogels leeft nog: "heeft" dus; wél erg mooie dagboeken, slechts circa zestien delen.)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #625 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:43:56
P. Bocuse.
(:-( Ooit groot, en ook alweer lang geleden afgedaan.)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #626 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:45:16

De oplossing:

Keel's simply diary van Taschen:

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #627 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:46:49
(Sneer naar Charlie...?)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #628 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:50:10
(Sneer naar Charlie...?)

Nee, ik meen het echt. Een dagboek bijhouden lijkt me best een interessant concept. Maar er gebeurt bij mij op dagelijks niveau gewoon niks waar ik mezelf toe zou kunnen zetten om het elke keer weer op papier te vereeuwigen. En het levert me op korte termijn niks op. Dus het zal niet zo snel een gewoonte worden :)

Al is die Keel's diary wel geweldig :D

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #629 Gepost op: 10 juli 2012 - 23:51:57
(:-( Ooit groot, en ook alweer lang geleden afgedaan.)

Eensch! Was wel een grappige gebeurtenis, meer iets voor PM als het je interesseert.

Overigens; Lugdunum = Lyon. De Delta Lugdunum is ter gelegenheid van het jubileum van Lyon in Ltd edition gemaakt. De eerste 600 waren voor de stad en zijn cadeau gedaan.

http://www.airlineinternational.net/delluglimedp.html

Leuke bijkomstigheid dat Leidenaren het als een Leidse pen zien Leiden is echter Lugdunum Batavorum en dus niet Lugdunum.

[attachment deleted by admin]