Auteur Topic: Schrijfgerei  (683323 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Schrijfgerei
Reactie #510 Gepost op: 26 augustus 2011 - 19:26:15
(...) met sneldrogende inkt? (liefst zwarte inkt).

Parker Quink in zwart.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 26 augustus 2011 - 19:44:52
Tip: vulpen met rechte punt, ipv ronde
Voor linkshandigen zou ik een ronde punt adviseren en niet de dunste penpunt. In tegenstelling tot rechtshandigen, die een "trekkende" schrijfbeweging maken duwen linkshandigen. Met een fijne spitse punt kun je dan krassen in de toplaag van het papier en vlekken krijgen. Bolle, iets dikkere punten bewegen zich wat soepeler.
En de juiste inkt gebruiken voor de levensduur van je pen!
Be yourself no matter what they say

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #512 Gepost op: 26 augustus 2011 - 23:03:32

Charlie

• Gast
Reactie #513 Gepost op: 26 augustus 2011 - 23:19:11
Ik dacht dat jij het zou laten rusten?

Toch moet nog opgemerkt worden dat sommige inktsoorten - ook al zijn zij van dezelfde makelij - aanzienlijk in kwaliteit kunnen verschillen. Als je bijvoorbeeld naar zwarte MontBlanc inkt kijkt ten opzichte van de groene MontBlanc inkt, zul je zien dat de laatste aanzienlijk beter is. In het artikel worden enkelen inktmerken aangehaald met hun respectievelijke zuurwaarden, hieronder ook de Quink van Parker. In het artikel wordt echter naar de blauwe Parker Quink gerefereerd en niet naar de zwarte. Op het moment - en ik gebruik zwarte Parker Quink al een aantal jaren - heb ik nog geen problemen ondervonden met deze inkt.

Enkel afgaan op het merk en dan stellen dat alle inkt van datzelfde merk in een bepaalde kwaliteitscategorie valt, gaat dus niet (altijd) op.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #514 Gepost op: 26 augustus 2011 - 23:25:43
 :-#

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #515 Gepost op: 26 augustus 2011 - 23:43:24

Onderstaande foto van Swanns normale handschrift ----

/jaloers  :mrgreen:

Mijne is zo uniform, die van jouw heeft tenminste een eigen stijl.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #516 Gepost op: 27 augustus 2011 - 01:55:05
Schrijf zelf nog met regelmaat maar met balpen. Komende jaren wil ik tijdens m`n studie m`n handschrift zo mooi mogelijk krijgen en wil hierom ook weer met een vulpen schrijven. Wat is een mooi instapmodel met sneldrogende inkt? (liefst zwarte inkt). Of schrijven alle vulpennen per definitie al erg fijn en moet ik ook de grip in acht nemen?

Zo'n plastic Lamy die hier al vaker langs gekomen is. Ik heb mezelf verwend met een MB Meisterstück, maar ik schijf ook heel graag met mijn Lamy van twee tientjes. Zegt genoeg lijkt me.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #517 Gepost op: 27 augustus 2011 - 10:42:34
/jaloers  :mrgreen:

Mijne is zo uniform, die van jouw heeft tenminste een eigen stijl.

Dat komt door het rechte vulpenpuntje, wilde ik duidelijk maken. Mijn handschrift is doorgaans niet heel bijzonder. Een onregelmatig Wolters-Noordhoff overblijfsel.

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 27 augustus 2011 - 13:23:10
Bedankt heren, ga eens zoeken. Vond deze wel erg fraai trouwens:http://www.lacouronneducomte.nl/webstore/main/product_info.php?cPath=1_109&products_id=2318

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 02 september 2011 - 14:04:47
Ik ben ook linkshandig, gebruik een oude waterman met F bit en licht blauwe inkt. Mijn handschrift slaat nergens op maar ik schrijf behoorlijk veel. Ik buig mijn hand om de tekst heen - zo werd mij dat geleerd op de basisschool. (ook met de rode Lamy..)
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

StudentNHTV

• Bekijk profiel
Reactie #520 Gepost op: 13 september 2011 - 14:45:18
Beste pennenliefhebbers,

Ik ben een student aan de NHTV en doe momenteel onderzoek naar Visconti pennen. Graag zou ik willen vragen wat jullie van Visconti pennen vinden; waarom heb je een Visctonti pen of waarom juist niet? Wat zou je graag willen dat Visconti zou veranderen? Kortom wat vinden jullie van dit Italiaanse pennenmerk.

Bedankt dat ik gebruik mocht maken van dit forum en ik hoop op jullie reacties.

Alvast bedankt!

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 13 september 2011 - 16:17:49
Sinds enige tijd ben ik ook opzoek naar een nieuwe pen. Ik ben linkshandig, en heb de voorkeur aan niet te soepel schrijvende pennen. Als een pen stroef schrijft, dan schrijf ik langzamer wat ten goede komt van mijn handschrift.

Welke pennen (hoeft geen vulpen te zijn) voldoen hieraan?

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 13 september 2011 - 16:52:02
Vroeger op de basisschool kreeg iedereen standaard een Lamy Safari en werden er klassikaal hele schrijfoefeningen-boekjes vol gekalkt.  

Tegenwoordig adviseren ze op de basisschool een Stabilo.

Zelf ben ik op zoek naar twee andere type pennen voor mijn nieuwe notebook's.
De Lamy Pico lijkt mij wel een aardige combinatie met dit (passport-size) notebook:

Daarnaast zoek ik nog een nette pan voor mijn nieuwe a4 padfolio, daar ben ik nog niet over uit.
Laatst bewerkt op: 13 september 2011 - 17:17:43 door Shine

Charlie

• Gast
Reactie #523 Gepost op: 13 september 2011 - 18:53:20
Heb zelf destijds een setje van Filofax gekocht, uit de Finsbury lijn. Het betrof zowel een schrijfmap als een agenda. Filofax hoef je maar 1x in je leven te kopen, want die dingen zijn onverwoestbaar.

i.lips

• Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 14 september 2011 - 11:00:46
Beste penliefhebbers,

Momenteel ben ik bezig met een onderzoek voor mijn studie. Dit onderzoek betreft het imago van de vulpen in het algemeen en het imago van één bepaalde vulpenverstrekker (waarvan ik de naam helaas achterwege moet laten).

Om dit onderzoek beter af te kunnen ronden ben ik hard op zoek naar vulpenliefhebbers die mij meer kunnen vertellen over de liefde voor de vulpen. Het is voor mij dan ook belangrijk om er achter te komen waarom mensen zoals jullie nou ECHT kiezen voor het schrijven met een vulpen, behalve het feit dat een vulpen simpelweg lekkerder schrijft dan een gewone ballpoint.

Mocht u het leuk vinden om een bijdrage te leveren aan dit onderzoek en denkt u mij te kunnen vertellen waarom een vulpen een belangrijk item is, of weet u mij misschien zelfs wel te overtuigen om ook met een vulpen te gaan schrijven?

Stuur mij dan alstublieft een e-mail naar i.lips@live.nl, zodat ik u per mail of telefonisch kort kan interviewen.

Alvast bedankt!

Groeten,

Ilse Lips