Zo'n passer had ik vroeger ook (weliswaar niet van Rotring), een waar kloteding.Sinds enkele jaren zweer ik bij de sets van Wild Heerbrugg, maximale Zwitserse precisie. http://www5.picturepush.com/photo/a/7486598/1024/Style/Wild-Heerbrugg-RZ-22.jpg
Ik ben een alfa in hart en nieren, maar stiekem word ik best wild van bovenstaande set. Passers vond ik vroeger al fantastisch... Best een ontdekking eigenlijk, nu ik er zo bij stilsta. Bij welk beroep gebruik je vaak een passer?
Toch moet je eens aan een vulpen denken kwa handschrift, want mijn handschrift met een vulpenziet er vele malen beter uit, dan met een ballpoint.Wel even goed uitzoeken in de winkel welke breedte, je fijn vind schrijven en welke breedte het bestbij je handschrift past.
Zelf heb ik een vulpen van Montblanc, alleen ik merk dat het wel eens voorkomt dat de inkt niet goed doorkomt. Ik ben linkshandig, maar het is nu een tijdje aan de gang, en dit probleem had ik eerst niet. Iemand ideetjes?
Het probleem is dat ik sowieso niet goed mijn pen vasthou (duim haakt over de wijsvinger heen, ipv tegen aan) en vervolgens ook nog 'vanuit de vingers' schrijf in plaats van de arm. Mijn basisschool-juffrouws hebben zich er kapot aan geërgerd.
Is een beter handschrift op latere leeftijd nog aan te leren, eigenlijk?
Bij mij was dat vanaf de eerste dag het geval. Had er als student lang voor gespaard, en dan kwam de ontnuchterende vaststelling dat het goedkoopste kindervulpennetje eigenlijk beter schrijft dan zo'n Montblanc. Toch dan de mijne. Een handtekening bijvoorbeeld is nooit gelukt zonder 'ontbrekend' deel.
Misschien een verstopping. Spoel zelf mijn vulpennen uit onder de kraan.Geen idee of dit goed of desastreus is maar het helpt.
Met handtekeningen gaat het juist prima. Ik ben een onderschrijver, wellicht heeft dit er iets mee te maken? Dat de punt niet gemaakt is om omhoog te drukken en naar rechts te drukken? Een rechtshandige trekt namelijk, terwijl een linkshandige duwt.