Auteur Topic: Schrijfgerei  (683333 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Schrijfgerei
Reactie #495 Gepost op: 24 augustus 2011 - 21:49:39
Hou toch op alsjeblieft. Ik ben bekend met FPH, maar het feit blijft dat ook dit weer een pennenwinkel is - wellicht ouder dan de meeste - maar een forum zoals FPN dat toegespitst is op pennen en wat dies meer zij, heeft toch wat meer kennis en objectiviteit in huis (temeer omdat het niet in de business is om een jaarlijks verkooppercentage te behalen), me dunkt.

Velponi moet maar zelf beslissen wiens advies hij opvolgt, ik raad Velponi in ieder geval aan om www.fountainpennetwork.com eens te bezoeken.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 24 augustus 2011 - 21:55:19
Case closed, wat mij betreft.
Het enige wat ik je wil meegeven is dat de kennis van gerenommeerde speciaalzaken mij meer vertrouwen geven dan wat gewijsneus op een forum als FPN. Deze hebben een reputatie hoog te houden.
Laatst bewerkt op: 24 augustus 2011 - 21:59:14 door carpe diem
Be yourself no matter what they say

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #497 Gepost op: 24 augustus 2011 - 22:20:09

Volgens mij nauwelijks meer, in mijn tijd... (zo klinkt dat wel erg belegen  :mrgreen:) ..de jaren 90, moesten we al nauwelijks meer oefenen met schrijven, we gebruikten we voornamelijk letterbakjes om woorden te creëren. Die kinderen van tegenwoordig luisteren en doen toch steeds minder.

Vroeger op de basisschool kreeg iedereen standaard een Lamy Safari en werden er klassikaal hele schrijfoefeningen-boekjes vol gekalkt. 

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 24 augustus 2011 - 22:30:06
Minder druk uitoefenen op het papier en niet in de pen knijpen, dan heb je nergens last van.

Ik merk dat ik dat gaandeweg onbewust vanzelf doe. Het knijpen dan, met de druk valt het wel mee.

TAFKADM

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #499 Gepost op: 25 augustus 2011 - 00:35:30
Vroeger op de basisschool kreeg iedereen standaard een Lamy Safari en werden er klassikaal hele schrijfoefeningen-boekjes vol gekalkt.  

http://www.dongeren.nl/pennen/10abcFH.jpg

Bij mijn school hadden we die Lamy's ook! maar die schrijfoefeningen boekjes niet.  ](*,)
Na de 5de klas gebruikte niemand ze meer omdat ze dan toch allemaal al kapot waren.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #500 Gepost op: 25 augustus 2011 - 09:49:38
Wat heb ik nou weer losgemaakt met mijn vraag...

Dank voor de tip Charlie, ik zal er eens over nadenken maar ik heb helaas geen tijd om me in nóg een forum te verdiepen. :wink:

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #501 Gepost op: 25 augustus 2011 - 23:24:39
Ik zeg 1-0 voor Charlie.

Of was dit geen gevecht maar een dans?
Het is maar hoe je het bekijkt..

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 26 augustus 2011 - 10:40:58
Ik zeg 1-0 voor Charlie.

Eens, wat dit betreft. Neemt niet weg dat Charlie nog steeds (totaal) op -999 staat.  :wink:

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #503 Gepost op: 26 augustus 2011 - 10:50:34
LOL

Heb gekeken naar een nieuwe MB, een fineliner. Maar toch besloten dat ik toch echt te weinig schrijf (nu).

Charlie

• Gast
Reactie #504 Gepost op: 26 augustus 2011 - 11:36:55
Eens, wat dit betreft. Neemt niet weg dat Charlie nog steeds (totaal) op -999 staat.  :wink:

Nee, eerder -1500.

Onderschatten is ook een vak, Ramone. :P

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #505 Gepost op: 26 augustus 2011 - 11:42:37
Toen vorige week mevr. Splates een nieuwe agenda aan het kopen was heb ik verlekkerd bij de vitrine van MB staan kijken. Vooral de Starwalker kon ik weer waarderen.  Het is wel jammer dat de balpen-variant, die ik helaas nodig heb vanwege de links-handicap, geen dop heeft. De vulpen wel, maar dat ga ik ondanks de positieve verhalen van Charlie niet eens proberen.

Charlie

• Gast
Reactie #506 Gepost op: 26 augustus 2011 - 11:44:54
Het is inderdaad wel iets moeilijker om als linkshandige met een vulpen te schrijven, maar als je de techniek en de juiste spullen hebt is het niet zo'n probleem. Ik vind een vulpen gewoon ontzettend prettig schrijven omdat het allemaal zo vloeiend gaat en temeer omdat je nooit het probleem hebt dat de inkt het papier niet pakt.

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 26 augustus 2011 - 15:33:27
Schrijf zelf nog met regelmaat maar met balpen. Komende jaren wil ik tijdens m`n studie m`n handschrift zo mooi mogelijk krijgen en wil hierom ook weer met een vulpen schrijven. Wat is een mooi instapmodel met sneldrogende inkt? (liefst zwarte inkt). Of schrijven alle vulpennen per definitie al erg fijn en moet ik ook de grip in acht nemen?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #508 Gepost op: 26 augustus 2011 - 16:57:22
Tip: vulpen met rechte punt, ipv ronde punt.

Onderstaande foto van Swanns normale handschrift ----

[attachment deleted by admin]

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 26 augustus 2011 - 17:07:11
Volgens mij is mijn handschrift beter geschikt voor een (E)F-punt dan mijn huidige M-punt. De pen heb ik langer dan vier weken. Gratis omwisselen van de punt via de Pelikän-importeur is dus niet mogelijk. Heeft iemand ervaring met webwinkels? Volgens de website van Pelikän is in mijn stad een verkooppunt gevestigd. Dat is gesloten wegens vakantie.

Het gaat om de M805.