Tussen al het vulpen geweld even iets anders: voor mijn afstuderen heb ik een Visconti Rembrandt pen gekregen, expres geen vulpen want met mijn handschrift is daar geen beginnen aan

Visconti heeft een magnetisch My Pen systeem waarmee je het Visconti logo op de kap van de pen kunt vervangen met bijvoorbeeld je initialen, oosters of westers horoscoop symbool of een natuursteentje, dit in plaats van een meer opvallende oplossing als een gravering ofzo. Omdat de schenker niet wist wat ik fijn zou vinden heeft die de keuze aan mij gelaten. Heb besloten om mijn initialen GS er op te zetten en die bij een online pennenboer (La Couronne du Comte) besteld. Kwamen vandaag binnen, dus:
Originele medallion:

Door middel van een sterk magneetbord-magneetje verwijderd (Visconti verkoopt daar ook een hele tool voor, maar dat is dus onzin). De magneet in de pen doet goed z'n werk:

Eén erop:

En klaar:

Leuk systeem, nadeel is wel dat de initialen plat zijn terwijl het originele logo medallion licht gebogen was. Dat vond ik er eigenlijk veel fraaier uitzien, want volgt meer de vorm van de pen. Volgens de pics op internet zijn de natuursteentjes en horoscoop tekens wel gebogen, misschien dat ik er toch alsnog zo een bijbestel.