Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027837 keer gelezen)

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5055 Gepost op: 25 augustus 2011 - 21:01:30
Ik vind het wel cool, bij iemand die ook zijn eigen pasjeshouder ontwerpt.

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5056 Gepost op: 25 augustus 2011 - 21:11:58
Bob! Ga naar de bib en haal een paar boeken over klassieke herenmode (Dressing the man, Man in pak, Roetzel, ...). Dan begrijp je Stijlforum! Ik ben er zeker van dat ge dan uw sneakers in de vuilbak gooit :-D
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5057 Gepost op: 25 augustus 2011 - 22:19:36
Plusje voor het bier, bob.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5058 Gepost op: 25 augustus 2011 - 22:48:51
Als je die schoenen wilt dragen, doe dan minstens een andere broek aan.
Een spijkerbroek die op je heupen hangt en waarbij men je onderbroek kan zien.
Helemaal goed, in combinatie met een grijs jasje en vest en kunstzinnig baardje.

Als je een pak wilt dragen, doe dan minstens een paar goeie schoenen aan je voeten.
En kort je broek iets in.

Ja, ja, iedereen weet het beter hier..  :wink:
Het is maar hoe je het bekijkt..

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5059 Gepost op: 25 augustus 2011 - 23:59:40
Over de te lange broek heb je gelijk, Pierlala! Die stond al op het lijstje, is hier niet voor gemaakt (schoenen zijn nogal wat dikker/hoger dan normaal). Dank voor het inhoudelijke commentaar trouwens, los van (grote) verschillen in smaak/stijl hebben we zo iig iets om het over eens te worden/elkaar verder te helpen.

(Marijn en Carwo ook bedankt  :wink:)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5060 Gepost op: 26 augustus 2011 - 01:01:18
Als je een driedelig pak draagt dan kun je beter kiezen voor een hogere broeksband (al dan niet met bretels). Ik begrijp dat je wat meer casual wilt overkomen. Soit, dat wil ik ook wel eens. Een zichtbare riem onder een vest moet je niet willen. Aan de zijkanten gaat het wel goed trouwens.
Laatst bewerkt op: 26 augustus 2011 - 01:51:27 door Don

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #5061 Gepost op: 26 augustus 2011 - 19:58:20
Aan het kruis te zien kun je die broek best hoger optrekken, bob. Dan ben je van alle genoemde problemen af. Sneakers lekker aanhouden zolang je met dat baardje weg kunt komen.

Dhr.v.Kamen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5062 Gepost op: 27 augustus 2011 - 11:48:46
U doet mij herinneren aan een oud klasgenoot met die schoenen en dat baardje.  :wink:

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5063 Gepost op: 28 augustus 2011 - 17:22:39
Ik ben niet nieuw hier op SF, maar heb nooit eerder van mij laten horen en vind het gepast dat ik mij eerst voorstel alvorens vragen te stellen.
Dus bij deze.

Mijn naam is Rik, ben 23, studeer nog en heb net mijn eerste pak laten maken. Doel van dit pak was een stage als accountant bij een Big 4 kantoor. Er volgt nog een 2e pak binnen nu en een maand en dit keer wil ik mij daar nog beter op voorbereiden, met name waar ik naartoe moet voor een pak.

Ik heb in het Pakkend topic een post geplaatst met foto's van het pak en een vraag om opmerkingen omdat ik zelf ook niet onder de indruk ben van het geleverde werk.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #5064 Gepost op: 29 augustus 2011 - 23:08:54
Welkom heren van de afgelopen tijd.

Ik heb in het Pakkend topic een post geplaatst met foto's van het pak en een vraag om opmerkingen omdat ik zelf ook niet onder de indruk ben van het geleverde werk.

Een dergelijke kritische houding is goed, DrJkll. Met dit forum wordt je volgende creatie zeker vele malen meer naar wens.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

naga

• Bekijk profiel
Reactie #5065 Gepost op: 12 september 2011 - 12:01:22
Ook tijd om mij voor te stellen:

Amsterdammer in hart en nieren,  loop 5 van de 7 dagen in pak voor werk. Tot 5 weken terug altijd met das (dat is zo de gewoonte hier in de directiekamers). Echter begon ik te merken dat ik met externe afspraken steeds vaker "overdressed" was. De das wordt de afgelopen jaren steeds minder gedragen in het bedrijfsleven. Dus nu pak, overhemd en (meestal) geen das meer. Ergens wel bevrijdend (soort van casual friday gevoel maar dan de hele week) en aan de andere kant jammer , want saaier...

Ik kom al af en aan op dit forum als mee lezer, meestal als ik aan het oriënteren ben op nieuwe mooie spulletjes. Nu dus de aanleiding: hoe maak ik mijn outfit toch leuk, trendy, chique zonder das? Ik denk dat de kwaliteit van het overhemd nu belangrijker wordt. Ook accessoires (manchetknopen, horloges,) wellicht meer...

Qua pakken: eerst begonnen met  Van Gils en Boss pakken. Daarna Suit Supply, vervolgens eindelijk naar Oger (ow, wat had ik me daar op verheugd!!)... Wat een nare winkel is dat joh! Wel een heel fijn label dat mij als gegoten zit: Raffaele Caruso (2 gekocht), maar de winkel is de prijs volstrekt niet waard (en ja, het gaat om het product maar toch... Ik geef mijn geld doorgaans alleen aan mensen die ik plezierig vind in de omgang... ). Nu dus weer terug bij RTW Suit Supply. De service was 1 ding, maar ook wel de prijs: 1500€ voor een pak, daar 2 van... daar kan ik 10 Suit Supply pakken voor kopen... Dat contrast vind ik gewoon wat te groot... En Suit Supply is in mijn ogen eigenlijk prima. Kan beter...kan ook echt veel slechter...

Ik heb vorig jaar een MTM shirt laten maken bij Suit Supply. Mijn eerste maatwerk.... wat een enorm verschil in hoe dat zit...dat had ik echt nooit verwacht. Reden: ik fitness al jaren... Dus rug, borst,armen en benen zijn wat groter dan doorsnee. Gevolg dat alles eigenlijk altijd wel ergens trekt. Maar dat maatshirt: leek wel alsof er geen kreukje in kon komen...heel mooi. Dus dat is voor mij de "way to go" vanaf nu. Het enige jammere is: ik stop nogal geregeld met roken (en kom dan weer 10kg aan) ....om vervolgens weer te beginnen met roken....dieet....weer terug naar oude gewicht....weer stoppen...weer aankomen.... heel irritant. Moet je echt denken aan 80 kg.....96 kg.....83 kg.....95kg.... Zit nu weer op de 90kg... onderweg terug naar beneden...(Wat een drama eigenlijk als ik dit zo lees....) Ik moet dus eigenklijk eerst weer terug naar 83 kg alvorens ik nieuwe shirts (en pakken) kan laten maken... Geeft me nog een maand of 2 om me te oriënteren dus ;)

Sorry voor het hele verhaal... Ik kwam opeens op stoom geloof ik :)
Alle adviezen en meningen meer dan welkom. Shoot!
Laatst bewerkt op: 12 september 2011 - 12:34:34 door naga

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5066 Gepost op: 12 september 2011 - 13:27:15
Leuke intro! Welkom Naga!

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5067 Gepost op: 12 september 2011 - 13:43:35
Welkom Naga en alle andere leden van afgelopen maanden.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Codyke

• Bekijk profiel
Reactie #5068 Gepost op: 12 september 2011 - 17:32:42
Ook voor mij tijd me voor te stellen:

Net zoals bij velen volgens mij ben ik mij gaan interesseren in betere herenkleding op het moment dat ik stage ging lopen (en vaak in pak moest verschijnen). Toen heb ik maar twee Suit Supply MTM pakken en een aantal maatoverhemden aangeschaft.

Dit was alweer twee jaar geleden en als ik er nu aan terug denk, stoort het mij enorm dat ik onder deze pakken gerust Bijenkorf of Van Lier aftrap schoenen droeg.

De afgelopen maanden is mijn interesse net wat groter geworden en heb mijn eerste paren betere schoenen gekocht (2 maal Magnanni en een model uit de Greve Custom Series). Ik hoef momenteel zelden in pak, dus deze schoenen zijn tweemaal donkerbruin Suede en eenmaal donkerbruin leer.

Helaas ben ik een arme student (in Amsterdam) en bovendien aan het sparen voor een uitwisseling in New York, dus veel geld voor kleding heb ik momenteel niet. Dit leert echter wel creatief omgaan met geld en ik heb bijvoorbeeld bovenstaande schoenen allemaal voor een zacht prijsje overgenomen via marktplaats (2 paar waren nog geheel ongebruikt) voor een gezamenlijk bedrag van ongeveer 250 euro. Misschien heb ik zelfs van een van jullie schoenen overgenomen :)

Momenteel oriënteer ik mij een beetje om een kleine, multifunctionele garderobe samen te stellen. Het ontbreekt mij vooral aan een aantal mooie truien en goede nette broeken. Maakt het combineren net wat makkelijker. Een jasje vind ik (als niet lid zijnde student) vaak net wat te pretentieus, dus ik draag graag een nette trui, overhemd en nette broek.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5069 Gepost op: 12 september 2011 - 19:02:34
Welkom allemaal
Be yourself no matter what they say