Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027888 keer gelezen)

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5070 Gepost op: 12 september 2011 - 19:14:35
Oink oink

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5071 Gepost op: 12 september 2011 - 19:21:39
Alle nieuwe leden, welkom!
Ook tijd om mij voor te stellen:
Amsterdammer in hart en nieren,  loop 5 van de 7 dagen in pak voor werk. Tot 5 weken terug altijd met das (dat is zo de gewoonte hier in de directiekamers). Echter begon ik te merken dat ik met externe afspraken steeds vaker "overdressed" was. De das wordt de afgelopen jaren steeds minder gedragen in het bedrijfsleven. Dus nu pak, overhemd en (meestal) geen das meer. Ergens wel bevrijdend (soort van casual friday gevoel maar dan de hele week) en aan de andere kant jammer , want saaier...
Ik kom al af en aan op dit forum als mee lezer, meestal als ik aan het oriënteren ben op nieuwe mooie spulletjes. Nu dus de aanleiding: hoe maak ik mijn outfit toch leuk, trendy, chique zonder das? Ik denk dat de kwaliteit van het overhemd nu belangrijker wordt. Ook accessoires (manchetknopen, horloges,) wellicht meer...
Qua pakken: eerst begonnen met  Van Gils en Boss pakken. Daarna Suit Supply, vervolgens eindelijk naar Oger (ow, wat had ik me daar op verheugd!!)... Wat een nare winkel is dat joh! Wel een heel fijn label dat mij als gegoten zit: Raffaele Caruso (2 gekocht), maar de winkel is de prijs volstrekt niet waard (en ja, het gaat om het product maar toch... Ik geef mijn geld doorgaans alleen aan mensen die ik plezierig vind in de omgang... ). Nu dus weer terug bij RTW Suit Supply. De service was 1 ding, maar ook wel de prijs: 1500€ voor een pak, daar 2 van... daar kan ik 10 Suit Supply pakken voor kopen... Dat contrast vind ik gewoon wat te groot... En Suit Supply is in mijn ogen eigenlijk prima. Kan beter...kan ook echt veel slechter...
Alle adviezen en meningen meer dan welkom. Shoot!
Ik vind persoonlijk het dragen van een das niet overdressed omdat anderen dat niet doen, bij het dragen van een pochet kan ik me daar nog wel in vinden.
Juist omdat anderen geen das dragen zou ik deze juist wel omdoen, gewoon omdat het mooi is.
Er zijn tegenwoordig zelfs mensen die sneakers onder een pak dragen en die ga ik zeker ook niet volgen, omdat ze underdressed zijn?
Het bedrag wat men aan schoenen of overige kleding wenst uit te geven is vooral afhankelijk van de {financiële} mogelijkheden en de verwachte kwaliteit van het artikel, indien men een redelijk doorsnee postuur heeft geeft MTO/MTM relatief weinig meerwaarde ten opzichte van RTW, maar bij een afwijkende lichaamsbouw kan dit inderdaad een verademing zijn.
Persoonlijk vind ik de schoenen de basis van de outfit en daar besteed ik dan ook een redelijk bedrag per jaar aan, vaak zijn de schoenen de sluitpost op de outfit begroting en doet dit vaak veel afbreuk aan de verder soms fraaie kleding.
Laatst bewerkt op: 12 september 2011 - 19:30:41 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

naga

• Bekijk profiel
Reactie #5072 Gepost op: 13 september 2011 - 09:28:22
Dank voor het welkom!

@ Leone: Ik snap wat je zegt en ben het daar ook mee eens. En toch merk ik dat (zeker en vooral) bij nieuwe klantencontacten het goed is om je te spiegelen aan degene die voor je zit. Ik werk in een wereld waar wij een van de weinige commerciële spelers in de markt zijn en zitten dus vaak om tafel met gesubsidieerde instellingen. Er gaat dan al snel iets ontstaan van "die snelle commerciële jongens in hun pakken....zijn alleen maar op geld uit". Ik vind het ook wel aardig oog te hebben voor dat soort dingen en te kijken hoe ik daar het beste op kan inspelen. Weerhoudt mij niet om wanneer ik daar zin in heb, weer een das te dragen...gewoon omdat dat leuk is. Tegelijkertijd snap ik je sentiment en deel ik dat ten dele....

Vwb de schoenen als sluitpost: klinkt gek, maar is een beetje een Eye opener voor me. Herken ik inderdaad wel.... Thx!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5073 Gepost op: 13 september 2011 - 09:45:15
Ik zou je willen adviseren dan wat meer combinaties te gaan dragen. Bijvoorbeeld de welbekende grijze broek/blauw jasje. Een pak zonder das vind ik persoonlijk geen porem. Een pak heeft contrast nodig.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5074 Gepost op: 13 september 2011 - 10:26:05
Ik zou je willen adviseren dan wat meer combinaties te gaan dragen. Bijvoorbeeld de welbekende grijze broek/blauw jasje. Een pak zonder das vind ik persoonlijk geen porem. Een pak heeft contrast nodig.

Die combinatie schreeuwt ook om een das.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5075 Gepost op: 13 september 2011 - 10:51:14
Niet per se, als de stoffen wat grover zijn, maar ik begrijp je punt.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5076 Gepost op: 13 september 2011 - 11:01:19
Niet per se, als de stoffen wat grover zijn, maar ik begrijp je punt.

Ook met grove stoffen zeer fraai.

ralph lauren
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5077 Gepost op: 13 september 2011 - 11:03:22
Ik draag ook graag een dasje bij combinaties, maar het punt was natuurlijk een beetje dat een pak zonder das er niet uit ziet.

Schopt u maar. ;)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #5078 Gepost op: 13 september 2011 - 11:49:10
Mee eensch, MF.

Zo'n geel vest onder een jasje is dan weer afzichtelijk te noemen imho, bavb.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #5079 Gepost op: 13 september 2011 - 15:08:27
Ik snap naga wel, ik zit al een tijdje een paar dagen per week bij een cliënt intern en heb inmiddels door dat men hier geen dassen draagt. Dan ga ik ook echt niet als enige met een das lopen, hoewel ik dat ook mooier vind bij een pak.
The man with style, is the man who can smile

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #5080 Gepost op: 13 september 2011 - 17:41:33
Qua pakken: eerst begonnen met  Van Gils en Boss pakken. Daarna Suit Supply, vervolgens eindelijk naar Oger (ow, wat had ik me daar op verheugd!!)... Wat een nare winkel is dat joh! Wel een heel fijn label dat mij als gegoten zit: Raffaele Caruso (2 gekocht), maar de winkel is de prijs volstrekt niet waard (en ja, het gaat om het product maar toch... Ik geef mijn geld doorgaans alleen aan mensen die ik plezierig vind in de omgang... ). Nu dus weer terug bij RTW Suit Supply. De service was 1 ding, maar ook wel de prijs: 1500€ voor een pak, daar 2 van... daar kan ik 10 Suit Supply pakken voor kopen... Dat contrast vind ik gewoon wat te groot... En Suit Supply is in mijn ogen eigenlijk prima. Kan beter...kan ook echt veel slechter...

Caruso is ook verkrijgbaar bij Sartoria in Naarden. Zelf vind ik dat een veel fijnere zaak dan Oger. Gunther, Roger en Hans zijn erg service gericht en de sfeer in de winkel is gewoon relaxed. Heel anders dan Oger ;) En Naarden is natuurlijk niet zo ver weg vanaf Amsterdam. 20 minuutjes ofzo :)
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5081 Gepost op: 14 september 2011 - 17:35:03

Zo'n geel vest onder een jasje is dan weer afzichtelijk te noemen imho, bavb.

Vind het wel geestig maar het steekt wel erg af ja.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #5082 Gepost op: 14 september 2011 - 17:37:21
Caruso is ook verkrijgbaar bij Sartoria in Naarden. Zelf vind ik dat een veel fijnere zaak dan Oger. Gunther, Roger en Hans zijn erg service gericht en de sfeer in de winkel is gewoon relaxed. Heel anders dan Oger ;) En Naarden is natuurlijk niet zo ver weg vanaf Amsterdam. 20 minuutjes ofzo :)

Pauw is ook fijn en in Amsterdam ;-)
The man with style, is the man who can smile

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5083 Gepost op: 14 september 2011 - 18:18:41
Ben een paar keer bij Pauw geweest en nooit goed geholpen. Ze hebben meer aandacht voor hun Iphone daar.

chrismb

• Bekijk profiel
Reactie #5084 Gepost op: 14 september 2011 - 21:32:19
Ook ik zal me even netjes voorstellen als nieuw lid. Na een tijdje vooral erg veel meelezen toch maar de moeite genomen om een account aan te maken.

Geïnspireerd door sites als A Suitable Wardrobe, Sartorialist en series als Put This On is mijn interesse in de wat mooiere kleding de laatste paar jaar steeds meer aangewakkerd. Met winkels als van Overeem & van Wissen en Montulet in de mooie stad waar in woon (Maastricht) heb ik al een mooie basis kunnen opbouwen, maar ben hier vooral op zoek naar tips qua combinaties en wat nu wel en niet kan/mag.

Vandaar dus hier...