Alle nieuwe leden, welkom!
Ook tijd om mij voor te stellen:
Amsterdammer in hart en nieren, loop 5 van de 7 dagen in pak voor werk. Tot 5 weken terug altijd met das (dat is zo de gewoonte hier in de directiekamers). Echter begon ik te merken dat ik met externe afspraken steeds vaker "overdressed" was. De das wordt de afgelopen jaren steeds minder gedragen in het bedrijfsleven. Dus nu pak, overhemd en (meestal) geen das meer. Ergens wel bevrijdend (soort van casual friday gevoel maar dan de hele week) en aan de andere kant jammer , want saaier...
Ik kom al af en aan op dit forum als mee lezer, meestal als ik aan het oriënteren ben op nieuwe mooie spulletjes. Nu dus de aanleiding: hoe maak ik mijn outfit toch leuk, trendy, chique zonder das? Ik denk dat de kwaliteit van het overhemd nu belangrijker wordt. Ook accessoires (manchetknopen, horloges,) wellicht meer...
Qua pakken: eerst begonnen met Van Gils en Boss pakken. Daarna Suit Supply, vervolgens eindelijk naar Oger (ow, wat had ik me daar op verheugd!!)... Wat een nare winkel is dat joh! Wel een heel fijn label dat mij als gegoten zit: Raffaele Caruso (2 gekocht), maar de winkel is de prijs volstrekt niet waard (en ja, het gaat om het product maar toch... Ik geef mijn geld doorgaans alleen aan mensen die ik plezierig vind in de omgang... ). Nu dus weer terug bij RTW Suit Supply. De service was 1 ding, maar ook wel de prijs: 1500€ voor een pak, daar 2 van... daar kan ik 10 Suit Supply pakken voor kopen... Dat contrast vind ik gewoon wat te groot... En Suit Supply is in mijn ogen eigenlijk prima. Kan beter...kan ook echt veel slechter...
Alle adviezen en meningen meer dan welkom. Shoot!
Ik vind persoonlijk het dragen van een das niet overdressed omdat anderen dat niet doen, bij het dragen van een pochet kan ik me daar nog wel in vinden.
Juist omdat anderen geen das dragen zou ik deze juist wel omdoen, gewoon omdat het mooi is.
Er zijn tegenwoordig zelfs mensen die sneakers onder een pak dragen en die ga ik zeker ook niet volgen, omdat ze underdressed zijn?
Het bedrag wat men aan schoenen of overige kleding wenst uit te geven is vooral afhankelijk van de {financiële} mogelijkheden en de verwachte kwaliteit van het artikel, indien men een redelijk doorsnee postuur heeft geeft MTO/MTM relatief weinig meerwaarde ten opzichte van RTW, maar bij een afwijkende lichaamsbouw kan dit inderdaad een verademing zijn.
Persoonlijk vind ik de schoenen de basis van de outfit en daar besteed ik dan ook een redelijk bedrag per jaar aan, vaak zijn de schoenen de sluitpost op de outfit begroting en doet dit vaak veel afbreuk aan de verder soms fraaie kleding.