Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027878 keer gelezen)

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2565 Gepost op: 20 april 2008 - 16:18:49
Welkom LucasN

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2566 Gepost op: 21 april 2008 - 17:46:21
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Welkom LucasN
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

RMD

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2567 Gepost op: 23 april 2008 - 19:12:09
Goedenavond,

Na een aantal weken te hebben "meegelezen" in verschillende topics, heb ik toch doen besluiten om mij aan te melden bij dit forum.

Ik ben een man, woonachtig in het midden van het land en werkzaam binnen een internationale IT organisatie.

Qua MTM kleding ben ik momenteel druk bezig mijn huidige MTM collectie van New Tailor (waar ik overigens zeer content mee ben - heden middag nog twee hemden in de bestelling gezet) aan het uit te breiden, .

Voor wat betreft schoen heb ik ging mijn voorkeur voorheen uit naar de suède varianten van C&J en Sergio Rossi. Echter heb ik vanmiddag de eerste stap gezet in de wereld van Santoni (een foto volgt a.s.a.p).

Casual gezien ben ik zeer divers variërende van hooded sweaters, Swear sneakers, tot een hemd met ribjasje.

Ik zal zo nu en dan wat gaan bijdragen, maar zal mij in eerste instantie meer informatief bezig gaan houden op dit forum.

Gr, RMD

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2568 Gepost op: 23 april 2008 - 20:32:48
Welkom RMD

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2569 Gepost op: 23 april 2008 - 20:33:54
Welkom nieuwe leden!

Urban

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2570 Gepost op: 25 april 2008 - 14:44:29
@ allen, dank voor de welkome woorden.

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2571 Gepost op: 25 april 2008 - 19:39:38
Hallo,

Mijn naam is Erwin 21 jaar, studerend en een levengenieter van de bovenste plank. Fijn eten en een goede wijn kan ik zeker waarderen. Daarnaast ontzettend veel met muziek bezig, redelijke verslaving geworden in de loop der jaren. Ik studeer Cultureel Maatschappelijke Vorming @ Eindhoven, hierna ga ik verder met Marketing.. dat sociale is leuk, maar heeft het toch weinig toekomst.

Ik ben op dit forum terrecht gekomen omdat ik op zoek was naar een paar degelijke schoenen onder mijn nieuwe pak. Zeer nuttig om dat allemaal eens te lezen, er blijkt toch meer te zijn dan van Bommel en van Liers  :wink: Daarnaast heb ik altijd al een kleding tik gehad, zeer interessant om hier wat verder op dingen door te lezen.

Sante!

Erwin

rdleeuw

• Bekijk profiel
Introductie
Reactie #2572 Gepost op: 25 april 2008 - 20:37:21
Een goedenavond allemaal. Ook voor mij werd het tijd om mezelf te introduceren: Ik ben Ronald de Leeuw, 36 jaar en woon samen met m'n vrouw en twee zoontjes in het zuiden des lands. Ik ben een rasechte techneut en werkzaam bij een groot internationaal bedrijf, mijn werkzaamheden behelzen voornamelijk netwerkinfrastructuur (zowel lokaal als internationaal). Als ontbijt eet ik Cisco routers ;oP .

Tot nu toe loop ik nog dagelijks rond in een spijkerbroek, echter wel altijd gecombineerd met een net overhemd en natuurlijk manchetknopen. Vooral over dat laatste verbaast men zich nogal in mijn omgeving, waardoor ik toch het idee krijg dat ik me meer met kleding en stijl bezig houd dan de rest van mijn collega's.

Perfectionist ben ik ook altijd wel geweest (en nog steeds, zij het met een vleugje realisme). En na wat experimenten met voornamelijk schoeisel, ben ik de confectie zat. M'n budget staat niet toe dat de hele garderobe gelijk op de schop gaat, maar de opwaartse trend is ingezet. En tja, dan kun je om zo'n forum als dit niet heen natuurlijk. Prima informatie, en hoewel ik over 't algemeen niet zo spraakzaam ben, zullen jullie zeker in het begin nog wel wat posts van mij zien.

Tot ziens!

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2573 Gepost op: 25 april 2008 - 20:51:15
Welkom rdleeuw en S.f.S (Eindhoven de gekste :wink: )  :D

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2574 Gepost op: 25 april 2008 - 20:56:10
Citaat van: "Monsieur Seriziat"
Welkom rdleeuw en S.f.S (Eindhoven de gekste :wink: )  :D
Quotidie potest esse ultimo die

Krivak

• Bekijk profiel
Vorstellung auf Deutsch - Davor Krivak
Reactie #2575 Gepost op: 26 april 2008 - 22:12:45
Hallo liebe Freunde des stijlforums.nl.

Meine Name ist Davor Krivak.
Von Beruf bin ich selbständiger Schuhmachermeister in Stuttgart, Deutschland.

Leider spreche ich die Sprache der Mitglieder des stijlforums.nl nicht.

In Deutschland gibt es auch ein Forum, das sich mit Schuhen beschäftigt.
Auch andere Themen wie Kleidung, Umgangsformen, Reparaturen von Schuhen, Pflege von Schuhen, Maßschuhe, Hersteller von Schuhen, Parfums, Accessoires, Reiseberichte,  Taschen, Socken und vieles mehr werden erörtert.

Viele Freunde des stijlforums haben bereits zu uns gefunden.

www.NewsAboutShoes.de , so heißt unser Forum.

Gerne würde ich auf stijlforum.nl Beiträge verfassen.
Doch die mangelnden Sprachkennisse, um mich mit unseren Nachbaren unterhalten zu können, fehlen mir.

Ich kann nicht einmal mit Sicherheit sagen, dass ich meine Vorstellung im dafür vorgesehenem Thema auf stijlforum.nl verfaßt habe.

Mir ist aber bekannt, dass sehr viele Mitglieder von stijlforum.nl Deutsch verstehen.

Sollten Fragen auftauchen, von denen Ihr glaubt, das deutsche Forum www.newsaboutshoes.de kann Euch bei der Beantwortung dieser Fragen behilfich sein, würde ich mich freuen, wenn Ihr uns besucht.

Ich bin mir sicher, dass wohl kaum eine Eurer Fragen unbeantwortet bleiben wird.

Viele liebe Grüße
Davor Krivak

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #2576 Gepost op: 26 april 2008 - 22:26:18
Wilkommen auf Stijlforum!

Wir haben tatsächlich ein spezielles Topic für neue User, aber ist kein Problem, ist halt die Sprache ;)

Gehe ich recht in der Annahme dass Sie qualitäts-Herrenschuhe also auch vollständig reparieren? Dass heisst, ein komplett neue zwiegenähte Sohle?

Das währe sehr interesant, da es bei uns in den Niederlanden relativ wenig gute Schuhmacher gibt. Meistens wird 'ne neue halbe Sohle verklebt...  :cry:  :cry:

Fotos von Reparaturen (ich spreche lieber von Restaurationen) währen natürlich immer wilkommen.
Fashion can be bought. Style one must possess.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2577 Gepost op: 26 april 2008 - 22:56:08
Herzlich willkommen Krivak!  :D
Schoen dass Sie uns gefunden haben.

Ich lese Ihre Beitraege auf NAS schon seit langer Zeit mit viel Begeisterung!

Liebe Gruesse,
Cypripedium

Krivak

• Bekijk profiel
Reactie #2578 Gepost op: 26 april 2008 - 23:04:19
Hallo nexus,

wenn meine Vorstellung im falschen Thema steht, kann man diese gerne verschieben.

Es ist eben die Sprache, die ich leider nicht verstehe.

Zur Reparatur (bzw. Restauration) von Schuhen:
Es ist meine Meinung (und ich bin mir sicher, dass ich auch im Namen meiner lieben Kollegin Posh aus Berlin spreche), dass die geschilderte Restaurieung für jemanden, der sich Schuhmacher nennt, kein Problem darstellt.

In Deutschland werden aber deutlich mehr rahmengenähte Schuhe als zwiegenähte Schuhe gekauft, getragen und repariert.

Restaurationen scheitern aber häufig daran, dass der Kunde nicht bereit ist, diese (teilweise aufwendige) Arbeit entsprechend zu entlohnen.

Dann steht der Schuhmacher vor der Wahl:
- Auftag ablehnen, oder
- eine günstigere (geklebte) Reparatur auszuführen.

Ich hoffe, dass in den nächsten Monaten ein Bericht auf www.NewsaboutShoes.de erscheinen wird, der sehr detailiert zeigen soll, wie ein Paar Herrenschuhe vollständig auseinander genommen werden und bis auf den Schaft alles ausgetauscht wird (also Brandsohle, Vorder- und Hinterkappen, Überstemme, Gelenkfedern, Gelenkleder, Ausballung, Rahmen, Keder, Laufsohle, Zwischensohle, Absatzunterflecke und Absatzlaufflecke).
Defekte Stellen am Schaft werden, falls möglich, nahezu unsichtbar ausgebessert.
Es wird also ein (fast) kompletter neuer Maßschuh entstehen.
"Fast" deshalb, da ja der alte Schaft weiter verwendet wird (Kundenwunsch).
Vorher muß aber erst einmal ein Leisten angepaßt werden, über welchem man dann die zu restaurierenden Schuhe bauen kann.
Bei dieser Vorgehenweise kann dann sogar auf evtl Veränderungen der Füße des Schuhträgers eingegangen werden (sofern es welche gibt) und die Leisten entsprechend angepaßt werden.
Bei diesem Paar Herrenschuhe handelt es sich um die Machart "Rahmengenäht".
Das heißt, dass während dieser Restauration auch von Hand rahmengenäht (eingestochen) und gedoppelt werden wird.

Ich hoffe Euer Interesse geweckt zu haben und verbleibe freundlichst
Davor Krivak

P.S.
Fotos werden selbstverständlich gemacht werden.
Mal sehen, ob es mit der Sprache klappt und ein Einstellen der Fotos für mich möglich sein wird. Ansonsten werde ich verlinken.

peterp

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2579 Gepost op: 26 april 2008 - 23:56:37
Ik zal mezelf ook eens voorstellen :-)

Ik ben Peter, 22 jaar oud, woonachtig in Den Haag en van beroep inkoop assistent.

Ik ben via google op dit forum gekomen omdat ik aan het zoeken was naar overhemden van Hans Ubbink.

En toen ging er een wereld voor mij open.
Op dit moment draag ik nog geen pakken voor mijn werk, wellicht zal dit in de toekomst veranderen (ik ga hier wel vanuit).
Op dit moment kleed ik mij vrij casual met een zakelijke tint.

Ik hoop hier in ieder geval nog veel goede kleding tips en adviezen op te doen / uit te wisselen.

Heb vandaag in ieder geval 1 overhemd gekocht van Hans Ubbink bij the Village in Voorburg.