Hallo,
Ik wou me even voorstellen … maar door mijn ignorantie heb ik een nieuw topic geopend

. De enige waarmee ik mij kan verontschuldigen is het feit dat ik hier (als deelnemer) voor de eerste keer aanwezig ben.
Mijn naam is Gregor (39). Ik werd hier naar toe geleid door mijn grote hobby, liefde, obsessie, fascinatie, drijfveer van mijn koopgedrag, object van mijn openbare en verborgen verlangens, etc.etc, – kwaliteitsschoenen.

Op dit moment wacht ik – vol van vreugdevolle spanning – op de vier objecten van mijn zomerse “schoenen – lust”: C&J Cavendish Suède Tassel Loafers, Alden Horse Bit Loafers (Cape Cod Collection), S&H Albert Red Velvet Slippers (met caduceus motief) en Del Toro Shoes Monogram Albert Slippers (zwart). Hierbij behoor ik tot de exhibitionistische groep die de Albert Slippers trotsvol in de openbare durf te dragen.
Mijn kopgedrag m.b.t. de schoenen wordt gestimuleerd door mijn verwachtingen dat ik – voor zover mogelijk – geen andere man terecht zou willen komen die dezelfde schoenen zou dragen als die van mij. Het is natuurlijk niet echt eenvoudig … maar aangezien het aantal mensen, dat aanzienlijk grote waarde hecht aan kwaliteit en originaliteit van hun schoeisel, blijft dat zeker niet onmogelijk.
Ik heb al geschreven dat ik aan het wachten ben op (onder andere) Alden Horse Bit Loafers. Ik heb zeer erg getwijfeld tussen de bovengenoemde schoenen en de Allen Edmonds Verona. Toe heb ik me afgevraagd waar mijn twijfel vandaan kwam.
AE Verona ziet er toch wat “vlotter” uit dan Alden. Het antwoord was eenvoudig! AE Verona lijkt veel te veel op Prada of Gucci instappers die te koop zijn in verschillende winkels in Nederland in tegenstelling tot Alden (Cape Cod Collection). Dat betekent dat ik niet bijzonder veel mensen terecht wil komen die dezelfde schoenen dragen als ik. Is dat iets typerend voor mannelijke schoenen liefhebber …. of is dat misschien het “vrouwelijke element” dat zich schuilt in ons (mannen)?
Bovendien kan ik me bijna verheugen over de niet echt nobele gevoelens rondom de vervulde door vraagtekens, interesse, erkenning (en tegelijk betastende) blikken van de schoenenverkopers in de door me bezochte schoenenwinkels. Daarmee wil ik niet zeggen dat mijn schoenencollectie zeer indrukwekkend is. Ik probeer alleen mijn uitfit zo combineren dat de door mij gedragen kleuren een eenheid gaan vormen en dat mijn schoenen niet op de achtergrond worden gezet door de andere elementen van de dagelijkse garderobe. Omdat ik kritisch probeer te blijven ten opzichte van mijzelf verwoord ik motieven van mijn kleedgedrag. Daarmee tracht ik erachter te komen waarom zijn de schoenen (kleding) zo belangrijk voor mij. Anders zou ik hoogstwaarschijnlijk geen waarde hechten aan datgene wat ik draag. Ik dank dat wij allemaal zoiets hebben. Want anders zouden wij blikbaar geen deelnemers zijn van een stijlforum. Daarover wil ik met u graag communiceren.
Ik ben dus een echte schoenenfetisjist (in de zeer positieve zin van het woord

). Wel … toen ik iemand ooit heb verteld dat ik gek ben van schoenen vroeg ze – zeer serieus en bezorgd … met de steeds groter wordende, blauwe, gedesoriënteerde en tegelijk vragende ogen - of ik dat ook ga reuken. Zou zij dat kunnen begrijpen dat ik de “heerlijke” schoenengeur juist probeer te voorkomen?
Met vriendelijke groet
gccg