Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027873 keer gelezen)

inspiron10

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2505 Gepost op: 26 maart 2008 - 16:56:42
Heren,

Al een een tijdje een "meelezer" en ik zal me bij deze ook even voorstellen.

21 jaar en sinds kort "afgestudeerd" of "afgescholiert". Hoe noem je het toch bij hbo? In ieder geval ik ben dus een starter en zal langzaam aan mijn "professionele garderobe" gaan werken.

Ik zal voornamelijk blijven meelezen en wellicht zo af en toe een vraagje stellen.

:D

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2506 Gepost op: 26 maart 2008 - 18:36:19
Welkom!(Er zijn hier trouwens ook wel wat verstopte vrouwen).

HBO is tegenwoordig in Europa een bachelor degree, dus dat heet gewoon afgestudeerd.

Het professionele van de garderobe hangt geloof ik vooral van de werkkring en de professie af. Een zwemmer behoeft bijvoorbeeld minder professionele kleding dan een diplomaat :-).

En meelezen en af en toe vragen stellen is volgens mij precies wat iedere SF-er hier doet.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2507 Gepost op: 26 maart 2008 - 19:28:20
Citaat van: "paulbrussel"
HBO  :arrow:  dus dat heet gewoon afgestudeerd.

Neen!  Principekwestie :wink:

Welkom Inspiron10! Je outfit in het kleurencombi-topic is een mooie start hier op SF!

inspiron10

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2508 Gepost op: 26 maart 2008 - 19:46:44

Het professionele van de garderobe hangt geloof ik vooral van de werkkring en de professie af. Een zwemmer behoeft bijvoorbeeld minder professionele kleding dan een diplomaat :-).

Dan hoop ik in een omgeving te gaan werken, waar ik zo nu en dan een knap shirt en pak kan dragen. :D

Evan, dank u.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2509 Gepost op: 26 maart 2008 - 22:50:46
Citaat van: "inspiron10"
Dan hoop ik in een omgeving te gaan werken, waar ik zo nu en dan een knap shirt en pak kan dragen. :D
Dat kan volgens mij overal!

potter AB

• Bekijk profiel
Re: Lente begonnen
Reactie #2510 Gepost op: 27 maart 2008 - 13:46:43
Citaat van: "Clay"

Kopenhagen wil ik mogelijk over een jaartje heen om te studeren, eerst maar eens een citytrip maken om te kijken of het daar bevalt  :wink:

Zal je vast wel bevallen! Denen zijn stugger en stiller/rustiger dan Nederlanders, maar vallen best mee :wink:

Citaat van: "Clay"
Valt er wel wat te winkelen in Denemarken, ondanks de voorkeur voor casual?

Mmmmja, maar de prijzen zijn vaak duurder (BTW is 25% op alles). Eigen Deense kledingmerken van midrange confectie zoals Matinique enz. zijn wel niet duurder. Voor jongeren zijn er een reeks designmerken, zoals het Zweedse Hope, dat vaak in kleine series in Estland laat produceren:
http://www.hope-sthlm.com/flash/newlookbookman.flash/index.html
Jongeren og jonge twintigers laten zich vaak door die mix van casual en business inspireren.

ook al vond ik het enige tweesterrenrestaurant daar wel wat tegenvallen

In nieuwste editie Michelin krijgt Kopenhagen 12 sterren, "evenveel als Brussel" schrijven ze :wink:  
http://www.visitcopenhagen.com/content/press/press_information/gastronomy_night_life/gastronomy
Maar allemaal wel wat prijziger. En vooral qua service kunnen de Denen nog heel wat leren. Ze zien je niet staan of zitten. De echte ober bestaat niet meer, tegenwoordig allemaal jongeren die bijklussen in een café of restaurant.

Nogmaals dank voor de fijne ontvangst op dit forum, waarvan ik de vriendelijke toon en to-the-point opmerkingen voor nieuwe "stijlzoekende" gebruikers in de diverse topics zeer heb leren waarderen :D

dirk

Tims

• Gast
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2511 Gepost op: 01 april 2008 - 01:09:32
Goedennacht,  heren van SF

Na wat rond te speuren op dit gezellige forum,
zal ik mij even voorstellen.

Mijn naam is Tim Schopenhauer. ( geen grap )
Ik ben 18 jaar en woon onder de rook van Rotterdam,
en volg een saaie studie mbo
Daarnaast werk ik bij een winkel die ook grote namen in hun collectie hebben. Waarvan ik de naam niet meer weet op dit tijdstip :-#
Waar mijn liefde van kleding vandaan kwam dat probeer ik nog steeds te ontdekken maar ik heb wel ondekt dat het aardig wat geld kost  :twisted:  :-k maarja welke levenstijl/hobby kost dan ook geen geld ?!

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2512 Gepost op: 01 april 2008 - 07:02:23
Welkom Tim  :!:

Weet je de naam van de winkel waar je werkt niet meer of van de 'grote namen' in hun collectie??  :P

Tims

• Gast
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2513 Gepost op: 01 april 2008 - 18:42:05
hahhaha  :P  , de collectie wel de naam niet :P

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2514 Gepost op: 02 april 2008 - 15:02:27
Goedenmiddag, ook maar even voorstellen als post 3.

Man, 39, midden van't land woonachtig, werkzaam in farmaceutische marketing. Jàren rtw pakken van de 'betere' (?) fabrikanten, rustig aan beginnend met MTM.

Inmiddels 2 corduroy jasjes mtm van russo italia. 2?? Ja, 2, het blijkt erg belangrijk te zijn dat het atelier het stofnummer goed leest maar uiteindelijk is de klant de winnaar), die mooi getailleerd zitten.

Daar ook een smokingoverhemd op maat laten maken, wat morgen uit Italië zou moeten arriveren.

Net 2 mtm's bij SuSu A'dam laten aanmeten die begin mei klaar zijn.

Schoenen, met Hermans in de stad lastig te ontlopen, dus inmiddels wat Santoni, C&J, Church, geweldige beige Greve's, en nog wat spul. Laatste aanschaf zwarte(!) Russo veterschoen uit 1 stuk, zit goed en oogt mooi. Dhr. Russo verkoopt het nog steeds onder protest maar kreeg net wat te veel vraag naar een zwarte schoen.

Privé behoorlijk casual, en varierend van hooded sweaters etc. tot een keurige polo met linnen broek. Mede door m'n veelzijdige hobbies: golf, kitesurfen, hardlopen, literatuur/klassieke muziek, en wat dies meer zij.

Lees al een tijdje mee hier, maar meende zo af en toe wat te kunnen bijdragen.
TAFKADM

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2515 Gepost op: 02 april 2008 - 15:12:19
Welkom DM :)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2516 Gepost op: 02 april 2008 - 15:27:00
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Welkom DM :)

Stefan B.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2517 Gepost op: 02 april 2008 - 20:08:35
DM,

Ik zal mijn ogen open houden in het UMCU, wellicht weet ik je eens te spotten! Tussen al die ruime ribbroeken en instappers met stootrand moet een SF-er duidelijk opvallen.....
May I Say Thats A Smashing Blouse You Have On

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2518 Gepost op: 02 april 2008 - 21:08:47
*zucht*

Citaat van: "komodo"
Goede avond mensen,

Ik ben komodo, een man van 36 (althans, nu nog wel, eind deze maand 37), en ik werk als regulatory affairs manager voor een farmaceutisch bedrijf. Ik woon in Gouda.

Ik ben lang (1m98) en van overigens gemiddeld postuur, op mijn voeten na. Ik leef, laten we zeggen, op grote voet. Omdat pakken uit het rek vrijwel nooit goed zitten, en om ze te laten vermaken tot ze wel goed zitten voelt dubbel op, heb ik besloten mijn garderobe -die overigens bij lange na niet indrukwekkend te noemen is- uit te breiden met iets dat zich beter gedraagd als ik het draag. Ik begin klein, mijn tweede overhemd is in de maak, en ondertussen zie ik uit naar de mogelijkheden om mijn eerste pak op maat te laten maken. Wat voor mij telt is dat het lekker moet zitten, lekker moet voelen en er goed moet uitzien als ik het draag.

Verwacht van mij niet al te veel bijdragen in het begin, ik heb nog veel te leren, op allerlei gebied en kleding is er één van.

Groet,

Robert (dat is dan weer wel mijn echte naam)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

komodo

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel VII
Reactie #2519 Gepost op: 02 april 2008 - 21:12:40
Citaat van: "Sergio"
*zucht*

Ach, op het verkeerde knopje gedrukt. Waarvoor mijn excuses.

Bij adem tekort wil een selectieve beta-receptor agonist nog wel eens helpen, trouwens. :roll: