Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795794 keer gelezen)

Kris

• Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #570 Gepost op: 18 november 2009 - 14:29:20
Dank voor de complimenten, de vlammenwerper heeft nog niemand bovengehaald tot dusver. Dat zal dan wel gebeuren als ik het pak kom showen :mrgreen:

Zoals gezegd ... mooie schoen. Het lijkt op deze foto (in ieder geval op mijn monitor) alsof de schoenen zweven. Eigen foto of een van C&J zelf?

Zoveel eer voor een zelfgemaakte foto \:D/. Zit gewoon in de woonkamer op de sofa en heb de zelfontspanner van de camera z'n werk laten doen. De foto's van C&J moeten dus wel heel erg slecht zijn ;)

Of ik blij ga zijn met de schoenen, zal de tijd nog moeten uitwijzen. Zit met die vervelende correctiezolen. Bij goedkope schoenen is dat geen probleem, daar zit bijna altijd een zooltje uit schuim of textiel ingeplakt. Eruit scheuren en de correctiezolen hebben plaats.

Bij de duurdere, elegante schoenen gaat dat niet, daar zit een hoowaardig vast binnenwerk in. Voor de C&J's heb ik nu maat 11 opdat er voldoende ruimte is voor de zolen, anders volstaat 10. Ik weet het dus zo niet, de verkoper zei dat ik me niets van de maat moest aantrekken, en dat het moet passen. Dat lijkt nu zo te zijn. Anderzijds zag later dat ik de smalste uitvoering (E) heb en dat er nog bredere zijn. Dus vraag ik me af of een bredere leest en een kleinere maat (10,5 bvb) niet beter geweest was. Enfin, eerst eens inlopen en kijken hoe het evolueert.

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #571 Gepost op: 18 november 2009 - 15:14:58
Als ik me niet vergis is D smaller dan E (Sir Max dacht dat ik D nodig had, ik had schijnbaar slank ogende schoenen aan, maar het was gewoon E), daarnaast vond ik zelf bij Pelger laatst de F veel lomper ogen (ik dacht oprecht dat ik geen Hallam meer wilde in de veronderstelling dat ik een E zag), dus wat dat betreft mag je denk ik van geluk spreken met een E schoen :wink:.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #572 Gepost op: 18 november 2009 - 17:15:30
Als ik me niet vergis is D smaller dan E (Sir Max dacht dat ik D nodig had, ik had schijnbaar slank ogende schoenen aan, maar het was gewoon E), daarnaast vond ik zelf bij Pelger laatst de F veel lomper ogen (ik dacht oprecht dat ik geen Hallam meer wilde in de veronderstelling dat ik een E zag), dus wat dat betreft mag je denk ik van geluk spreken met een E schoen :wink:.
De breedtemaat van een schoen wordt gewoon alfabetisch aangegeven. D is kleiner dan E, E is kleiner dan F, etc. Jaspert is dus volledig correct.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #573 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:23:08
Ik de zomer heb ik ook mijn 1e pak nodig voor een trouwerij van een vriend van mij. Dus ben nu ook al een beetje aan het kijken naar mijn eerste echte goede pak.

Tot nu toe heeft suit supply mijn lichte voorkeur. Maar wat is de prijsklasse van RTW en wat is de prijsklasse van MTM.

Zit te denken aan een prijs van rond de 400-500 euro bij voorkeur inclusief shirt. Das, manchetknopen en schoenen heb ik al.

Wat zijn in die prijsklasse de beste winkels?

Mediaman

• Gast
Reactie #574 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:26:12
Ervan uitgaand dat een MtM shirt je minimaal € 120,- kost, kom je daarmee in SuSu RtW voor het pak.

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #575 Gepost op: 10 januari 2010 - 08:57:09
Ik denk dat je bij SuSu dan wel goed zit. Houd er wel rekening mee dat je een zomerpak (lichtere stoffen) aanschaft en geen winterpak die er nu nog veel hangen. En je zult denk ik ook wel direct een nieuwe das aanschaffen, maar die zijn bij SuSu iets van 25 Euro. (Je kunt je das ook meenemen, dan kun je kijken of het past met het pak en shirt)

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #576 Gepost op: 10 januari 2010 - 09:45:03
Misschien een domme vraag die al 100 x beantwoord is maar zijn de RTW pakken van SuSu geplakt?
En zo ja waar kun je t beste niet geplakte pakken kopen?

Qua das zit ik te denken aan een 7 fold bij dassenonline.nl is dat wat?

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #577 Gepost op: 10 januari 2010 - 11:19:14
Misschien een domme vraag die al 100 x beantwoord is maar zijn de RTW pakken van SuSu geplakt?

Dat is een vraag waar in het SuSu topic al een tijdje over gediscussieerd wordt. Spit het topic eens door en trek je eigen conclusies zou ik zeggen  :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #578 Gepost op: 10 januari 2010 - 11:52:00
RTW = geplakt, met uitzondering van de revers
MTM = full-canvas, waarschijnlijk

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #579 Gepost op: 10 januari 2010 - 13:00:57
En als ik een full canvas pak wil. Wat zijn dan de prijsklasses waar ik aan moet denken en welke merken/winkels leveren dat?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #580 Gepost op: 10 januari 2010 - 13:19:31
Die vraag is te groot om te beantwoorden. Daar staat het forum bol mee. Populair zijn MTM Suitsupply, MTM Blue Label Menco Nieuwenhuis, Caruso (via Frans Boone, Oger of Pauw) en Isaiah (idem dacht ik). Nieuw op de markt is MTM Vanita.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #581 Gepost op: 10 januari 2010 - 13:26:04
Die vraag is te groot om te beantwoorden. Daar staat het forum bol mee. Populair zijn MTM Suitsupply, MTM Blue Label Menco Nieuwenhuis, Caruso (via Frans Boone, Oger of Pauw) en Isaiah (idem dacht ik). Nieuw op de markt is MTM Vanita.

Volgens mij doelt Hilco op RTW en ongeplakt.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #582 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:09:41
Caruso RTW is ongeplakt meen ik? Isaiah ook?

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #583 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:17:44

Zit te denken aan een prijs van rond de 400-500 euro bij voorkeur inclusief shirt. Das, manchetknopen en schoenen heb ik al.

Wat zijn in die prijsklasse de beste winkels?

RTW ongeplakt in deze prijsklasse ga je niet vinden. Helaas.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #584 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:18:19
Ik heb hier van de experts geleerd dat ongeplakt eigenlijk belangrijker is dan op maat gemaakt. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar de goedkoopste ongeplakte pakken. Ik wil gewoon een goed pak maar draag die niet veel dus wil we ook niet vele honderden euro's aan uitgeven.