Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795804 keer gelezen)

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #600 Gepost op: 10 januari 2010 - 21:10:24
Goh, maar goed dat je geen huis gaat kopen. Met dit tempo gaat het zo rond de pensioensgerechtigde leeftijd wel lukken...  :mrgreen:

:-^

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #601 Gepost op: 10 januari 2010 - 21:14:40
Heb toevallig net een huis gekocht ;)

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #602 Gepost op: 10 januari 2010 - 21:17:18

+1

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #603 Gepost op: 10 januari 2010 - 21:53:59

Haha -- held!

Clock

• Bekijk profiel
Reactie #604 Gepost op: 16 januari 2010 - 00:30:47
Ik ben op zoek naar een pak, mijn eerste wel te verstaan. Het pak moet een beetje multifunctioneel draagbaar zijn: zowel naar begrafenissen als naar conferenties. Ik begreep dat zwart(waar mijn eerste voorkeur naar uitging) eigenlijk alleen geschikt is voor begrafenissen. Persoonlijk heb ik het niet zo met donkerblauw, dus dan blijft (donker) antraciet over. Daar wil ik dan 2 (maat)hemden bij, eentje in wit voor begrafenissen ed en eentje in een kleurtje voor andere gelegenheden. Daarnaast heb ik ook nog 30 andere hemden waar er vast wel eentje valt te matchen met het pak.

Een complicatie zal worden dat ik met mijn 2.01 meter en 100+ kg niet echt het ideale figuur heb voor confectie (RTW) pakken. Daarom denk ik dat ik mijn geluk het beste kan zoeken in maatpakken (MTM). Ik ben gister even langs gelopen bij SuitSupply, en ze hadden zowaar een confectiepak dat met een hoop aanpassingen zou voldoen. Ik heb dan alleen een beetje het gevoel dat er dan zoveel aanpassingen zijn gedaan dat ik dan net zo goed een volledig aangemeten pak kan nemen voor wat meer geld. Helaas deden ze in Groningen niet aan MTM.

Ik wilde het volgende aanschaffen:
- Antraciet pak
- 2 (maat)hemden (wit en kleurtje)
- 2 bijpassende dassen
- Accessoires als een riem, evt manchetknopen ed.
Budget voor dit alles: 500-700 euro

Waar o waar kan ik dit het beste aanschaffen? Mijn voorkeur gaat sterk uit naar MTM vanwege mijn afwijkende maten en ik wil graag een goed passend pak. Ik heb wat rondgekeken en zie 3 opties:
- SuitSupply MTM in Amsterdam oid (MTM schijnen goede kwaliteit pakken, fysieke winkel)
- Circle of Tailors (Wss te duur, bekakte indruk, geen fysieke winkel)
- Suits4all (Naar vernoemd veel mindere kwaliteit dan bijv SuSu, geen fysieke winkel)

Graag tips, commentaar of andere winkels waar ik zou moeten zijn!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #605 Gepost op: 16 januari 2010 - 01:23:23
Heel simpel. Je gaat naar SuSu voor een MTM-pak, vanafprijs rond de 500 euro. Daar krijg je momenteel een mtm-shirt bij cadeau twv 98 euro (vanwege een actie). Dan bestel je gelijk een tweede shirt, dan zit je dus op 600 euro. Een das kost je daar 25 euro, een riem ook zoiets. Moet lukken.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #606 Gepost op: 16 januari 2010 - 09:55:51
Heel simpel. Je gaat naar SuSu voor een MTM-pak, vanafprijs rond de 500 euro. Daar krijg je momenteel een mtm-shirt bij cadeau twv 98 euro (vanwege een actie). Dan bestel je gelijk een tweede shirt, dan zit je dus op 600 euro. Een das kost je daar 25 euro, een riem ook zoiets. Moet lukken.

Mee eens, ik zou voor de hemden in het wit en lichtblauw gaan, deze passen eigenlijk overal bij.
if i stop lying i just disappoint you

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #607 Gepost op: 16 januari 2010 - 10:22:29
Ramone komt met een prima strategie.

Mediaman

• Gast
Reactie #608 Gepost op: 16 januari 2010 - 11:45:06
Geheel eens met het bovenstaande advies, aanvullend advies:

Kies voor de stof van de shirts voor een Oxfordstof, dan heb je er casual ook nog wat aan. Je gaat nu MtM en ik voorspel je dat je met andere ogen gaat kijken naar die andere 30 shirts.

Oxford:
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 11:55:01 door Mediaman

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #609 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:00:13

Je gaat nu MtM en ik voorspel je dat je met andere ogen gaat kijken naar die andere 30 shirts.

Dat kan ik bevestigen, ben nu mijn andere shirts zat, indien er nu weer de SuSu actie zou zijn neem ik er gelijk 4-6.
ik kan er nu niet tegen als ik een van mijn "oude" shirts aan heb. (hetzelfde heb ik nu ook met mijn pakken)

vlucht nu het nog kan :) 

Cybermans

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #610 Gepost op: 16 januari 2010 - 16:59:03
Dat kan ik bevestigen, ben nu mijn andere shirts zat, indien er nu weer de SuSu actie zou zijn neem ik er gelijk 4-6.
ik kan er nu niet tegen als ik een van mijn "oude" shirts aan heb. (hetzelfde heb ik nu ook met mijn pakken)

vlucht nu het nog kan :) 

Daarom dat je er bij een MTM van SuSu een bij krijgt... net zoals dope dealers... eerst verslaafd maken en dan pas je kaal plukken

Clock

• Bekijk profiel
Reactie #611 Gepost op: 17 januari 2010 - 10:41:14
Bedankt voor de reacties!

Ik vermoedde al na het doorlezen van diverse topics hier dat ik het beste naar SuSu kon gaan. Mooi dat dat nu bevestigd is. Qua stof zal (donker) antraciet zonder enige streep het mooiste/beste zijn voor het eerste pak? Wat betreft overhemden zat ik inderdaad te denken aan wit, blauw en evt een rozetint. Dassen zoek ik ter plekke wel uit met de hulp van vriendin en verkoper (dassen combineren is niet mijn sterkste punt).

Aangezien SuSu Groningen niet doet aan MTM moet ik ergens anders heen. Zit er nog verschil in de MTM afdelingen van de verschillende filialen? (meen ergens zoiets gelezen te hebben). Ik trek er toch een dagje voor uit, dus ik kan bij wijze van spreken naar elk filiaal gaan. Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #612 Gepost op: 17 januari 2010 - 10:45:03
Bedankt voor de reacties!

Ik vermoedde al na het doorlezen van diverse topics hier dat ik het beste naar SuSu kon gaan. Mooi dat dat nu bevestigd is. Qua stof zal (donker) antraciet zonder enige streep het mooiste/beste zijn voor het eerste pak? Wat betreft overhemden zat ik inderdaad te denken aan wit, blauw en evt een rozetint. Dassen zoek ik ter plekke wel uit met de hulp van vriendin en verkoper (dassen combineren is niet mijn sterkste punt).

Aangezien SuSu Groningen niet doet aan MTM moet ik ergens anders heen. Zit er nog verschil in de MTM afdelingen van de verschillende filialen? (meen ergens zoiets gelezen te hebben). Ik trek er toch een dagje voor uit, dus ik kan bij wijze van spreken naar elk filiaal gaan. Waar hebben jullie de beste ervaringen mee?

De beste kleur voor een eerste pak is of een donker blauw / navy kleurtje of een antraciet kleurtje. De kleur van het shirt zou ik zeker licht blauw of wit kiezen.

Ik heb alleen ervaring met de MTM afdeling van SuSu Rotterdam. Daar wordt je perfect geholpen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #613 Gepost op: 17 januari 2010 - 13:31:35
Ik heb voor mijn eerste pak alle topics doorgenomen en Rotterdam wordt hier vaak geprezen. Zelf ben ik naar AMS gegaan daar dat dichter bij is. Houd er rekening mee dat je nog 2 keer moet terug komen voor afpassen en ophalen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #614 Gepost op: 17 januari 2010 - 13:40:40
Als het opmeten de eerste keer een beetje goed is gegaan dan valt het afpassen en ophalen samen. Althans dat was bij mij het geval. Er moest nog iets gedaan worden aan de broekspijp maar daar kan ik, met een bakje koffie in de hand, gewoon op wachten.