Ik ben op zoek naar een pak, mijn eerste wel te verstaan. Het pak moet een beetje multifunctioneel draagbaar zijn: zowel naar begrafenissen als naar conferenties. Ik begreep dat zwart(waar mijn eerste voorkeur naar uitging) eigenlijk alleen geschikt is voor begrafenissen. Persoonlijk heb ik het niet zo met donkerblauw, dus dan blijft (donker) antraciet over. Daar wil ik dan 2 (maat)hemden bij, eentje in wit voor begrafenissen ed en eentje in een kleurtje voor andere gelegenheden. Daarnaast heb ik ook nog 30 andere hemden waar er vast wel eentje valt te matchen met het pak.
Een complicatie zal worden dat ik met mijn 2.01 meter en 100+ kg niet echt het ideale figuur heb voor confectie (RTW) pakken. Daarom denk ik dat ik mijn geluk het beste kan zoeken in maatpakken (MTM). Ik ben gister even langs gelopen bij SuitSupply, en ze hadden zowaar een confectiepak dat met een hoop aanpassingen zou voldoen. Ik heb dan alleen een beetje het gevoel dat er dan zoveel aanpassingen zijn gedaan dat ik dan net zo goed een volledig aangemeten pak kan nemen voor wat meer geld. Helaas deden ze in Groningen niet aan MTM.
Ik wilde het volgende aanschaffen:
- Antraciet pak
- 2 (maat)hemden (wit en kleurtje)
- 2 bijpassende dassen
- Accessoires als een riem, evt manchetknopen ed.
Budget voor dit alles: 500-700 euro
Waar o waar kan ik dit het beste aanschaffen? Mijn voorkeur gaat sterk uit naar MTM vanwege mijn afwijkende maten en ik wil graag een goed passend pak. Ik heb wat rondgekeken en zie 3 opties:
- SuitSupply MTM in Amsterdam oid (MTM schijnen goede kwaliteit pakken, fysieke winkel)
- Circle of Tailors (Wss te duur, bekakte indruk, geen fysieke winkel)
- Suits4all (Naar vernoemd veel mindere kwaliteit dan bijv SuSu, geen fysieke winkel)
Graag tips, commentaar of andere winkels waar ik zou moeten zijn!