Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478895 keer gelezen)

Roog

• Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #585 Gepost op: 11 december 2011 - 14:21:59
Helemaal niemand met een goed adres in Amsterdam?

De Rozengracht op de kop van de Rozengracht is wmb de beste in 020. Heb er al een aantal geprobeerd.
En anders heb ik nog wel een adresje in de Jordaan.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #586 Gepost op: 19 december 2011 - 12:32:32
Musty op de Rozengracht toch? Hoor daar ook goede verhalen over, nooit geweest. Mijn vaste Terzi voor het simpele werk heeft ook veel met hem samengewerkt.

Welke is aan te raden in de Jordaan?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #587 Gepost op: 19 december 2011 - 14:48:41
HSS op de Admiraal de Ruijterweg is ook goed te doen. Deze Marokkaanse broers hebben inzicht maar hebben weinig ervaring met het hogere segment kleding zullen we maar zeggen, ondanks dat vind ik dat ze erg kundig zijn. Ze hebben laatst de Arctic Parka van mijn vriendin in orde gemaakt en stomen gaat er ook erg goed.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #588 Gepost op: 29 december 2011 - 17:24:34
Ik breng mijn spulletjes altijd naar de briljanten schaar aan de binnenwatersloot.
Ik kan helaas niet zeggen dat het altijd even netjes gebeurt daar... (de fit is altijd wel goed, maar soms is het slordig afgewerkt met naden die niet netjes overlopen)

Als iemand een beter adres heeft hoor ik het ook graag O:)

Ik ben een beetje kleermakers aan het uitproberen in Delft, en bracht een broek hierheen voor verwijderen van lusjes en innaaien van bretelsknopen. Bij deze kan ik beamen dat ze op de Binnenwatersloot geen wereldwerk leveren. De knopen voor zaten niet netjes op lijn met de vouw, te dicht op elkaar, en zelfs asymmetrisch. Op de plekken waar lusjes zaten, zaten nog een heel aantal verdwaalde losse draadjes...

Ondanks de reactie van Mad Hatter op bovenstaande,

In Delft breng ik eigenlijk al mijn reparaties naar de Terzi gevestigd in de moskee bij de Martinus Nijhoflaan, ter hoogte van het bruggetje. Ik heb er ingewikkelde dingen met succes laten uitvoeren, maar... hij spreekt bijna geen Nederlands. Bedenk goed van tevoren wat je precies wilt en heb geduld met het uitleggen.

Soms was er een collega (familie?) Die keurig Nederlands sprak.
Toevallig was deze meneer er exact op het moment dat ik mijn rok wilde vermaken, en dat is uiteindelijk prachtig geworden.

Hij heeft helaas niet zoveel materiaal, zoals voeringstof, dus dat is soms behelpen met de mouwen van een jasje.

Over het algemeen genomen zeer kundig dus, en een broek is absoluut geen probleem voor hem.

kijk ik nog even verder in de binnenstad. Ik houd van dingen op loopafstand ;).

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #589 Gepost op: 30 december 2011 - 00:03:21
Dat kan ik me voorstellen Bob.
Sinds mijn verhuizing onlangs ben ik ook weer op zoek naar een nieuwe Terzi. Helaas is het in het centrum niet zo ruim bedeeld met goede kleermakers heb ik het idee. Mischien moet ik toch maar weer eens op de fiets richting Zuid, maar ik ben al een tijd niet meer bij die Terzi geweest en vraag me af of hij mijn wensen nog in acht zal nemen. Ook ik houd mij dus aanbevolen voor suggesties.

Overigens levert de M.A.T van Vanità (onder het immer oplettende oog van Alexander natuurlijk) ook prima werk. Maar hoewel ik voor het verbouwen van een jasje die trip graag maak zijn er nu eenmaal simpele karweitjes zoals een broek op lengte maken die inderdaad om de hoek zouden moeten kunnen gebeuren...

Steffen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #590 Gepost op: 30 december 2011 - 10:32:26
Musty op de Rozengracht toch? Hoor daar ook goede verhalen over, nooit geweest. Mijn vaste Terzi voor het simpele werk heeft ook veel met hem samengewerkt.

Welke is aan te raden in de Jordaan?

Wie is jouw kleervermaker dan?

Steffen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #591 Gepost op: 31 december 2011 - 12:56:05
normaal gesproken wel, ja. als ze dat niet automatisch doen heb je wel echt een kleermaker gevonden die het allemaal niks kan schelen. ik ga voor dat soort werk gewoon naar een turkse kleermaker, dat is in mijn geval dan jasmijn of de kleermaker op de rozengracht (die werkt ook voor de bijenkorf).

Nah, zit ook nog verschil in. De ene kleermaker plaatst de zoom er weer 'onder'  (= lelijk) en de ander plaatst de zoom er 'op' zodat het onzichtbaar lijkt (= mooier dus).

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #592 Gepost op: 08 februari 2012 - 16:54:45
Iemand ervaring met Het Beste in de Scheldestraat in Amsterdam?

Ik wil de mouwen van een aantal shirts maar eens laten perfectioneren (korter maken) in het kadervvan mijn consuminderpolicy ;) Zou niet heel lastig moeten zijn volgens mij.
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #593 Gepost op: 08 februari 2012 - 20:42:04
Iemand ervaring met Het Beste in de Scheldestraat in Amsterdam?

Ik wil de mouwen van een aantal shirts maar eens laten perfectioneren (korter maken) in het kadervvan mijn consuminderpolicy ;) Zou niet heel lastig moeten zijn volgens mij.

Ja, ik heb er jaren geleden de mouwen van een shirt korter laten maken, is toen netjes gedaan.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #594 Gepost op: 09 februari 2012 - 07:47:48
 Thanks
The man with style, is the man who can smile

Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #595 Gepost op: 09 februari 2012 - 14:21:28
Iemand goede ervaringen met een kleermaker in Nijmegen?

Pve

• Bekijk profiel
Reactie #596 Gepost op: 09 februari 2012 - 23:45:52
Op aanraden van dit forum ben ik bij Iffet in Utrecht geweest. De goede ervaringen kan ik onderstrepen: twee broeken zijn prima ingemaakt, een jas is erg mooi slanker gemaakt. Tailleren ging niet zo makkelijk ivm het dons op de rug (van die jas, niet mijn rug), maar ze hebben aan beide zijkanten zo'n 8 cm weg gehaald en de mouwen slanker gemaakt.

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #597 Gepost op: 10 februari 2012 - 18:46:01
Heeft er iemand mogelijk goede ervaringen met een kleer(ver)maker omgeving Woudenberg, Leusden of misschien (heeft niet mijn voorkeur) Amersfoort?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #598 Gepost op: 12 februari 2012 - 22:32:06
Iemand een stomerij in Utrecht? Moet m'n parka laten reinigen (apres-ski deed hem niet goed), in de care instructie staat "dry clean professionally with perchloroethylene", wordt dit standaard gebruikt of moet daar apart om gevraagd worden?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #599 Gepost op: 13 februari 2012 - 09:44:39
Het schijnt dat die ene naast de Winkel van Sinkel goed is. (Bron: Stromen)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford