Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478895 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers
Reactie #555 Gepost op: 08 oktober 2011 - 21:16:35
Verdomme, wat kaarsvet op m'n jasje gekomen. Heb al een strijkijzer gepakt en pleepapier erop gelegd en met het strijkijzer eroverheen gegaan, maar nu zit er nog een klein donker plekje - ik vermoed vet van de kaars - wordt dit nu de stomerij of is er nog een manier op dat eruit te krijgen?

Oei, dat is vervelend.
Op mijn suede schoenen zat ook veel kaarsvet heb ze toen in de vriezer gelegd... en daarna eraf gekrabd.. maar goed weet niet of je daar veel aan hebt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #556 Gepost op: 08 oktober 2011 - 21:17:54
Mijn ervaringen zijn erg goed met het aan laten passen van mijn pakken. De nodige centimeters zijn er af gehaald en ben dik tevreden met het resultaat. Kosten kwamen ongeveer op €75-€100.

Het belangrijkste is dat je iemand hebt die je goed kan adviseren over benodigde aanpassingen, die had ik gelukkig wel.  :)

Een vriend / kennis of iemand bij de vermaker? Aangezien je ontevreden was over Jasmijn... Ik ben nog steeds op zoek naar een goede zaak.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #557 Gepost op: 08 oktober 2011 - 21:21:31
Jasmijn levert vast wel goed werk, ze doen ook alles voor Pauw. Ik heb alleen ook een beetje hulp nodig bij de mogelijkheden van de aanpassingen (zo denk ik zelf nooit aan het verlagen van een band o.i.d) en dat deed Jasmijn bij mij niet.

Sergio heeft mij geholpen en het resultaat is echt keurig.
if i stop lying i just disappoint you

Charlie

• Gast
Reactie #558 Gepost op: 08 oktober 2011 - 23:43:11
Oei, dat is vervelend.
Op mijn suede schoenen zat ook veel kaarsvet heb ze toen in de vriezer gelegd... en daarna eraf gekrabd.. maar goed weet niet of je daar veel aan hebt.

In de vriezer? Haha. Nee, als er op je kleding wat kaasvet is gedrupt dan moet je pleepapier erop leggen en dan met de strijkijzer erover gaan, dan gaat het eruit. Dit gaat natuurlijk met schoenen wat moeilijk, maar het werkt wel. Wat betreft dat vetvlekje... ik denk zelf toch inderdaad ook dat de stomerij uitkomst zal bieden.

explorator

• Gebruiker
  • Textilreinigungsmeister
    • Bekijk profiel
Reactie #559 Gepost op: 09 oktober 2011 - 13:20:03
In de vriezer? Haha. Nee, als er op je kleding wat kaasvet is gedrupt dan moet je pleepapier erop leggen en dan met de strijkijzer erover gaan, dan gaat het eruit. Dit gaat natuurlijk met schoenen wat moeilijk, maar het werkt wel. Wat betreft dat vetvlekje... ik denk zelf toch inderdaad ook dat de stomerij uitkomst zal bieden.

kaarsvet is de makkelijkste vlek om te verwijderen voor een stomerij, het lost gewoon op in het oplosmiddel welke zij gebruiken.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #560 Gepost op: 20 oktober 2011 - 07:17:07
@HGW: Wel fijn dat met de hulp van Sergio en een kledingvermaker het resultaat voor maar 70-100 euro naar wens was!
Heb je ook de borst/drape & schouders in laten nemen dan? Want dat zijn toch heftige ingrepen.
En het vermaakwerk laten doen door Jasmijn?

Net als Janus ben ik ook nog steeds zoekende naar een kledingvermaker waar ik mijn lastige zaken aan durf toe te vertrouwen. Broek of shirt verbouwen of standaard werk laat ik bij mijn vaste Terzi doen, maar serieuze aanpassingen durf ik dat bij duurdere pakken niet aan.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #561 Gepost op: 20 oktober 2011 - 12:56:38
Via hun kleermaker laten doen. Sergio heeft mij echt geholpen, Jasmijn heeft bijv. nooit voorgesteld om de band te verlagen, iets wat Sergio meteen voorstelde en het resultaat verbeterde. Ik ben er wel van overtuigd dat Jasmijn goed werk kan leveren indien je zelf maar goed weet wat je wilt aanpassen en wat er mogelijk is, helaas ben ik daar nog te onervaren voor en kon Sergio mij goed wijzen op de mogelijkheden.

Ik heb zelf 3 SuSu MTM pakken laten aanpassen welke allemaal rond die 70-100 kwamen, het Sartoria Partenopea pak was meer werk en duurder (volgens mij tussen 100-150) ik weet het niet zo goed meer.

Wat ik heb laten doen:

SuSu MTM pakken:

-Broek innemen
-Broek band verlagen
-Broek pijpen laten inkorten
-Broek afslanken

SP pak:
-Bovenstaande +
-Jasje inkorten
-Mouwen inkorten + plooitjes terug
-Jasje innemen

Het resultaat is echt top geworden en had nooit verwacht dat ze dat pak nog zo goed zouden krijgen. Ik weet dat Sergio geen voorstander is van inkorten van jasjes maar na het nodige meetwerk vond hij het denk ik ook wel een leuke uitdaging. :)

Voor en na foto's hebben zij misschien nog wel.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #562 Gepost op: 20 oktober 2011 - 13:07:57
Ja band verlagen is inderdaad een vergeten, maar vaak wel interessante optie!

Maar bovenstaande zou ik inderdaad ook nog wel bij mijn eigen Terzi doen (behalve mouwen met plooitjes ;)).

Trouwens prima werk zo te horen, en een prima prijs! Zal vooral een vriendendienst geweest zijn ;)?

Schouders innemen en drape is toch weer een andere kwestie. Nog groter risico het model te slopen...

Inkorten: Ja ik weet dan menig er niet voor is. Maar ik ga het op korte termijn toch ook laten doen... Meeste dingen vak het rek zijn voor mij ook net ietsjes te lang. Tsja, balans zal wat verpest zijn bij de zakken... Maar beter dan een sloom lang pak!

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #563 Gepost op: 20 oktober 2011 - 13:57:59
Ja band verlagen is inderdaad een vergeten, maar vaak wel interessante optie!

Maar bovenstaande zou ik inderdaad ook nog wel bij mijn eigen Terzi doen (behalve mouwen met plooitjes ;)).

Trouwens prima werk zo te horen, en een prima prijs! Zal vooral een vriendendienst geweest zijn ;)?

Schouders innemen en drape is toch weer een andere kwestie. Nog groter risico het model te slopen...

Inkorten: Ja ik weet dan menig er niet voor is. Maar ik ga het op korte termijn toch ook laten doen... Meeste dingen vak het rek zijn voor mij ook net ietsjes te lang. Tsja, balans zal wat verpest zijn bij de zakken... Maar beter dan een sloom lang pak!

Denk het niet, heb nog nooit wat bij ze gehaald en voelde me daardoor ook wel bezwaard om dit wel bij ze te doen.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #564 Gepost op: 21 oktober 2011 - 10:31:01
Bij nader inzien is het ook niet zo'n vreemde prijs. Ik geloof dat ik regelmatig nog geen 2 tientjes heb moeten betalen om een broek meerdere maten kleiner te laten maken, broekspijpen aanpassen, etc.. En dan moet dat ding volledig uitelkaar. Dat is dan wel een vriendenprijs, maar toch.

Maar 70-100 absoluut prima voor zoveel werk! Maar het belangrijkste: Je bent te spreken over het resultaat. Niets zo fijn als een pak dat echt goed zit natuurlijk :)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #565 Gepost op: 22 oktober 2011 - 18:56:17
Het zijn bedragen waar uren werk voor staat, veel mensen hier zouden daar hun bed niet eens voor uitkomen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #566 Gepost op: 22 oktober 2011 - 19:04:04
Ik was ook aangenaam verrast.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #567 Gepost op: 23 oktober 2011 - 12:13:23
Inderdaad gaat er gigantisch veel tijd in zitten. Soms halen ze de minimumloon denk ik niet, lijkt mij zo...

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #568 Gepost op: 03 november 2011 - 08:07:06
Even een vraagje: Af en toe zie ik in prijslijsten van kledingvermakers de optie van het innemen van truien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb mij wel eens laten vertellen dat dit niet mogelijk zou zijn, hoogstens op een speciale manier een deel van de trui laten krimpen..

Heb een hoop cashmere hier liggen waar ik toch heel wat van de taille af wil hebben. Misschien kan ik dit nog ergens laten verbouwen...

Of kan dit bijvoorbeeld alleen bij katoen ?

Misschien heeft iemand een antwoord...

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #569 Gepost op: 03 november 2011 - 09:26:38
Kan, heb aardig resultaat behaald met een 100 pr cashmere cucinelli trui. Het resultaat is niet perfct, maar wel gewoon goed draagbaar.