...
Mijn vraag gaat dan ook over de achterkant van het shirt. Hier zijn verschillende mogelijkheden in en hier heb ik niet veel over kunnen vinden.
(zie plaatje)

Deze heb je, ik weet niet of er meer zijn, als optie.
Wat vinden jullie de beste en/of hebben jullie zelf?
Daarnaaast heb ik nog een vraag over de ''knopenrij''
Hier schijnen ook verschillende optie's in te zijn zoals ook te zien is op het plaatje...(zie vraag hierboven).
Alvast bedankt,
Waar heb je die afbeelding vandaan? Het lijkt mij sterk dat Borrelli deze meuk aanbiedt. Western stijl, kom op zeg. Bovenstaande link van Looking to improve is goed.
Ik zou een lijstloze knopenrij nemen, dwz de French front in jouw plaatje. Een lijst is minder formeel en imho gewoon minder mooi. (De eerste 2 hemden hebben een lijst, het groene is lijstloos.) Borrelli heeft verschillende mogelijkheden wat de rug betreft, de meeste Borrelli's die ik heb, hebben plooitjes over de gehele breedte. Ik heb er ook een met single side pleats. Als je smal bent, zou ik voor glad gaan (geen pleats, ook geen kleine).
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met Chasen's. Zou je ons op de hoogte willen houden?
Ik heb een paar maanden een Borrelli hemd bij Oger besteld in Amsterdam (dat doe ik dus nooit weer), en toen dat uit Italie kwam moest de kleermaker van Oger 14 cm

innemen bij mijn taille. Ik heb daarover al eerder bericht. De plooitjes bij de manchetten die ik zou krijgen bleken niet mogelijk omdat ik erg slank ben; het zou niet bij het torso-gedeelte passen (waarom me dat bij de maatsessie niet was verteld is mij onduidelijk, het lijkt mij ofwel een onzorgvuldigheid/onoplettendheid van de verkoper toen, ofwel een smoes van diezelfde verkoper bij de levering).
Verder had ik na afloop van de maatsessie gebeld om er zeker van te zijn dat de bovenste knoop ook dik zou zijn, en niet zo'n dun knoopje met Luigi Borrelli erin gegraveerd. Bij ontvangst bleek dat er dus toch zo'n dun knoopje zat.
Hemd naar die fantastische kleermaker van Oger en ik weer naar Tilburg. Acht dagen later kon ik het ophalen. De originele doos die ik (stom genoeg, bleek achteraf) niet had meegenomen de week tevoren, was toen helaas onvindbaar. Rechts op de yoke en de linkerschouder zat een aantal vlekken (die er een week eerder niet zaten). Ik zie dat, een verkoper die het hemd in een andere doos (wel van Borrelli, maar van een confectiehemd) gaat opbergen, ziet dat ook; ik heb geen zin om het hemd weer een week kwijt te zijn zodat Oger het naar hun stomerij kan zenden dus ik neem het mee naar huis. De volgende dag denk ik: deze gang van zaken is eigenlijk toch te gek voor woorden. Ik geef 330 EUR uit aan een hemd, dat koop ik via Oger bij Borrelli. Bij Borrelli doen ze lekker waar ze zelf zin in hebben bij de taille, Oger stuurt het hemd naar het Vingerhoedje, daar wordt er, mag ik denk ik wel zeggen, op zijn zachtst gezegd onachtzaam mee omgesprongen waardoor er vlekken in komen. Resultaat is dat ik 330 EUR betaal voor een hemd van Borrelli
vermaakt en bevlekt (no pun intended) door een gewone kleermaker i.p.v. een hemd van Borrelli. Dit kan ik Oger niet verwijten, het ligt aan die Italianen. Ik neem aan dat Oger er ook van baalt dat een MTM hemd nog eens vermaakt moet worden. Mensen kiezen voor MTM omdat het althans de suggestie van maatwerk wekt. Ik kan me niet herinneren of er op het hemd zoals dat uit Italie kwam, mouches zaten, maar als dat het geval was, zijn ze er door de kleermaker van Oger afgehaald en niet teruggezet.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben over het hemd zelf erg tevreden. Het past goed, beter dan alles wat ik verder heb hangen, de stof is super, en dan heb ik nog niet eens de duurste Sea Island gekozen, maar ik koop de volgende keer gewoon lekker een Finamore of desnoods een Barba MTM bij Pauw. Dit was voor mij echt een heel slechte koopervaring. Oger heeft overigens wel aangeboden dat ik het hemd zou opsturen op hun kosten opdat zij het zouden laten reinigen, en daar zou ik op zijn ingegaan maar ik heb de vlekken er gelukkig zelf uitgekregen.
Misschien heb ik pech gehad, maar al met al is mijn conclusie toch dat ik via Oger Amsterdam geen Borrelli MTM meer aanschaf. Zij zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor hun achterman (het Vingerhoedje) en ze hebben zelf ook te veel steken laten vallen. Dit was mijn eerste MTM-ervaring en hij heeft niet al te veel vertrouwen gewekt.