Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230767 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Borrelli hemden - Deel II
Reactie #450 Gepost op: 17 juli 2006 - 20:52:33
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Sergio"
Bekend probleem, voor mij een reden om geen Borrelli overhemden te kopen.

Ook al geef je het duidelijk aan, ze blijven te ruim om de taille.

Misschien wel heel geschikt voor "normale" posturen maar met een drop-10 wil je toch iets anders.

Neemt niet weg dat het wel mooie shirt zijn.

Ik vind dat niet netjes en beleefd tegenover de klant. Als je een bepaalde maat afspreekt dan verwacht ik dat ook te krijgen en niet hun eigen interpretatie. Stel je voor dat je een blauw auto besteld maar je krijgt een zwarte omdat ze in de fabriek dachten dat het mooier stond bij het interieur... :roll:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Napoleon

• Gast
Reactie #451 Gepost op: 17 juli 2006 - 21:37:58
Citaat van: "Fastcruiser"
Bekend probleem, voor mij een reden om geen Borrelli overhemden te kopen.

Ook al geef je het duidelijk aan, ze blijven te ruim om de taille.

Misschien wel heel geschikt voor "normale" posturen maar met een drop-10 wil je toch iets anders.

Neemt niet weg dat het wel mooie shirt zijn.

Ik vind dat niet netjes en beleefd tegenover de klant. Als je een bepaalde maat afspreekt dan verwacht ik dat ook te krijgen en niet hun eigen interpretatie. Stel je voor dat je een blauw auto besteld maar je krijgt een zwarte omdat ze in de fabriek dachten dat het mooier stond bij het interieur... :roll:
dat is het probleem niet, ze doen de taille gewoon ruimer, omdat ze bang zijn voor te strakke (niet te verkopen) shirts

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #452 Gepost op: 17 juli 2006 - 21:50:24
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de maatnemer? Ze moeten bij Borrelli gewoon maken wat ze opgedragen krijgen. Als ze standaard een paar centimeter te ruim nemen zou je het dus eigenlijk een paar centimeter te klein moeten bestellen. Vreemde gang van zaken :roll:

Vanità - modern tailors

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #453 Gepost op: 17 juli 2006 - 22:29:14
Als je het negatief wil uitleggen kan je zeggen dat het niet getuigt van veel vertrouwen in de kundigheid van je afnemers (de winkels die de hemden aanbieden en de maten opnemen). Je zou kunnen zeggen: als de klant het hemd niet past omdat hij is aangekomen in de periode tussen de maatsessie en de levering, is dat zijn probleem. Vraag is alleen of zo'n klant ooit weer een Borrelli MTM aanschaft. Waarschijnlijk beschouwt Borrelli het als een safety en mogelijk ook als service naar de klant ("U bent weliswaar 4 kilo aangekomen maar dit MTM hemd past nog steeds").
Bij MTM pakken in de hogere prijsklasse is het niet ongebruikelijk het gewicht van de klant te noteren. Mocht er bij levering problemen zijn kan hij opnieuw gewogen worden om vast te stellen of de fout bij de pakkenmaker ligt of dat de klant eens wat vaker de hond moet uitlaten. Misschien een idee om dit ook bij kopers van MTM hemden te doen?
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #454 Gepost op: 18 juli 2006 - 01:27:38
Citaat van: "Alboreto"
Als je het negatief wil uitleggen kan je zeggen dat het niet getuigt van veel vertrouwen in de kundigheid van je afnemers (de winkels die de hemden aanbieden en de maten opnemen). Je zou kunnen zeggen: als de klant het hemd niet past omdat hij is aangekomen in de periode tussen de maatsessie en de levering, is dat zijn probleem. Vraag is alleen of zo'n klant ooit weer een Borrelli MTM aanschaft. Waarschijnlijk beschouwt Borrelli het als een safety en mogelijk ook als service naar de klant ("U bent weliswaar 4 kilo aangekomen maar dit MTM hemd past nog steeds").
Bij MTM pakken in de hogere prijsklasse is het niet ongebruikelijk het gewicht van de klant te noteren. Mocht er bij levering problemen zijn kan hij opnieuw gewogen worden om vast te stellen of de fout bij de pakkenmaker ligt of dat de klant eens wat vaker de hond moet uitlaten. Misschien een idee om dit ook bij kopers van MTM hemden te doen?

Goed idee, of je zet de maten op het order formulier en laat de klant dat tekenen, kan kun je daar ook weinig discussie over krijgen. Maar om altijs alles standaard te ruim te leveren vind ik toch wel wat ver gaan.

Vanità - modern tailors

epistèmè

• Bekijk profiel
Borrelli
Reactie #455 Gepost op: 31 juli 2006 - 06:03:29
Binnen afzienbare tijd ga ik een paar Borrelli shirts laten maken bij Chasen's. Omdat ik geen fouten wil heb ik onder andere hier gezocht en veel informatie kunnen vinden. Mijn keuze van het merk is niet alleen bevestigd, maar ook hoe ik het wil en wel als volgt:

Sea-Island katoen
Cut-away boord
French Cuff ( dubbel manchet )
''cut-away'' bij manchet

Nu blijven er nog een paar optie's open. Ik neem trouwens ook geen borstzak.

Mijn vraag gaat dan ook over de achterkant van het shirt. Hier zijn verschillende mogelijkheden in en hier heb ik niet veel over kunnen vinden.
(zie plaatje)

Deze heb je, ik weet niet of er meer zijn, als optie.

Wat vinden jullie de beste en/of hebben jullie zelf?

Daarnaaast heb ik nog een vraag over de ''knopenrij''
Hier schijnen ook verschillende optie's in te zijn zoals ook te zien is op het plaatje...(zie vraag hierboven).

Alvast bedankt,

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #456 Gepost op: 31 juli 2006 - 11:56:19
Citaat van: "epistèmè"
Binnen afzienbare tijd ga ik een paar Borrelli shirts laten maken bij Chasen's.
[...]
Mijn vraag gaat dan ook over de achterkant van het shirt. Hier zijn verschillende mogelijkheden in en hier heb ik niet veel over kunnen vinden.
(zie plaatje)

Plaatje

Hier schijnen ook verschillende optie's in te zijn zoals ook te zien is op het plaatje...(zie vraag hierboven).

Alvast bedankt,

Hiervandaan kom je bij alle opties die Borrelli aanbiedt in zijn m-t-m shirts.

Succes met je keus.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

epistèmè

• Bekijk profiel
Reactie #457 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:02:49
Citaat van: "Looking to improve"
Binnen afzienbare tijd ga ik een paar Borrelli shirts laten maken bij Chasen's.
[...]
(zie plaatje)

Plaatje

Alvast bedankt,

Hiervandaan kom je bij alle opties die Borrelli aanbiedt in zijn m-t-m shirts.

Succes met je keus.

MtB

dank!! ik ben er bijna helemaal uit. Ik heb twee soorten gemaakt: een Formele en een Informele. Hierbij is de formele uitsluitend voor een pak met das bedoeld en de informele zonder das mét optie tot nacht club  :wink:

Betreft de informele ben ik er helemaal uit. Alleen voor de formele twijfel  ik nog over twee aspecten van het shirt. Te weten: de rug kant en de boord soort.

Betreft de boord twijfel ik tussen deze twee:

Wat is meer formeel?

Betreft de achterkant van het shirt vraag ik mij ook af wat formeler is. Echter hier zijn er veel keuze's en kom er niet uit!

Zodra ik hier uitben rep ik mij zo snel mogelijk richting utrecht  :D

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #458 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:20:19

Betreft de informele ben ik er helemaal uit. Alleen voor de formele twijfel  ik nog over twee aspecten van het shirt. Te weten: de rug kant en de boord soort.
Betreft de boord twijfel ik tussen deze twee:

Wat is meer formeel?

Volgens mij kun je beter de 2e nemen voor je formele shirt

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #459 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:23:00
Wellicht hebben ze samples in de winkel zelf. Waarom ga je trouwens naar Chasen's in Utrecht en niet bijvoorbeeld naar Oger of Pauw in Amsterdam? Deze twee zaken hebben een groot aanbod en waarschijnlijk ook shirts met verschillende opties hangen waar je eventueel uit kan kiezen (dit overigens puur uit interesse).

Jason

• Gast
Reactie #460 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:30:46
Als het niet nodig is zou ik geen geplooid achterpand nemen.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #461 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:31:24
...
(zie plaatje)

Wat vinden jullie de beste en/of hebben jullie zelf?

Alvast bedankt,
Waar heb je die afbeelding vandaan? Het lijkt mij sterk dat Borrelli deze meuk aanbiedt. Western stijl, kom op zeg. Bovenstaande link van Looking to improve is goed.

Ik zou een lijstloze knopenrij nemen, dwz de French front in jouw plaatje. Een lijst is minder formeel en imho gewoon minder mooi. (De eerste 2 hemden hebben een lijst, het groene is lijstloos.) Borrelli heeft verschillende mogelijkheden wat de rug betreft, de meeste Borrelli's die ik heb, hebben plooitjes over de gehele breedte. Ik heb er ook een met single side pleats. Als je smal bent, zou ik voor glad gaan (geen pleats, ook geen kleine).

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met Chasen's. Zou je ons op de hoogte willen houden?

Ik heb een paar maanden een Borrelli hemd bij Oger besteld in Amsterdam (dat doe ik dus nooit weer), en toen dat uit Italie kwam moest de kleermaker van Oger 14 cm :shock: innemen bij mijn taille. Ik heb daarover al eerder bericht. De plooitjes bij de manchetten die ik zou krijgen bleken niet mogelijk omdat ik erg slank ben; het zou niet bij het torso-gedeelte passen (waarom me dat bij de maatsessie niet was verteld is mij onduidelijk, het lijkt mij ofwel een onzorgvuldigheid/onoplettendheid van de verkoper toen, ofwel een smoes van diezelfde verkoper bij de levering).

Verder had ik na afloop van de maatsessie gebeld om er zeker van te zijn dat de bovenste knoop ook dik zou zijn, en niet zo'n dun knoopje met Luigi Borrelli erin gegraveerd. Bij ontvangst bleek dat er dus toch zo'n dun knoopje zat.

Hemd naar die fantastische kleermaker van Oger en ik weer naar Tilburg. Acht dagen later kon ik het ophalen. De originele doos die ik (stom genoeg, bleek achteraf) niet had meegenomen de week tevoren, was toen helaas onvindbaar. Rechts op de yoke en de linkerschouder zat een aantal vlekken (die er een week eerder niet zaten). Ik zie dat, een verkoper die het hemd in een andere doos (wel van Borrelli, maar van een confectiehemd) gaat opbergen, ziet dat ook; ik  heb geen zin om het hemd weer een week kwijt te zijn zodat Oger het naar hun stomerij kan zenden dus ik neem het mee naar huis. De volgende dag denk ik: deze gang van zaken is eigenlijk toch te gek voor woorden. Ik geef 330 EUR uit aan een hemd, dat koop ik via Oger bij Borrelli. Bij Borrelli doen ze lekker waar ze zelf zin in hebben bij de taille, Oger stuurt het hemd naar het Vingerhoedje, daar wordt er, mag ik denk ik wel zeggen, op zijn zachtst gezegd onachtzaam mee omgesprongen waardoor er vlekken in komen. Resultaat is dat ik 330 EUR betaal voor een hemd van Borrelli vermaakt en bevlekt (no pun intended) door een gewone kleermaker i.p.v. een hemd van Borrelli. Dit kan ik Oger niet verwijten, het ligt aan die Italianen. Ik neem aan dat Oger er ook van baalt dat een MTM hemd nog eens vermaakt moet worden. Mensen kiezen voor MTM omdat het althans de suggestie van maatwerk wekt. Ik kan me niet herinneren of er op het hemd zoals dat uit Italie kwam, mouches zaten, maar als dat het geval was, zijn ze er door de kleermaker van Oger afgehaald en niet teruggezet.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben over het hemd zelf erg tevreden. Het past goed, beter dan alles wat ik verder heb hangen, de stof is super, en dan heb ik nog niet eens de duurste Sea Island gekozen, maar ik koop de volgende keer gewoon lekker een Finamore of desnoods een Barba MTM bij Pauw. Dit was voor mij echt een heel slechte koopervaring. Oger heeft overigens wel aangeboden dat ik het hemd zou opsturen op hun kosten opdat zij het zouden laten reinigen, en daar zou ik op zijn ingegaan maar ik heb de vlekken er gelukkig zelf uitgekregen.
Misschien heb ik pech gehad, maar al met al is mijn conclusie toch dat ik via Oger Amsterdam geen Borrelli MTM meer aanschaf. Zij zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor hun achterman (het Vingerhoedje) en ze hebben zelf ook te veel steken laten vallen. Dit was mijn eerste MTM-ervaring en hij heeft niet al te veel vertrouwen gewekt.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #462 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:36:26
Citaat van: "f430"
Wellicht hebben ze samples in de winkel zelf. Waarom ga je trouwens naar Chasen's in Utrecht en niet bijvoorbeeld naar Oger of Pauw in Amsterdam? Deze twee zaken hebben een groot aanbod en waarschijnlijk ook shirts met verschillende opties hangen waar je eventueel uit kan kiezen (dit overigens puur uit interesse).
Pauw verkoopt geen Borrelli en als je naar Oger gaat, zou ik naar Den Haag gaan. Die zaak is veel prettiger (en episteme is toch bereid te reizen blijkens zijn voornemen naar Chasen's te gaan).

Voor je formele hemd zou je ook het Nando boord eens kunnen bekijken. Dit is wide-spread en erg mooi, vind ik zelf. De afgeronde punten die je overweegt zijn trouwens ook erg leuk irl. Ik heb een hemd van Isaia dat ook een dergelijk boord heeft en ik kan het je aanraden. Veel beter dan button down en een beetje speels. Het is alleen meer wide spread dan de versie van Borrelli zie ik nu. Wat je niet moet vergeten is dat een boord in het echt veel mooier kan zijn dan op een foto'tje of juist kan tegenvallen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #463 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:39:46
Helaas is je ervaring met Borrelli MTM wat betreft de maat typerend. Dat zul je dus bij iedere winkel treffen. Persoonlijk vind ik het ook zonde om er daarna een kleermaker met de naaimachine langs te laten ratsen. Zou eens voor Finamore of Barba MTM gaan en dan gewoon bij Pauw. Tref je tenminste ook dezelfde verkoper die weet waar het over gaat.

Vanità - modern tailors

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #464 Gepost op: 31 juli 2006 - 13:54:20
Ik heb nog nooit een borrelli hemd gekocht, maar lees nu voor de zoveelste keer dat het te wijd is en dat zelfs de idioot dure MTM hemden (EUR 330 - let wel mensen - dat is Fl. 727,23 !!!!!!) niet eens fatsoenlijk passen.

Waarom koopt iemand dit dan toch?

Ik kan er met de pet niet bij dat je een MTM shirt laat maken en iets terugkrijgt dat nog 14 cm moet worden ingenomen. Daar kan geen excuus voor zijn. Wat is er dan MTM aan?
Dan kun je toch ook gewoon een RTW van EUR 180 naar de kleermaker sturen om nog wat coupnaden bij te zetten voor een tientje????

Als je aan dit soort onzin geld blijft uitgeven word je nooit rijk. De sjacheraar die het aanbiedt daarentegen....
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.