Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230768 keer gelezen)

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel II
Reactie #405 Gepost op: 30 mei 2006 - 20:52:33
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "ruby tuesday"
bij mtm kan je dat toch zelf aangeven  :roll:

Oowjah dat is waar ook  :roll:

Vooral de mouwinzet moet hoog zijn en slanke mouwen zijn erg belangrijk!

MTM is geen bespoke, dus complete vrijheid heb je niet. Als b.v. het hemd mooi strak zit op m'n romp maar de mouwen erg wijd zijn of een lage mouwinzet vind ik het er nog niet uit zien. Hetzelfde geld voor de lengte van de mouwen, is dit afzonderlijk per arm te bepalen en kan dit per cm? Deze opties zijn niet bij elke MTM hemdenmaker beschikbaar, vandaar mijn vragen.

Lengte van de mouw is afzonderlijk te bepalen bij de meeste MTM volgens mij. Daarentegen is een hoge mouwinzet en/of een smalle mouw meestal afhankelijk van het merk waar je een MTM shirt laat maken, vaak is dit gewoon een standaardafmeting.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 30 mei 2006 - 20:53:00
Ik ook niet maar dat is omdat het merk me gevoelsmatig al niet zoveel doet. Heb zelf meer met finamore en attolini.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 30 mei 2006 - 20:56:08
Citaat van: "f430"
Lengte van de mouw is afzonderlijk te bepalen bij de meeste MTM volgens mij. Daarentegen is een hoge mouwinzet en/of een smalle mouw meestal afhankelijk van het merk waar je een MTM shirt laat maken, vaak is dit gewoon een standaardafmeting.

Idd pasvorm van Borrelli leent zich volgens mij daarom niet zo goed voor echte CTTB als ik kijk naar de RTW lijn. Vooral die mouwinzet en slanke mouwen gaat denk ik niet lukken met Borrelli...

Jason

• Gast
Reactie #408 Gepost op: 30 mei 2006 - 20:59:34
Ik zou voor het merk gaan dat ready-to-wear de gewenste pasvorm het dichtst benadert.

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 30 mei 2006 - 20:59:59
Citaat van: "f430"

Idd pasvorm van Borrelli leent zich volgens mij daarom niet zo goed voor echte CTTB als ik kijk naar de RTW lijn. Vooral die mouwinzet en slanke mouwen gaat denk ik niet lukken met Borrelli...

Misschien dat je Finamore MTM kan proberen, die heeft wel een mooie hoge mouwinzet.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #410 Gepost op: 30 mei 2006 - 21:45:22
Finamore is volgens mij wel een stuk duurder dan Borrelli :( Hoe valt Barba b.v.?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 30 mei 2006 - 22:26:23
Finamore is volgens mij wel een stuk duurder dan Borrelli :( Hoe valt Barba b.v.?

Finamore is niet veel duurder dan Borrelli dacht ik. Voor 250e-300e heb je bij beide wel een mooi shirt dacht ik.  :D
This, madame, is Versailles.

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 30 mei 2006 - 22:53:09

Ongeveer dezelfde prijsklasse als ik mij niet vergis.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 31 mei 2006 - 07:43:18
Citaat van: "Merlino"
Borrelli wordt in NL aangemeten met pashemden Ruby Tuesday, en die geven niet echt het beste resultaat als je voor CTTB gaat volgens mij.

Klopt. Overigens zijn de mouwinzet en mouwen zelf van Borrelli toch redelijk slank. Het lukt echter niet echt om de taille zo slank als gewenst te krijgen, heeft slechts een geringe drop (wat niet wegneemt dat deze wel getailleerd is, maar het kan nog meer...), ik denk eraan om m'n MTM hier nog wat in te laten nemen.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #414 Gepost op: 31 mei 2006 - 07:46:38
Is toch eigenlijk belachelijk, dat je een mtm nog zou moeten laten innemen.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 31 mei 2006 - 07:49:39

Klopt.

M'n Borrelli heeft geen waist-darts. Doen ze daar misschien niet aan? Bij m'n NT's hebben ze dat wel waardoor die echt cttb zijn. Misschien dat het niet toepassen van waist-darts de limieten van de taillering bepaalt?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 31 mei 2006 - 08:16:33
Hmm, denk het niet hoor. Ik heb een mtm shirt van NVN zonder waistdarts dat echt wel CTTB is.

Napoleon

• Gast
Reactie #417 Gepost op: 31 mei 2006 - 08:19:34
Citaat van: "Fastcruiser"

Klopt.

M'n Borrelli heeft geen waist-darts. Doen ze daar misschien niet aan? Bij m'n NT's hebben ze dat wel waardoor die echt cttb zijn. Misschien dat het niet toepassen van waist-darts de limieten van de taillering bepaalt?
ik heb ook geen waist darts bij mn NvN en die is ook écht super CttB. bij borrelli moet dat ook gewoon mogelijk zijn, indien het MTM is gewoon een extra stuk afknippen. Verder vind ik het absurd dat je een MTM aan moet laten passen door bv. in te nemen; dan doen die lui van borrelli echt iets verkeerd

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 31 mei 2006 - 08:49:36
Citaat van: "Napoleon"
Verder vind ik het absurd dat je een MTM aan moet laten passen door bv. in te nemen; dan doen die lui van borrelli echt iets verkeerd

Daar heb je idd gelijk in. Had overigens al vaker gehoord over Borrelli dat ze wat "conservatief" zijn in taillering. Nu heb ik op zich een behoorlijke drop maar dat moet geen reden zijn de opgenomen maten niet te vertrouwen.

Overigens vond ik de Borrelli prima zitten (en nog steeds een "lekker" shirt) totdat ik zag dat het bij NT nog beter cttb zat... verschuiving van normen dus ;)

Napoleon

• Gast
Reactie #419 Gepost op: 31 mei 2006 - 15:14:55
Heb ik ook mijn borrelli; zit echt super, totdat ik een zeer Cttb NvN aanhad. Wat een verschil!