Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230775 keer gelezen)

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel II
Reactie #480 Gepost op: 31 juli 2006 - 17:26:48
Citaat van: "epistèmè"
Citaat van: "Sergio"
Puur uit interesse, vanwaar je sterke voorkeur voor Borrelli?

Enkele weken lang heb ik gezocht naar het juiste merk. Hierbij natuurlijk mijn financiele grens in acht neming. Hierbij kwam ik bij borrelli omdat, in Nederland, dit merk, hoe moet ik het zeggen, naar mijn mening nog gevoel ervoor heeft. Het leeft sterk in mij dat hier nog word genoten van het maken.
Daarnaast is de kwaliteit natuurlijk perfect. De details zorgen voor een mooie afwerking en er zit een goed verhaal achter. Dit hebben natuurlijk enkele andere merken ook wel maar dat goede gevoel gaf dus de doorslag.
Ik denk dat het met dat genieten van het maken wel meevalt als je als naaister een bepaald target moet halen. Lijkt me meer een kwestie van keihard werken. Maar het handwerk van Borrelli is zeker mooi en ze weten het goed te verkopen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #481 Gepost op: 31 juli 2006 - 18:18:39
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Sergio"
Puur uit interesse, vanwaar je sterke voorkeur voor Borrelli?

Enkele weken lang heb ik gezocht naar het juiste merk. Hierbij natuurlijk mijn financiele grens in acht neming. Hierbij kwam ik bij borrelli omdat, in Nederland, dit merk, hoe moet ik het zeggen, naar mijn mening nog gevoel ervoor heeft. Het leeft sterk in mij dat hier nog word genoten van het maken.
Daarnaast is de kwaliteit natuurlijk perfect. De details zorgen voor een mooie afwerking en er zit een goed verhaal achter. Dit hebben natuurlijk enkele andere merken ook wel maar dat goede gevoel gaf dus de doorslag.
Ik denk dat het met dat genieten van het maken wel meevalt als je als naaister een bepaald target moet halen. Lijkt me meer een kwestie van keihard werken. Maar het handwerk van Borrelli is zeker mooi en ze weten het goed te verkopen.

Metname dat laatste ja. Borrelli is toch een merk met een behoorlijk volume. Zeker geen klein atelier.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

epistèmè

• Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 31 juli 2006 - 18:25:27
12 soorten kleuren voor een shirt welke ik, in die richting indien niet aanwezig waarvan de kans soms groot is, in de loop van een jaar ga laten maken indien borrelli makers aan mijn verwachtingen voldoen (anders maar ergens anders hé, hoor nu niet veel positiefs :wink:  )

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 31 juli 2006 - 18:25:31
Nee, dan is La Vera, Matuozzo of Attolini ofzo toch wat knuffelbaarder for some reason ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 31 juli 2006 - 18:55:02
La Vera, moet je wel even naar Napels liften om het zelf te halen; Attolini is MTM absurd duur; Mattuozzo is schijnbaar heel goed, maar ook prijzig. Ik schrijf bewust niet duurder dan Attolini omdat Mattuozzo meer waar voor je geld is. Voor mij ligt de grens toch echt bij 350, en dan ben ik al opgeschoven. Die euro is echt heel gemakkelijk, ik zou vroeger nooit 750 gulden hebben uitgegeven aan een hemd, of meer dan 1000 voor een paar Santoni's. Als ik die prijzen 5 jaar geleden had gezien, dan had ik wat het ook was dat ik in mijn handen had, snel teruggezet/-gelegd. En natuurlijk was alles toen goedkoper. Migliore schrijft ergens dat een paar standaard Ladbrokes 5 jaar geleden rond de f. 1050 koste. Nu betaal je daar omgerekend bijna f. 1630 voor. Als je er over nadenkt is het echt een beetje bizar waar wij (of om voor mezelf te spreken: ik) mee bezig zijn (ben). Schoenen kan ik nog rechtvaardigen, omdat die jaren langer meegaan dan hemden. Bij hemden denk ik er maar gewoon niet te lang bij na. En daarbij geldt natuurlijk ook dat naarmate je er meer hebt, ze langer meegaan. Maar ik betwijfel of ik over 15 jaar nog dit Borrelli hemd kan dragen dat ik nu aan heb. Bij mijn Ladbrokes maak ik me wat dat betreft geen zorgen.
esus saves, George Nelson withdraws!

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 31 juli 2006 - 19:13:59
Ja goed die merken zijn duurder dan Borrelli dat klopt absoluut. Maar - en ik zeg dit met alle respect - ik vind Borrelli toch een beetje de Suit Supply van de Napolitaanse herenmode geworden. Schuiven, schuiven, schuiven.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 31 juli 2006 - 20:04:21
Citaat van: "Merlino"
Ja goed die merken zijn duurder dan Borrelli dat klopt absoluut. Maar - en ik zeg dit met alle respect - ik vind Borrelli toch een beetje de Suit Supply van de Napolitaanse herenmode geworden. Schuiven, schuiven, schuiven.

Je komt Borrelli tegenwoordig op wel erg veel plaatsen tegen, ook zaken waar het weinig met de rest van het assortiment te doen heeft. Jammer vind ik. Dan raakt het unieke en romantische er een beetje af, en dat verantwoord toch een deel van de forse prijs.

Vanità - modern tailors

Jason

• Gast
Reactie #487 Gepost op: 31 juli 2006 - 20:14:06
Citaat van: "Alboreto"
La Vera, moet je wel even naar Napels liften om het zelf te halen; Attolini is MTM absurd duur; Mattuozzo is schijnbaar heel goed, maar ook prijzig. Ik schrijf bewust niet duurder dan Attolini omdat Mattuozzo meer waar voor je geld is. Voor mij ligt de grens toch echt bij 350, en dan ben ik al opgeschoven. Die euro is echt heel gemakkelijk, ik zou vroeger nooit 750 gulden hebben uitgegeven aan een hemd, of meer dan 1000 voor een paar Santoni's. Als ik die prijzen 5 jaar geleden had gezien, dan had ik wat het ook was dat ik in mijn handen had, snel teruggezet/-gelegd. En natuurlijk was alles toen goedkoper. Migliore schrijft ergens dat een paar standaard Ladbrokes 5 jaar geleden rond de f. 1050 koste. Nu betaal je daar omgerekend bijna f. 1630 voor. Als je er over nadenkt is het echt een beetje bizar waar wij (of om voor mezelf te spreken: ik) mee bezig zijn (ben). Schoenen kan ik nog rechtvaardigen, omdat die jaren langer meegaan dan hemden. Bij hemden denk ik er maar gewoon niet te lang bij na. En daarbij geldt natuurlijk ook dat naarmate je er meer hebt, ze langer meegaan. Maar ik betwijfel of ik over 15 jaar nog dit Borrelli hemd kan dragen dat ik nu aan heb. Bij mijn Ladbrokes maak ik me wat dat betreft geen zorgen.

Zijn bij Engelse merken de prijzen in ponden evenredig verhoogd?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 31 juli 2006 - 21:29:17
Deze wordt sowieso wit (daarbij een grijs pak en rode das). Daarnaast later variatie's op wit, lichtblauwe, donkerblauwe, lichtbruin en donkerbuine combinatie's. Zelfs een met lichtroze erin  :lol:

Bij de informele variatie's op wit, licht rode, donker rode, licht blauwe combinatie's. Hier wil ik er ook een proberen in het licht roze met witte machet en boord. Maar dat is wel wat gewaagd...  :o

Ik heb het hier over verticale banen.
Alles trouwens het liefst van Sea-Island.

Heb er zelf ook een in mijn kast hangen, zelfs een paarse met witte boord en machetten. Staat prima hoor! 8)

Vanità - modern tailors

T4phage

• Board Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 01 augustus 2006 - 06:58:33
Nee, dan is La Vera, Matuozzo of Attolini ofzo toch wat knuffelbaarder for some reason ;)

Ja, La Vera en Attolini zijn heel mooie shirts, maar vergelijk ze aub niet met Anna Matuozzo's aanbod; dat is appels met peren vergelijken. La Vera en Attolini zijn fabrieks-gemaakte shirts, niets meer, niets minder. Ja, de fabriek heeft mensen die een paar stappen met de hand uitvoeren; maar veel stappen worden gedaan met een naaimachine. Aan de andere kant, een Matuozzo creatie wordt gemaakt door één persoon, elk shirt patroon individueel gesneden (i.t.t. de meeredere lagen stof die ineens worden gesneden bij een industriële methode), elk shirt individueel handgestikt, én gemaakt in een klein 'laboratorio' waar slechts een aantal mensen werken. Het is geen assemblagelijn-product zoals de andere twee. Het enige Matuozzo product dat je Hoogstens hiermee kan vergelijken is haar goedkoopste 'pret' lijn, de lijn met het "AM" logo.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 01 augustus 2006 - 09:53:18
Het ging me niet om de kwaliteit van het shirt aangezien die bij Borrelli ook in orde is. Meer dat Borrelli een beetje te groot is geworden en daardoor niet echt meer tot de/mijn verbeelding spreekt. Dan vind ik het gewoon leuker om een shirt te dragen dat nog wat obscuurder is, aangezien je bij wijze van spreken inmiddels Borrelli op elke straathoek kunt kopen. Zelfs Barba dat nog goedkoper is kun je op minder plekken kopen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 01 augustus 2006 - 11:22:08
Citaat van: "T4phage"

Ja, La Vera en Attolini zijn heel mooie shirts, maar vergelijk ze aub niet met Anna Matuozzo's aanbod; dat is appels met peren vergelijken. La Vera en Attolini zijn fabrieks-gemaakte shirts, niets meer, niets minder. Ja, de fabriek heeft mensen die een paar stappen met de hand uitvoeren; maar veel stappen worden gedaan met een naaimachine. Aan de andere kant, een Matuozzo creatie wordt gemaakt door één persoon, elk shirt patroon individueel gesneden (i.t.t. de meeredere lagen stof die ineens worden gesneden bij een industriële methode), elk shirt individueel handgestikt, én gemaakt in een klein 'laboratorio' waar slechts een aantal mensen werken. Het is geen assemblagelijn-product zoals de andere twee. Het enige Matuozzo product dat je Hoogstens hiermee kan vergelijken is haar goedkoopste 'pret' lijn, de lijn met het "AM" logo.

Maar als ik me niet vergis zit er wel een behoorlijk prijsverschil tussen La Vera, Attolini en Matuozzo toch? Waarbij Matuozzo verreweg de duurste is. In dat contrast vind je dat merken zoals La Vera, Attolini of zoals in dit topic Borrelli waar voor hun geld leveren gezien het feit dat het fabrieksmatig wordt vervaardigd?

Vanità - modern tailors

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 01 augustus 2006 - 11:40:01
Citaat van: "T4phage"

En hoe zou je Merolla rangschikken op dit lijstje?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

epistèmè

• Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 01 augustus 2006 - 15:12:18
Wat vinden jullie van de kwaliteit van de Borrelli shirts? Mijn Chasen's shirt zit niet alleen als gegoten maar de kwaliteit vind ik ook uitstekend. Omdat mijn grens bij 300 eurotjes voor een shirt zit kwam ik prijs/kwaliteit verhouding maatwerk uiteindelijk bij Borrelli terecht. Mede bij het uitspitten van dit forum door jullie eigen mening! De reden dat ik het bij Chasen's ga laten maken is dus omdat de andere shirts goed zaten en ik elke keer zeer beleefd werd geholpen.

Uiteindelijke vraag  :wink:   Voor 300 euro als maximum bedrag voor een maat shirt is Borrelli de juiste keuze?

Napoleon

• Gast
Reactie #494 Gepost op: 02 augustus 2006 - 11:27:26
ik had er een voor 100 E in de uitverkoop, meer zou ik er niet voor betalen, stoffen zijn niet meer bijzonder dan andere (goedkopere) shirts en dat handwerk vind ik wel aardig, pasvorm belangrijker en die is niet super