Auteur Topic: [Shirt] Borrelli  (230766 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Borrelli hemden - Deel II
Reactie #435 Gepost op: 14 juli 2006 - 23:21:59
Draag je normaal 15 3/4

Aaron

• Gast
Reactie #436 Gepost op: 14 juli 2006 - 23:39:04
Citaat van: "Merlino"
Ik heb vandaag een Borrelli shirt binnengekregen dat een beetje gek is. Het is een 15 3/4 shirt maar de schouders zijn een beetje kort waardoor de mouw een centimeter op m'n schouder begint ipv op de rand. Het zit echter heerlijk en de mouw is ook precies lang genoeg. Kan er helaas nu even geen foto van maken. Kan het zijn dat dit zo bedoeld is of is het gewoon gaar?

De mouwinzet van mijn Orian hemden begint ook een paar cm op mijn schouder. Persoonlijk vind ik het erg lekker zitten en het oogt vrij elegant. Het is denk ik gewoon merkafhankelijk....

Niks mee mis dus :)!

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 14 juli 2006 - 23:40:05
Hmm ik weet niet, schouderaanzet moet beginnen waar m'n schouder eindigt. Niet een cm ervoor, doet me beetje denken alsof het hemd te klein is bij de schouders.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 14 juli 2006 - 23:43:39
Ja dat idee heb ik dus ook. Dit is m'n 2e Borrelli, ik heb ook een 15.5 hemd en daar zijn de schouders ruimer van :?

Het zit echter wel ontzettend lekker juist!
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Eerste Borrelli MTM
Reactie #439 Gepost op: 15 juli 2006 - 11:32:18
Tijdens mijn vakantie (zat op dat moment in een dal in de buurt van Aosta) werd ik gebeld door Oger dat mijn Borrelli MTM hemd klaar was. Ik denk binnen 2 maanden (wat me meeviel na allerlei horrorverhalen over 5-6 maanden, misschien hebben ze in Napels een hekel aan Yankees). Net terug in NL dus een paar dagen geleden naar Amsterdam om het te passen. De taille moest nog wel worden ingenomen (dat zal voor velen geen verrassing zijn, het is standaard dat dit moet gebeuren), maar ik moet zeggen dat ik nu al erg blij ben met het resultaat. Het is mijn eerste MTM en ik was erg benieuwd hoe de "transformatie" van lapje van 7x5 cm naar een echt hemd zou uitpakken. Ik vind het heel mooi geworden. Volgende week kan ik het ophalen en ik hoop dat alles dan in orde is. Ik zal ook foto's posten.
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 15 juli 2006 - 12:05:23
Veel plezier met je nieuwe hemd Alboreto.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #441 Gepost op: 15 juli 2006 - 12:19:21
Ik ben ook benieuwd!
Zie uit naar de foto´s
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 15 juli 2006 - 14:24:58
Nu maar hopen dat als je een volgend shirt besteld, ze het shirt naar de nieuwe maten maken daar in Napoli.  :lol:

Post je eens een fotootje van het eindresultaat, zou leuk zijn.  :D
This, madame, is Versailles.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 15 juli 2006 - 16:16:16
Ook eens bij zo'n Oger dag een paar Borrelli hemden laten maken. Na paar maanden kwam ie twee maten te groot terug. Bij mijn boord kon er een vuist tussen. Gelukig heeft Oger er nog wat van kunnen maken, dus geen ramp, wel raar.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 16 juli 2006 - 01:13:38
Gusto bedankt. Voor alle duidelijkheid: alle essentiele maten zijn goed verwerkt, het is alleen de taille die Borrelli altijd, altijd, altijd te ruim maakt. Maakt niet uit welke maat Oger doorgeeft. Ze zullen van zichzelf wel vinden dat ze op alles voorbereid zijn (lees: klanten die in 2-3 maanden een kilo'tje of 15-20 aankomen, etc.). Ook Borrelli RTW is trouwens  aan de ruime kant bij de taille. Wel jammer dat ik weer een week langer moet wachten, maar goed, ik heb geen haast.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #445 Gepost op: 16 juli 2006 - 12:49:23
Citaat van: "Alboreto"
Gusto bedankt. Voor alle duidelijkheid: alle essentiele maten zijn goed verwerkt, het is alleen de taille die Borrelli altijd, altijd, altijd te ruim maakt. Maakt niet uit welke maat Oger doorgeeft. Ze zullen van zichzelf wel vinden dat ze op alles voorbereid zijn (lees: klanten die in 2-3 maanden een kilo'tje of 15-20 aankomen, etc.). Ook Borrelli RTW is trouwens  aan de ruime kant bij de taille. Wel jammer dat ik weer een week langer moet wachten, maar goed, ik heb geen haast.

Bekend probleem, voor mij een reden om geen Borrelli overhemden te kopen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 16 juli 2006 - 17:29:48
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Alboreto"

Ik heb er nooit problemen mee.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 16 juli 2006 - 19:18:14
Was het niet zo dat ze in Napels jouw unieke patroon hebben liggen en dat jij dus eigenlijk bespoke Borrelli draagt, Gusto? Mijn hemd is MTM en de verkoper die me hielp zei dat de taille altijd te wijd wordt gemaakt. Dat is voor mij overigens geen reden om geen Borrelli MTM meer te kopen, dat vind ik al te drastisch. Ik begrijp alleen de beweegredenen van Borrelli niet. Al moet ik zeggen dat ik liever heb dat ze de taille wijder maken dan bijv. de schouderpartij.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 16 juli 2006 - 21:23:20
Idd Alboreto nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ze niet zo extreem strak draag bij de buik als een ander hier misschien.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 17 juli 2006 - 08:21:29
Citaat van: "Sergio"

Ook al geef je het duidelijk aan, ze blijven te ruim om de taille.

Misschien wel heel geschikt voor "normale" posturen maar met een drop-10 wil je toch iets anders.

Neemt niet weg dat het wel mooie shirt zijn.