Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166800 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2820 Gepost op: 29 december 2009 - 15:50:37
Kijk, hier wordt gewerkt!

heeft Carwo dit niet al eens gedaan op dit forum ? Ik was trouwens ook niet bekend met werkende knoopjes op een SuSu rtw, dat zal wel een van de extra opties zijn die Swann heeft laten doen neem ik aan ?

Ik heb alleen naar binnen gekeken bij een kwartgevoerd jasje.

Edit: aanvulling.
Laatst bewerkt op: 29 december 2009 - 15:56:38 door Carwo

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2821 Gepost op: 29 december 2009 - 15:57:59
Carwo! Hoe nu verder?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2822 Gepost op: 29 december 2009 - 16:01:55
Ik heb bij een ontleedactie de voering losgetornd vanaf de onderkant (onder de heupzakken aan de binnenkant) en ben toen helemaal naar boven gegaan tot aan de kraag. Zie hier.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2823 Gepost op: 29 december 2009 - 16:49:23
heeft Carwo dit niet al eens gedaan op dit forum ? Ik was trouwens ook niet bekend met werkende knoopjes op een SuSu rtw, dat zal wel een van de extra opties zijn die Swann heeft laten doen neem ik aan ?

Zover ik weet hebben ze altijd werkende knoopsgaten op al het RTW-materiaal.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2824 Gepost op: 29 december 2009 - 17:10:33

Zie ik daar dubbelzijdigplakband op de laatste foto? En: is dat wollige witte stukje spons, op de eerste drie foto's, lijmvlies?

Mediaman

• Gast
Reactie #2825 Gepost op: 29 december 2009 - 17:11:35
Goed bezig Swann!  :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2826 Gepost op: 29 december 2009 - 17:21:23
Zie ik daar dubbelzijdigplakband op de laatste foto? En: is dat wollige witte stukje spons, op de eerste drie foto's, lijmvlies?

Dat wollige spul is geen lijmvlies; dat is een deel van het binnenwerk. Zit er iets direct tegen de buitenstof aan geplakt (dus onder de voering)? Ik kan het niet goed zien op de foto's. Kijk nog eens naar deze foto van het Zegna Soft-jasje:

De donkere achterkant van de buitenstof is niet echt de achterkant van de buitenstof, maar het lijmvlies (lijkt wel een visgraatje).

Hier ziet je het ook over het hele voorpand (bovenaan zie je het 'witte' borststuk):

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2827 Gepost op: 29 december 2009 - 17:34:58
Goh -- hoe blind kan iemand zijn? Het viel mij niet eens op; was zo op dat canvas gefixeerd. Bij jou inderdaad een visgraat, in de mijne een antraciet laagje dat het gehele voorpand beslaat. Even losgepeuterd en met flits vastgelegd:

100% plakwerk dus.
Laatst bewerkt op: 29 december 2009 - 17:57:24 door Swann

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2828 Gepost op: 29 december 2009 - 17:44:46
En een totaalshot met flits, zodat je het gehele lijmvlies ziet zitten:

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2829 Gepost op: 29 december 2009 - 17:47:26
Erg prettig dat er iemand is die het raadsel wil oplossen!  Maar dit lijkt me half-canvas? Bovenin (op borsthoogte zeg maar), zie ik toch iets van canvas?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2830 Gepost op: 29 december 2009 - 17:52:51
Kom er maar in Carwo: dit is toch eigenlijk half-canvas?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2831 Gepost op: 29 december 2009 - 18:29:07
Kleermaker Jeffrey D. heeft hier vorig jaar uitgebreid over geschreven op zijn blog.

Hij was daarbij ook zo aardig om een verhelderend schematisch tekeningetje toe te voegen, met daarop duidelijk aangegeven hoe de opgewerkte/geplakte delen van het voorpand zich tot elkaar verhouden in de diverse varianten:

(Originele plaatje vind je hier).

Even weer dit plaatje hier naartoe gesleept (sorry Velponi, volgende keer zal ik om toestemming vragen via pm) -- het houdt een beetje het midden tussen een half-canvas constructie en een padded lapel, i.e. canvas is niet scheutig gebruikt. Vind bovendien dat plakbandje bij de rever zo'n domper...

[edit: kanttekening half-canvas en typo]
Laatst bewerkt op: 29 december 2009 - 18:33:50 door Swann

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2832 Gepost op: 29 december 2009 - 18:34:26
Ja, half-canvas (met dus een lijmvlies over het hele voorpand, zoals ook op het plaatje te zien is: bovenste rij). Dat stukje tape is denk ik ter versteviging; stelt niet veel voor, volgens mij.

Edit: bij nader inzien denk ik ook padded lapel (met 'los' chest piece dus). Op een van de foto's lijkt de binnenzak een stuk canvas; vandaar mijn verwarring.

Goed werk, Swann.
Laatst bewerkt op: 29 december 2009 - 18:38:36 door Carwo

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2833 Gepost op: 29 december 2009 - 18:36:50
Cheers, Carwo - jij ook bedankt voor de begeleiding. Voelde me in het begin even als een 'murse (male-nurse) doing surgery'... Best fun trouwens.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2834 Gepost op: 29 december 2009 - 18:40:57
Cheers, Carwo - jij ook bedankt voor de begeleiding. Voelde me in het begin even als een 'murse (male-nurse) doing surgery'... Best fun trouwens.

Ja, het geeft je een beetje inzicht in hoe een pak in elkaar zit. (Ik schrijf bewust 'een beetje', want ik ben geen expert; als ik er ergens naast zit, hoor ik het dan ook graag.)