Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166837 keer gelezen)

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2850 Gepost op: 30 december 2009 - 00:30:10
Heel goed heren, interessant om te lezen.

Plakpakken = slecht en onbetrouwbaar?

De pakken kosten tussen de 200 en 300 euro  :neutral:

Eensch.

De MTM is volgens mij ongeplakt. Althans dat ik wat de SuSu mij verteld en wat ik kan voelen aan mijn pak zonder het aan stukken te snijden.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2851 Gepost op: 02 januari 2010 - 17:01:01
Plakpakken = slecht en onbetrouwbaar?
De pakken kosten tussen de 200 en 300 euro  :neutral:
Voor dit bedrag kan/mag men niet te veel verwachten en zal er voldoende lijm in zitten e.e.a. er fatsoenlijk uit te laten zien [tot de eerste regenbui; dan wordt het een bobbelpak]. :-$
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #2852 Gepost op: 02 januari 2010 - 17:26:28
Voor dit bedrag kan/mag men niet te veel verwachten en zal er voldoende lijm in zitten e.e.a. er fatsoenlijk uit te laten zien [tot de eerste regenbui; dan wordt het een bobbelpak]. :-$

Dat laatste valt wel mee hoor, Leone. Mijn SuSu rtw houdt zich heel behoorlijk, ook na een flinke regenbui.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2853 Gepost op: 02 januari 2010 - 18:04:59
Mijn SuSu RTW's houden zich prima. Ook na een fixe regenbui.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2854 Gepost op: 02 januari 2010 - 18:37:05
Mijn SuSu RTW's houden zich prima. Ook na een fixe regenbui.
Mijn SuSu was destijds volgens mij zelfs een MTM versie en gaf [te veel] ribbels in de stof van het kostuum na een fikse bui [misschien ben ik een pietlut wat dat betreft?]en wellicht is sindsdien het e.e.a. wat verbeterd, maar dit voorval was voor mij een van de redenen verder te kijken al moest dat dan wat meer kosten.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2855 Gepost op: 02 januari 2010 - 18:44:29
En toen kwam je uit bij McGregor? (Volstrekt neutrale vraag, natuurlijk.)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2856 Gepost op: 02 januari 2010 - 19:31:06
En toen kwam je uit bij McGregor? (Volstrekt neutrale vraag, natuurlijk.)
Hij is leuk  :)
Neen, dit was een uitstapje van McGregor RTW naar SuSu MTM en ben weer teruggekeerd op het oude nest [zowel RTW als MTM] wegens beter bevallen zoals gezegd. :-$
Tussentijds ook merken zoals bv. Zegna en Gieves & Hawkes "geprobeerd", deze waren duidelijk duurder en brachten mij niet voldoende meer dan McGregor; hetgeen uiteraard een zeer persoonlijk ervaring en keuze is. :-k
Wellicht moet ik toch eens mijn vrouw's voorbeeld volgen en gaan "kijken" bij Brioni of Kiton oid.?  :idea:
Helaas heb ik dan niet genoeg aan budget verplaatsing van schoenen naar pakken heb ik mogen ontdekken; dat wordt dan serieus sparen?!  :-k  :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2857 Gepost op: 02 januari 2010 - 19:35:01
Zit nog wel iets tussen, tussen McGregor en Kiton.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2858 Gepost op: 02 januari 2010 - 19:58:43
Ik zou persoonlijk kijken bij Corneliani of Caruso, Leone. Beiden merken hoeven niet overdreven Italiaans te zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2859 Gepost op: 02 januari 2010 - 19:59:01
Zit nog wel iets tussen, tussen McGregor en Kiton.

Daar gaapt nog wel een gat, ja. Je hoeft niet van €500,– naar €3000,– te springen, om het maar in getallen uit te drukken.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2860 Gepost op: 02 januari 2010 - 22:44:42
Ik zou persoonlijk kijken bij Corneliani of Caruso, Leone. Beiden merken hoeven niet overdreven Italiaans te zijn.

Wacht anders op een Fine Pezze actie van Oger die een paar keer per jaar is, voor E1000 heb je dan een Caruso MTM.
Deze E1000 is geen lokkertje om vervolgens hoger uit te komen, het is een vrij vaste prijs voor de laatste rollen stof.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2861 Gepost op: 03 januari 2010 - 18:19:31
En als je toch al op McG RTW zit, kun je net zo goed voor Caruso RTW gaan (vanaf 800 euro heb je zelfs al een Parma met handwerk details zoals plooitjes etc). Maar het moet je wel zitten, in mijn geval zit Caruso RTW niet.
EDIT: Inderdaad is de tip van Cambiare ook een goede. Voor die 1000 euro Caruso MTM actie van Osjee krijg je veel waar voor je geld. Ik ga er zelf ook een keer gebruik van maken, juist omdat RTW mij niet zit maar de wel erg te spreken ben over de maakwijze van Caruso.

Corneliani zit mij prima van het rek (vanaf 800, voor 1000 met nette stofjes).
Zegna hetzelfde verhaal, mijn Su Misura (MTM) 3 deel zit eigenlijk maar net iets beter dan een model van het rek, maar wilde eens een keer iets wat een stapje boven 'bijna helemaal goed' zit.

De pakken die ik van die merken heb zijn ongeplakt, maar om eerlijk te zijn zit er bijvoorbeeld aan Corneliani heel weinig handwerk (Caruso is een uitzondering, daar krijg je veel handwerk voor je geld).

Brioni etc is voor mij nog een stap te ver. En als ik toch op dat prijsniveau ga zitten, volg ik liever in een andere familietraditie: Savile Row.

Maar goed, dit was geloof ik een SuSu topic?

Als SuSu MTM echt ongeplakt is, dan is de prijs/kwaliteit top te noemen. Maar omdat ze bij hun RTW zulke onduidelijke verhalen verkopen, heb ik geen vertrouwen in de verkooppraatjes en ga ik het niet uitproberen.

Er zal hier vast wel iemand een keer zijn SuSu MTM open (laten) maken. Dit kan zonder enige schade. Als je een fatsoenlijke kleermaker of Terzi (Turkse kleermaker) hebt, kun je het op traditionele manier met de hand laten sluiten voor een klein bedrag en is je jasje er zelfs een klein stapje op vooruitgegaan ;).
Laatst bewerkt op: 03 januari 2010 - 18:21:48 door Confrère

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2862 Gepost op: 03 januari 2010 - 19:17:39
Dat is een mooi en uitgebreide respons confrere, ik zal mij dan toch eens gaan verdiepen in de genoemde merken, waarbij Savile Row wellicht het beste "klikt" met John Lobb?! :-k :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2863 Gepost op: 03 januari 2010 - 19:21:00
Ja dat gaat wel samen mits je voor Anderson and Sheppard kiest.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2864 Gepost op: 03 januari 2010 - 19:22:51
En als je toch al op McG RTW zit, kun je net zo goed voor Caruso RTW gaan (vanaf 800 euro heb je zelfs al een Parma met handwerk details zoals plooitjes etc).

Waar heb je die voor die prijs, Confrère? Mijn enige Caruso RTW (geen Parma) was volgens mj afgeprijsd 800 euro (ik zal het even nazoeken).

Edit: afgeprijsd 735,– (eind 2007). Normaal 1049,– (voor de gewone, niet-Parma-lijn dus).
Laatst bewerkt op: 03 januari 2010 - 19:32:54 door Carwo