Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166798 keer gelezen)

koenie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2790 Gepost op: 25 december 2009 - 09:47:42
Eens. en dat ze er over "liegen", da's niet zo netjes. Maar dat punt is inmiddels ook wel gemaakt....

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2791 Gepost op: 25 december 2009 - 11:36:19
Kreeg vandaag weer een mail over de service van de laatste aankoop. Goed dat ze zich op deze manier met kwaliteitsmeting bezig houden.

Heb gelijk even van de mogelijkheid gebruik gemaakt om te pleiten voor hoornen knopen, ipv dat lelijke goedkope plastic. Ze zouden in ieder geval moeten kunnen aanbieden om tegen een meerprijs de plastic knopen te vervangen door echte knopen. Net zoals ze broeken kunnen inkorten, jasjes tailleren, etc.

Mediaman

• Gast
Reactie #2792 Gepost op: 25 december 2009 - 11:37:18
Niks gevraagd over vlieseline?  :wink:

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2793 Gepost op: 25 december 2009 - 11:42:09
Het v. woord... :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #2794 Gepost op: 25 december 2009 - 12:54:10
Het v. woord... :mrgreen:

U heeft een fijne avatar. :)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2795 Gepost op: 26 december 2009 - 22:53:24
U heeft een fijne avatar. :)

Ik heb ook meer oog voor zijn avatar dan zijn tekst :)
if i stop lying i just disappoint you

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2796 Gepost op: 27 december 2009 - 20:40:35
Maar goed, ik begrijp uit voorgaande dus dat er duidelijk een verschil is tussen SuSu MTM en RTW. Dat was volgens mij voorheen nog wel eens de discussie. Sterker, toen ik naar SuSu ging voor MTM werk werd mij verteld dat ik het niet hoefde te doen voor de constructie: die was namelijk voor RTW hetzelfde.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2797 Gepost op: 28 december 2009 - 10:45:06
Net als MMorley heb ik bij SuSu ook meerdere van verschillende personeelsleden op verschillende plaatsen te horen gekregen dat RTW & MTM niet uitmaakt. Als RTW je goed zat, had MTM geen zin.
Van weer andere medewerkers hoor ik weer andere verhalen.

Van de medewerker Caesarius noemt het hier 'fused', en daarna geeft hij aan dat het verschil naar zijn mening vooral in de stijfheid van het vlies zit? (Tsja, diktes van vlieseline verschillen zeker. Maar geplakt is geplakt, meer of minder zeg ik niet) Het geplakt zijn zou in mindere mate zijn dan ik suggereer.

Wat ik suggereer: De gemiddelde RTW of het nou C&A, H&M, Zara of SuSu is op dezelfde wijze de 'snelle productiewijze'  (gaat ook wel eens onder de naam 'Japanese tailoring') gemaakt waarbij er sprake is van plakwerk, vooral over het voorpand (waar men vroeger canvas in zou naaien).
De mate van plakwerk is er bij SuSu echt niet minder dan bij welke andere RTW pakkentoko, tenzij je anders aangeeft. Zonder bewijs, neem ik dit niet aan.
Ik ben wel eens een keer bij een SuSu RTWtje ongeplakte revers tegengekomen (ging om een zomerjasje zonder binnenwerk), maar verder is het gewoon een standaard constructie.

Dus wat er overblijft is: Merken hebben verschillende diktes van vlieseline. Dit is waar. Ook bij andere merken en modellen zijn er altijd verschillen. Dit zegt niet direct iets over kwaliteit.
Natuurlijk is het voor draaggemak wel lekker als het soepel en dun is..

Mijn conclusie: Volgens mij moeten ze het personeel eens herscholen en duidelijkheid creeeren over wat men nou verkoop.

Ik denk dat de discussie helemaal van belang is, omdat ze het ongeveer als hun belangrijkste verkooppunt in de media neergezet hebben. En het bij klanten vaak ook blijft hangen...
Kom vaak genoeg mensen tegen die met het verhaal aankomen 'ik heb 'm van SuSu, dan is 'ie toch opgeplakt'. En dan check ik het even, en nee hoor, gewoon net zo geplakt als al het andere van het rek..

Maar verder: Geen kritiek op het product. Maar niet van mening dat het RTW spul erg bijzonder is. Behalve dat ze door slimme inkoop leuke stofjes voor een lage prijs bieden.

koenie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2798 Gepost op: 28 december 2009 - 10:55:28
Je valt in herhaling....

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2799 Gepost op: 28 december 2009 - 11:04:46
99% van het Nederlandse volk heeft nog nooit van 'geplakt' of 'ongeplakt' gehoord. Het is niet zo dat SuSu ermee adverteert. Natuurlijk is niet al hun personeel even kundig, maar dat kun je ook over sommige medewerkers van bijvoorbeeld Oger zeggen (die toch in het hogere segment opereren). Ik vind het daarom wat ver gaan om SuSu hier verwijten te gaan maken over het feit dat ze 'onduidelijkheid scheppen' over het al dan niet geplakt zijn van hun RTW-pakken.

Wij zijn dan de 'kenners', en dus de enige mensen die dit uberhaupt iets kan schelen. Maar 'kenners' behoren ook te weten dat een niet-geplakt pak voor 300 euro retail niet te vinden is. Ik zie het probleem dus eigenlijk niet.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2800 Gepost op: 28 december 2009 - 11:11:44
(...) Volgens mij moeten ze het personeel eens herscholen en duidelijkheid creeeren over wat men nou verkoop. (...)

Men zou kunnen stellen dat volledige waarheid over het product en het commerciële belang in een bepaalde mate strijdig met elkaar zijn. Suitsupply kiest er bijvoorbeeld expliciet voor om het personeel tijdens hun 'opleiding' van enkele dagen, te vertellen dat de pakken ongeplakt zijn. Nu zal het leeuwendeel van de klanten dit niet interessant vinden, maar die paar klanten die hier wel waarde aan hechten, moeten het geluk hebben een kundige verkoper te treffen die meer weet en vertelt dan het standaardverhaaltje. Als het personeel al onjuiste informatie krijgt, zal de klant logischerwijs door een groot deel van die personeelsleden onjuist worden geïnformeerd. Maar die onjuistheid kunnen de meeste SF'ers ook wel aanvoelen.

Edit: typefout en zie ook de reactie van Ramone.
Laatst bewerkt op: 28 december 2009 - 11:15:09 door Jesper

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2801 Gepost op: 28 december 2009 - 11:27:16
Ik ben bij SuSu Rotterdam overigens nog niet één medewerker tegengekomen die beweerde dat de RTW-pakken ongeplakt zijn. (Ik loop er al enkele jaren af en toe naar binnen, wat wel eens een praatje tot gevolg heeft. Ik bezit overigens maar twee SuSu-pakken.) Wel een keer een dame gehad die echt niet begreep wat ik bedoelde, maar die gaf dat ook eerlijk toe. Ik krijg daarom niet het gevoel dat deze verkopers bewust verkeerd worden 'opgeleid' (ik denk zelf eerder dat ze nauwelijks worden opgeleid), maar dat kan ik verder natuurlijk niet aantonen.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2802 Gepost op: 28 december 2009 - 11:35:30
Misschien goed om erbij te vermelden: de informatie dat aan nieuwe personeelsleden tijdens de Suitschool, zoals dat geloof ik heet, wordt verteld dat de pakken ongeplakt zijn, heb ik van iemand die zeer dicht bij dat opleidingsprogramma staat. Uit eigen ervaring weet ik er verder niets van.

Het zou overigens ook nog kunnen dat diegene het zelf niet juist had. (Ik vond het op dat moment niet gepast daarover door te vragen.)
Laatst bewerkt op: 28 december 2009 - 11:39:27 door Jesper

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2803 Gepost op: 28 december 2009 - 18:42:10
...
Dus wat er overblijft is: Merken hebben verschillende diktes van vlieseline. Dit is waar. Ook bij andere merken en modellen zijn er altijd verschillen. Dit zegt niet direct iets over kwaliteit.
Natuurlijk is het voor draaggemak wel lekker als het soepel en dun is..
...
Ik zal je post een klein beetje inkorten omdat er inderdaad spraken is van wat herhaling en, naar mijn mening, verwarring. Heb jij nu geconstateerd dat de constructie van RTW en MTM verschillend zijn van Suitsupply of niet? Indien zo, dan neem ik aan dat het MTM programma niet 'fused' is maar 'half-cavas'?

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2804 Gepost op: 28 december 2009 - 19:21:21
Ik zal je post een klein beetje inkorten omdat er inderdaad spraken is van wat herhaling en, naar mijn mening, verwarring. Heb jij nu geconstateerd dat de constructie van RTW en MTM verschillend zijn van Suitsupply of niet? Indien zo, dan neem ik aan dat het MTM programma niet 'fused' is maar 'half-cavas'?

Bovenstaande was een reactie op het merkwaardige verhaal van Caesarius.
Hij liet daar weten dat naar zijn mening SuSu werk minder geplakt is dan ik voor doe komen.
Dat betwist ik: De constructie is hetzelfde als RTW van andere merken.

Zijn argument dat het 'geplakt zijn' in mindere mate aanwezig zou zijn, zou blijken uit het minder stug zijn van de pakken.
Bovenstaande reactie van mij komt neer op: De dikte en flexibiliteit van het gebruikte vlieseline heeft niets te maken met de constructie, en zelfs niet met kwaliteit. Dit doet er niet aan af dat de constructie gewoon standaard RTW is ('snelle constructie techniek', ook bekend als 'Japanese tailoring'). Een constatering dat een pak minder stug is, heeft weinig te maken met de mate van 'geplakt zijn'.

Inderdaad is er sprake van herhaling, namelijk een onderbouwing van wat ik eerder schreef.
Mijn conclusie was en is: SuSu RTW is gewoon standaard plakwerk. Niet meer, niet minder.
Iemand die anders wil beweren moet dat maar gewoon maar bewijzen, anders blijft het hierbij.
Zal er ook verder geen woorden meer vuil aan maken.

Dan RTW & MTM: Hierover heb ik niets geschreven.  Ik weet niet of SuSu MTM ongeplakt is. Ook ik moet dus op de verhalen afgaan dat ze ongeplakt zijn. Of dit ook werkelijk het geval is, kan ik geen uitspraken over doen.

Maar dat was ook wel weer genoeg over dit onderwerp.

Het nut en het belang van de juiste informatie:
Tsja, ik ben nu al meerdere mensen tegenkomen die heilig dachten een ongeplakt SuSu pak gekocht te hebben (mede dankzij de informatie van de vekoper), en toch wel flink teleurgesteld waren toen  ze er achter kwamen dat ze een standaard plakpak hadden.
Gewoon bad business.

Verder blijkt het dat zelfs op SF het niet duidelijk is wat ze nou bieden. Kijk maar eens in dit topic. Kost een hoop posts om vast te stellen wat ze nou verkopen. Lijkt mij nou ook niet echt de bedoeling.

Of er sprake is van kwade trouw, dat weet ik niet. Maar wat voor moeite kost het om even je persoon juist in te lichten? De term 'plakpak' is zo ingeburgerd dat het zelfs in programma's als Koefnoen terugkomt ;) (Kerstaflevering, karakter Fortuyn met polyester plakpak).

En ergens krijg ik toch wel het gevoel dat er misschien wel sprake is dat er enige opzet in het spel is. Fokke is een slimme marketing jongen. Hij hing pakken van de leverancier van Osjee tussen zijn speelgoed. Is gek op reclames in het 'grijze gebied'.  Vergeleek zijn eigen spul met Corneliani om uit te leggen dat zijn supplychain veel minder tussenpersonen heeft...
Tsja ik weet het niet hoor... ;)