Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166799 keer gelezen)

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2775 Gepost op: 23 december 2009 - 22:36:49
Ik ben het eens met Koenie. Je kunt de kwaliteit van de SuitSupply a 200-400 Euro niet gaan vergelijken met MTM pakken van 1500-2500 Euro. Feit blijft gewoon wel dat je bij SuSu heel veel waar voor die 200-400 Euro krijgt. Ik draag liever een half canvas SuSu pak dan een geplakt Hugo Boss/ander overpriced merk pak. De pakken van SuSu zitten goed, staan goed en zijn niet duur. Vergeet niet dat er bij SuSu een tussenpersoon minder is (Oger misschien ook niet, maar die prijzen zijn ook hoger om klanten met meer geld aan te trekken) dan bij de gemiddelde herenzaak.

De pakken gaan misschien minder lang mee, maar SuSu vult een heel mooi gat voor jong/werkend Nederland met een beperkt budget. Ik droom ook nog van een Savile Row pak wat een leven lang mee gaat, maar dat zit er nu nog even niet in.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2776 Gepost op: 24 december 2009 - 00:04:42
Van harte met je nieuwe pak en veel draagplezier gewenst!

Bedankt, Mediaman! Dat gaat zeker lukken volgens mij. Morgen laat ik hem voor het eerst uit, ik heb een feestelijk dinertje op het program. Had ik nu maar een camera dan kon ik even een kiekje schieten...  ](*,)
Binnenkort dan maar.

Hoewel ik dit al eerder even heb gepost, toch even als antwoord op de laatste geluiden:
De MTM pakken van SuSu zijn allen full-canvas. Ik heb een uit elkaar gehaald jasje mogen aanschouwen en gevoeld en gezien, dat er enkel een klein reepje vliseline geplaatst is rondom de zakken. Tevens vertelde Marcel dat er een stukje in de kraag zit en aan het uiteinde van de mouw. Wat betreft de RTW weet ik het niet. Als u specifiek daarop doelde: mijn excuses voor de klok en tevens voor de klepel  ;)

Wie is er stoutmoedig genoeg om een (recentelijk) RTW pakje vanbinnen te bekijken?  ;)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2777 Gepost op: 24 december 2009 - 11:03:38
Dat is niet zo mooi, Confrère. Half-canvas is namelijk toch echt iets anders als fused. Bovendien is full-canvas zeldzaam, zeker in Nederland.

Tsja, als jij verdere afsplitsing wil maken, mag je dat van mij doen. Die afsplitsingen zijn uiteraard te maken, dat weet ik.
Maar als ergens over het voorpand vlieseline zit, is dat voor mij gewoon een plakpak en stop ik er liever geen geld in.
Ik spaar liever gewoon door voor iets met een loszittende canvas laag. Zo bijzonder is dat niet, kun je bij elke Osjee, Pelger, etc. kopen.
En zelfs SuSu MTM is blijkbaar nog steeds ongeplakt... En tjsa, of je dan liever 200 euro uitgeeft voor een leuk plakpak in een leuk stofje, of dat je liever zegt toch zonde van die 200 euro als ik voor 300 erbij een pak heb dat net iets beter zit en niet geplakt is. Tsja, dat is natuurlijk een persoonlijke keus.

Ik heb de binnenkant van een recent SuSu pak gezien, en dat is gewoon hetzelfde verhaal als een willekeurig pak van een 'heren modezaak' of een textielboer als H&M, Zara, etc. Oftewel, niet bijzonder. Vergelijkingen met Savile Row of wat voor Bespoke dan ook zit niemand hier te maken, en zou ook gekkenwerk zijn.

Als je SuSu RTW dus wil gaan vergelijken, moet je dat vooral doen met zulke zaken. En dan vooral letten op wat voor stof, pakvorm en gadgets (open knoopsgaatjes etc) je voor je geld krijgt.

Waarschijnlijk is zo'n SuSu dan nog steeds de beste keuze. Tenzij een ander merk voor jou lichaam toevallig beter zit, of je meer voor een bepaalde look gaat (ik merk dat Zara bijvoorbeeld voor heel korte jasjes gaat, structured schouder en hoge armsgaten).
Bij SuSu heb je trouwens best veel keus uit verschillende pasvormen/modellen voor hun RTW spul, ook wel een pluspunt.

Anyways, ik hoop dat SuSu ongeplakt blijft voor zijn MTM programma en dat de verkopers niet meer met verhalen aankomen dat hun RTW ongeplakt is. Want dat laatste is iig niet het geval, tenzij ik tegenbewijs krijg. Maar ben de laatste tijd toch regelmatig bij SuSu binnengelopen om het te checken, dus ik denk niet dat het geval zal zijn. Eerlijke verkopers die zelf wel iets van het product afweten (buiten de verhaaltjes van de training dus) geven trouwens ook gewoon toe dat het RTW spul geplakt is.

Trouwens geen kritiek op SuSu verder (behalve dat het niet netjes is om plakspul te verkopen als ongeplakt): Mooie prijs/kwaliteit producten, mooie bedrijfsstructuur, sterke marketing.
Laatst bewerkt op: 24 december 2009 - 11:20:17 door Confrère

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2778 Gepost op: 24 december 2009 - 11:20:28
Eens met het grootste deel van je verhaal, maar om SuSu-pakken nou te gaan vergelijken met H&M-bagger omdat er toevallig een laagje vlieseline in zit gaat mij wat te ver. Dan kun je net zo goed meteen de vergelijking trekken met C&A-pakken. Voor mij kan iemand er gewoon goed uitzien in een SuSu-pak, en met H&M- of C&A-troep is dit echt uitgesloten.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2779 Gepost op: 24 december 2009 - 11:30:15
De stoffen van SuSu zijn in de meeste gevallen inderdaad een stuk beter.
En de pasvorm? Tsja, ik zou niet voor C&A gaan tenzij je zelf weinig in vorm bent ;).

Maar ik ken genoeg mensen die er erg stijlvol uitzien in een goedkoop 3 deel van H&M of Zara. Die doen echt niet onder aan SuSu. Ook hun S120 stoffen zijn echt wel te vergelijken met menig stofje van SuSu.

Maar in the end geeft Fokke je veel meer keuze, dat is waar. Ze hebben er slimme inkopers, vooral op het gebied van betaalbare stoffen.

Maar ik deel je mening niet dat iemand er niet goed uit kan zien in een H&M pak. Ik vind het toch behoorlijk vergelijkbaar.

Mediaman

• Gast
Reactie #2780 Gepost op: 24 december 2009 - 11:38:21
Ik heb wel eens van een winkelier begrepen dat ze 'oude' partijen stoffen opkopen van voorgaande jaren of failliete weverijen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2781 Gepost op: 24 december 2009 - 17:36:43
Ik ben het in zoverre met u eens Confrère, dat het inderdaad niet allemaal van de gerenommeerde zaken hoeft te komen om er goed uit te kunnen zien. Persoonlijk ga ik liever voor SuSu dan voor H&M, omdat naar mijn mening de kwaliteit toch net iets beter is, met name de constructie. Echter draai ik mijn hand absoluut niet om voor een product dat half-canvas is of heel af toe een geplakt jasje als het er leuk uitziet (voor in de soos?). Hoe de constructie precies is blijft toch vooral een geneugte van de drager, de buitenwereld valt het meestal niet op. Natuurlijk is dit een teken van fijnproeverij, maar mijn persoonlijke prioriteiten zijn zodanig, dat het er in eerste instantie goed uit moet zien (ook lettend op de details) en pas in tweede instantie op een bepaalde manier gemaakt.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2782 Gepost op: 24 december 2009 - 21:44:13
RTW is weldegelijk geplakt, maar niet in de mate zoals confrere dit stelt. Fused is inderdaad een beter woord, voor mij een groot verschil met H&M/Zara, waar m.i. pakken zeer stijf aanvoelen. Mad Hatter (erg mooi pak btw) heeft het bij het juiste eind, je hebt je goed door Marcel laten adviseren, had ook niet anders verwacht.

Als SuitSupply medewerker vind ik die discussie niet interessant, wanneer klanten (waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze hier meelezen, anders kom je er nauwelijks op) ernaar vragen, draai ik geen volledig-los-zwevend-awesome-binnenwerk verhaal af, maar vertel ik hen dat er zeker vlieseline gebruikt word, maar de mate waarin het gebruikt word, erg meevalt als men het pak met andere merken van dezelfde prijsklasse vergelijkt.

2 cents.
Always have a better answer.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2783 Gepost op: 24 december 2009 - 21:48:50
Vandaag een unconstructed wool-cashmere jasje gekocht (perfecte pasvorm voor RTW) + donker paarse katoenen broek met 18,5 cm pijpjes! Lijkt wel een exacte kopie van mijn PT01 qua fabric en maakwijze (alleen geen knopengulp). SuSu is goed bezig, schijnt dat in de voorjaars / zomer collectie meer van dit gaat komen.

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2784 Gepost op: 24 december 2009 - 22:50:07
Goed te horen! Ik heb afgelopen maand bij SuSu in Zeist een erg mooie, licht beige (bijna wit!) broek gekocht. Mooie, smalle en vooral korte pijpjes. Ik ben benieuwd naar de rest van dit soort modellen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2785 Gepost op: 24 december 2009 - 22:58:12
RTW is weldegelijk geplakt, maar niet in de mate zoals confrere dit stelt. Fused is inderdaad een beter woord, voor mij een groot verschil met H&M/Zara, waar m.i. pakken zeer stijf aanvoelen. Mad Hatter (erg mooi pak btw) heeft het bij het juiste eind, je hebt je goed door Marcel laten adviseren, had ook niet anders verwacht.

Als SuitSupply medewerker vind ik die discussie niet interessant, wanneer klanten (waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze hier meelezen, anders kom je er nauwelijks op) ernaar vragen, draai ik geen volledig-los-zwevend-awesome-binnenwerk verhaal af, maar vertel ik hen dat er zeker vlieseline gebruikt word, maar de mate waarin het gebruikt word, erg meevalt als men het pak met andere merken van dezelfde prijsklasse vergelijkt.

2 cents.

Dit plaatje nog maar eens. Als het niet klopt, hoor ik het graag.

Kleermaker Jeffrey D. heeft hier vorig jaar uitgebreid over geschreven op zijn blog.

Hij was daarbij ook zo aardig om een verhelderend schematisch tekeningetje toe te voegen, met daarop duidelijk aangegeven hoe de opgewerkte/geplakte delen van het voorpand zich tot elkaar verhouden in de diverse varianten:

(Originele plaatje vind je hier).

(Ik citeer de hele post, omdat de rest van de discussie te lezen is in het topic waar dit citaat uit komt; als je op de Citaat-regel klikt, zit je meteen in het goede topic.)

Fused en half-canvas is dus niet hetzelfde, maar bij beide varianten is het hele voorpand geplakt (voorzien van een lijmvlies).

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2786 Gepost op: 24 december 2009 - 23:05:41
Ik nodig je graag uit om recente zowel RTW/MTM pakken eens met eigen ogen te bekijken/betasten, misschien dat het helderheid schept.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2787 Gepost op: 24 december 2009 - 23:28:14
Ik nodig je graag uit om recente zowel RTW/MTM pakken eens met eigen ogen te bekijken/betasten, misschien dat het helderheid schept.

Bedankt voor de uitnodiging. Het gaat mij in deze discussie inderdaad om helderheid. Als een bedrijf beweert ongeplakte RTW te verkopen (wat ik jaren geleden al eens schriftelijk bevestigd kreeg na een mail aan Suitsupply en wat, als je dit topic leest, klanten regelmatig nog steeds te horen krijgen), moet het bedrijf ongeplakte RTW verkopen en geen half-canvas. Zo simpel is het.

Het gaat mij er niet om dat je geen half-canvas zou moeten kopen, dat bepaalt iedereen voor zichzelf, maar je moet wel weten wat je krijgt.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2788 Gepost op: 24 december 2009 - 23:41:51
Dan zijn we het eens, Carwo.

Ik heb hier inderdaad wel eens eerder gelezen over personeel wat beweerde volledig ongeplakt spul te verkopen. Of het betreffende personeel is zelf onprofessioneel, of hij/zij licht de boel op. Zo simpel is 't.

Verwacht overigens niet te veel van mailtjes vanuit het hoofdkantoor, zoveel weten ze nu ook weer niet over hun eigen product.

Mediaman

• Gast
Reactie #2789 Gepost op: 25 december 2009 - 09:36:02
De Plak-discussie is wel dé terugkerende discussie op SF zeg, vermoeiend af en toe. Voor de prijzen die SuSu vraagt ga ik er van uit dat er meer of minder plakwerk in zit. Gegeven het prijspeil lijkt me dat logisch, hoeveel? Tja, ze weten het waarschijnlijk zelf niet en zal wel wisselen per fabrikant en/of partij. Nu doe ik mee met deze vermoeiende discussie,...vermoeiend. :-(