Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166801 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2805 Gepost op: 28 december 2009 - 19:24:03
Ik begrijp het, Confrere. Ik denk dat het hier al een tijdje het vermoeden was dat Suitsupply RTW over het algemeen 'fused' is, maar jouw ervaring en verhaal ondersteunen dat.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2806 Gepost op: 28 december 2009 - 23:13:52
Een kleine kanttekening die ik graag hierbij zou plaatsen, heren, is dat Confrère naar eigen zeggen geen onderscheid maakt tussen half-canvas en volledig geplakt. Ik vind echter half-canvas persoonlijk toch echt een meerwaarde ten opzichte van fused. De vliseline kan in het geval van half-canvas een stuk dunner blijven en heeft eigenlijk alleen een ondersteunende werking op het onderste gedeelte van het jasje. Wellicht dat Caesarius hierop doelde toen hij stelde dat de pakken "in mindere mate geplakt" zijn. Terrecht, naar mijn mening, want half-canvas insinueert bijvoorbeeld 'gepikeerde' revers die 'rollen' i.t.t. de 'vouw'die men in de revers van echte plakpakken aantreft. Ook is de souplesse een stuk groter dan bij het 'body armour' dat de 'Hennes-en-Maurits-grote-mensen-vrienden-winkel' verkoopt. Overigens draai ik daar zoals gezegd heel af en toe mijn hand ook niet voor om, indien het jasje er verder goed uitziet.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2807 Gepost op: 28 december 2009 - 23:19:40
Dat dacht ik aanvankelijk ook Mad Hatter, maar volgens mij heeft Confrere het alleen over RTW wat inderdaad fused is. Hoeveel vlieseline er dan precies gebruikt wordt bij fused is niet echt relevant meer, omdat er toch nooit een stuk canvas in zit.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2808 Gepost op: 28 december 2009 - 23:30:05
Oke, dat verbaast mij dan toch wel enigszins, ik had de SuSu toch beter ingeschat. Op zijn minst half-canvas voor de RTW. Toch is er die 'roll' te zien bij de RTW. Wellicht dan dat het fused betreft, maar wel  met gepikeerde revers. Een mengvorm waar ik eens over gelezen heb in het styleforum artikel hier eerder aangehaald.
Wie zou eens die test kunnen uitvoeren: Men houdt het voorpand licht dubbel geslagen vast in half gesloten hand. als het goed is, zou men het 'volume' moeten kunnen voelen van het canvas. Vervolgens beweegt men met de hand naar beneden, op zoek naar het punt waar deze 'roll' ophoudt. Dit zou dan duiden op half-canvas...
Of wil ik nu te graag?

libraio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2809 Gepost op: 29 december 2009 - 12:03:21
Er is ook nog de mogelijkheid allemaal een x bedrag neer te leggen, een RTW pak te kopen en deze te ontleden. Dan is het meteen duidelijk hoe het in elkaar steekt. Dit kun je ook doen met MTM maar dat doet me toch pijn omdat het pak toch eerst voor iemand gemaakt moet worden. Misschien een leuk idee om te vragen aan de heer Verschragen als deze weer een seminar doet. Hij kan het pak waarschijnlijk open maken, laten zien en weer herstellen.

edit: typo en aanvulling
'Vestis Virum Reddit'

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2810 Gepost op: 29 december 2009 - 12:08:23
Is er niet al eens een RTW op dit forum uit elkaar gehaald? Ik heb anders nog wel een RTW liggen die uit elkaar mag...

Mediaman

• Gast
Reactie #2811 Gepost op: 29 december 2009 - 12:16:23
Is er niet al eens een RTW op dit forum uit elkaar gehaald? Ik heb anders nog wel een RTW liggen die uit elkaar mag...

Kom je nu mee, DOEN! :lol:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2812 Gepost op: 29 december 2009 - 12:33:04
OK -- wat moet ik aantonen? [Ben een beetje een luie lezer vandaag, sorry]

Maar laat maar weten wat jullie willen zien, dan maak ik wel fotootjes. Pak is denk ik zo'n anderhalf à twee jaar oud en er zit, zo op het eerste gezicht, flink wat plakwerk in.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2813 Gepost op: 29 december 2009 - 12:37:11
Haal met een torn mesje het hele jassie uitelkaar :mrgreen: + foto's!! Of stuur hem naar Carwo en laat hem het doen.. :lol:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2814 Gepost op: 29 december 2009 - 13:43:22
Het jasje -- wol super 110, antraciet, blauwe pinstripe, tweeknoops, klepzakken, werkende kissing buttons op het manchet. Er zit helaas geen kaartje in de binnenzak met verdere specs. Ben er wel van overtuigd dat het geen MTM is, maar er moet wel altijd veel gebeuren om jasjes voor mij draagbaar te maken, dus echt RTW is het ook niet. Is er wellicht een tussenweg bij SuSu, waar ik destijds gebruik van heb gemaakt? Moest er wel een tijdje op wachten in elk geval. God, mijn geheugen is een vergiet. Anyway, het is mij een raadsel waarom er geen kaartje in zit van het land van herkomst, size, drop etc.

Wat willen de heren zien?

Mediaman

• Gast
Reactie #2815 Gepost op: 29 december 2009 - 14:24:21
Kan iemand Carwo belllen? De voorpanden en de revers denk ik als eerste.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2816 Gepost op: 29 december 2009 - 14:47:00
heeft Carwo dit niet al eens gedaan op dit forum ? Ik was trouwens ook niet bekend met werkende knoopjes op een SuSu rtw, dat zal wel een van de extra opties zijn die Swann heeft laten doen neem ik aan ?
if i stop lying i just disappoint you

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2817 Gepost op: 29 december 2009 - 14:47:42
heeft Carwo dit niet al eens gedaan op dit forum ? Ik was trouwens ook niet bekend met werkende knoopjes op een SuSu rtw, dat zal wel een van de extra opties zijn die Swann heeft laten doen neem ik aan ?

Heb ik ook standaard op een RTW jasje aangetroffen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2818 Gepost op: 29 december 2009 - 14:59:45
ik had ze wel op de losse jasjes gezien maar niet bij de pakken. Zal wel niet goed opgelet hebben dan, kwam er ook niet zo vaak.
if i stop lying i just disappoint you

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2819 Gepost op: 29 december 2009 - 15:47:21

Alvast maar even aan het tornen gegaan, begonnen met de revers. Lijkt een stukje canvas in te zijn genaaid.