Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166838 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2895 Gepost op: 12 januari 2010 - 12:00:29
Ik heb meer dan 4 jaar bij Suitsupply gewerkt, denk dat ik een stuk beter weet waar ik over praat dan jij....

Ik meen dat Caesarius ook bij SuSu werkzaam is. Maar even iets belangrijker: SuSu MTM = ongeplakt?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2896 Gepost op: 12 januari 2010 - 12:20:06
Ik meen dat Caesarius ook bij SuSu werkzaam is. Maar even iets belangrijker: SuSu MTM = ongeplakt?
Natuurlijk niet, voor dat geld.
This, madame, is Versailles.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2897 Gepost op: 12 januari 2010 - 12:28:26
Nou Rogier, dat is nog altijd de vraag....

(...)

Omdat ik eens wilde weten wat de huidige stand van zaken bij SuSu is, en ik vandaag voor mijn werk toch in de PC moest zijn en wat uurtjes vrij had ben ik bij SuSu Amsterdam langsgegaan.

Eerst de RTW afdeling. (waarschuwing: hier gaat het lekker subjectief worden!)
Ik werd geholpen door een 'heer' die heel erg zijn best deed een Osjee-PA te imiteren... Nu ben ik al geen fan van de stijl van de 'Personal Advisors', maar deze heer maakte het wel erg bont... Denk afgezakte 'makelaar' met MBO scholing die heel hard zijn best doet als elitaire WO geschoolde bal over te komen, maar uiteraard keihard door het ijs zakt... Humm, eigenlijk niet veel anders dan een gemiddelde PA als ik het zo lees, maar geloof mij, deze was toch erger.
Zijn vriendjes kwamen niet veel anders over...

Wat ik wel 'miste' was het geslijm en de 'oprechte' interesse van een PA. Waar ze je bij Osjee doodgooien met koffie, mocht ik hier zelf een plastic bekertje uit de automaat trekken... Mmmm, dat was genieten, wat een service, en heerlijk... echte automaatkoffie...

Maar goed, ik wilde wel eens zo'n huidig RTW pakkie bekijken dus kocht ik snel een wol/cashmere pakkie van die 200 euro actie. Best leuke stofjes.
Plusje: Kon de broek gelijk door een in-house Terzi aan laten passen. Moest een paar CM korter...
Helaas heb ik de broek niet gepast, omdat ik nog een bezoekje wilde plegen aan de MTM afdeling... De broek heb ik zojuist gepast, en is nog steeds VEELS te lang... Absoluut niet op de plek waar ik het af heb laten spelden... Zucht... Naja, kan ik volgende week weer gezellig langs, wederom genieten van de heerlijke automaatkoffie...

Ohja, deze verkoper kende de term full canvas niet eens... Maar toen ik door ging vragen kwam het er op neer dat de onderkant geplakt moet zijn, en de bovenkant paardenhaar...
Als ik tijd heb stuur ik het pak naar een kleermaker om grondig te laten bekijken. Ik zal de info hier uiteraard posten.

Toen naar de MTM afdeling.
De MTM afdeling was andere koek. De jongen die mij daar hielp kwam een stuk beter over. Zowel qua presentatie, stijl en kennis. Leek mij echt wel een beetje een liefhebber. Zijn informatie was duidelijk, niet opdringerig.. Gewoon prima... Toen ik wilde weten of het spul full canvas was en of ik het grondig mocht checken was dat geen probleem. Hebben gewoon een pak genomen die op een klant stond te wachten. En inderdaad: -het is absoluut ongeplakt-!!
Netjes full-canvas, met (machine) padded revers.

Dus: Inderdaad is dat verhaal waar.

Als het inmiddels ongeplakt is, vind ik het good value. En ben ik geneigd daar weer een keer een pak te laten aanmeten.

Laatst bewerkt op: 12 januari 2010 - 12:45:50 door Swann

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2898 Gepost op: 12 januari 2010 - 13:19:30
Wat zijn die prijzen dan? Boven de 800e wil ik het in overweging nemen om de user te geloven. Anders ga ik niet omdat één iemand, met alle respect, zegt een pak 'grondig geïnspecteerd te hebben', denken dat pakken van 500e full canvas zijn.
This, madame, is Versailles.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #2899 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:11:13
Wat zijn die prijzen dan? Boven de 800e wil ik het in overweging nemen om de user te geloven. Anders ga ik niet omdat één iemand, met alle respect, zegt een pak 'grondig geïnspecteerd te hebben', denken dat pakken van 500e full canvas zijn.
En over welke kwaliteit stof en maakwijze hebben we het dan, want hoe verklaren we het prijsverschil met de "grote" jongens/ateliers dan?
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2900 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:21:25

Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Maar hij is werkzaam in één van de winkels en neem van mij aan dat je dan niet goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen op het hoofdkantoor. Dat blijkt mijns inziens ook uit de meerdere vreemde uitspraken die hij doet. Ik was oa werkzaam op het hoofdkantoor en ondanks dat ik er al een hele tijd weg ben heb ik nog regelmatig contact met mensen binnen SuSu. Enkele zijn nog steeds erg goede vrienden van me.

Genoeg hierover nu, voelde me alleen geroepen om ergens op te reageren.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2901 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:41:54
Iemand wel eens zo'n SuSu MTM jasje opgemaakt?
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2902 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:45:12
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Maar hij is werkzaam in één van de winkels en neem van mij aan dat je dan niet goed op de hoogte bent van het reilen en zeilen op het hoofdkantoor. Dat blijkt mijns inziens ook uit de meerdere vreemde uitspraken die hij doet. Ik was oa werkzaam op het hoofdkantoor en ondanks dat ik er al een hele tijd weg ben heb ik nog regelmatig contact met mensen binnen SuSu. Enkele zijn nog steeds erg goede vrienden van me.

Genoeg hierover nu, voelde me alleen geroepen om ergens op te reageren.

Aha. En jullie hebben allemaal een, levenslange, zwijgplicht over de maakwijze van SuSu handelswaar?!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2903 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:46:53
Iemand wel eens zo'n SuSu MTM jasje opgemaakt?

Nee dat is dus het probleem.. :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2904 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:48:34
Welke "meerdere" vreemde uitspraken, als ik vragen mag?
Always have a better answer.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2905 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:49:44
Nee dat is dus het probleem.. :)

Ik heb er wel een mogen zien, opengemaakt.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2906 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:51:08
Ik heb er wel een mogen zien, opengemaakt.

Was dat geen RTW?
Of was dat een oud jasje van Velponi?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2907 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:53:33
Hou ons niet langer in spanning....

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2908 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:54:18
Was dat geen RTW?
Of was dat een oud jasje van Velponi?

Dat laatste niet denk ik. Of het moet dat RTW SuSu-jasje zijn dat ik ooit via SF heb verkocht.

Narcissus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2909 Gepost op: 12 januari 2010 - 14:54:46
Nee hoor, gewoon MTM, en niet van Velponi.