Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166776 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2700 Gepost op: 05 november 2009 - 23:03:43
Klinkt goed. Een after dinner split is standaard heb ik gemerkt. Verder zijn een aantal dingen aan de broek evenals met het jasje niet te veranderen. Je dient de broek te nemen die wat betreft het model bij het jasje past.
Je kunt wel kiezen tussen riemlussen of zijtrekkers e.d, maar het model London heeft bijvoorbeeld standaard 1 kontzak en de Napoli 2. Daar kun je niets aan veranderen. Wat je zou kunnen doen is zowel riemlussen als bretelknopen laten bevestigen, dan kun je afwisselen tussen een riem of bretels, als je daar nog niet helemaal over uit bent.
Ik heb gemerkt dat ze wel enigszins behoudend zijn met het veranderen van het patroon. Het jasje zat bij mij al best goed 'off te rack' bijvoorbeeld, maar ik heb toch verzocht om het een en ander strakker te maken.
Ik weet natuurlijk nog niet hoe het eruit gaat komen, maar 2 aanpassingen die mij handig leken en die ik dus heb laten doorvoeren zijn:
-Het verlagen van de sluitknoop met 1cm (Ondanks de al lage plaatsing van de London).
 Doordat de knoop nu dichter bij de taille in de buurt zit, heeft het jasje bij een strakke pasvorm minder de neiging te wijken bij de onderste knoop waardoor eventueel de riem zichtbaar wordt.
-Ik heb het armsgat een cm'tje hoger (kleiner) laten maken. Behoudende hoeveelheid, daar ze het niet zoveel doen. Ik heb namelijk gemerkt (en weleens gelezen) dat de bewegingsvrijheid van de arm daar beter van wordt bij een strakke pasvorm. Je hoeft niet het hele jasje mee te bewegen...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2701 Gepost op: 05 november 2009 - 23:19:29
@ Bootstrap

Ik zou de parelmoeren knopen bewaren voor een zomerpak/-jasje. En waarom zijtrekkers en riemlussen? En een ticket pocket is leuk, maar ook op zo'n pak?

De kleuren zijn natuurlijk prima, maar heb je ook al een stof in gedachten? 'Dik' of 'dun' (gewicht van de stof), 'grof' of 'glad' (woolen of worsted), weving, patroon? Misschien is het goed dat je daar al een beetje een voorstelling van maakt; dan kun je wat gerichter 'bladeren'.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2702 Gepost op: 06 november 2009 - 00:46:19
En waarom zijtrekkers en riemlussen?

Zijtrekkers lijken me erg fijn. Riemlussen, opdat ik een riem kan dragen bij het pak. Maar aan de andere kant, misschien draag ik er ook wel helemaal geen riem onder.

En een ticket pocket is leuk, maar ook op zo'n pak?

Daar heb je wellicht gelijk in, het wordt echt een allround pak (bestaat zoiets?!), aangezien het eigenlijk de eerste 'echte' wordt.

De kleuren zijn natuurlijk prima, maar heb je ook al een stof in gedachten? 'Dik' of 'dun' (gewicht van de stof), 'grof' of 'glad' (woolen of worsted), weving, patroon? Misschien is het goed dat je daar al een beetje een voorstelling van maakt; dan kun je wat gerichter 'bladeren'.

Ik heb de voorkeur voor een stof waar enig patroon in zit. Iets waarin je een reliëf kan vinden lijkt me erg mooi en dit geeft stof ook wat meer karakter. Over een gewicht heb ik nog niet nagedacht. Daar weet ik ook te weinig van af om eerlijk te zijn.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2703 Gepost op: 06 november 2009 - 09:51:01
Zijtrekkers lijken me erg fijn. Riemlussen, opdat ik een riem kan dragen bij het pak. Maar aan de andere kant, misschien draag ik er ook wel helemaal geen riem onder.

Ik zou kiezen.

Citaat
Daar heb je wellicht gelijk in, het wordt echt een allround pak (bestaat zoiets?!), aangezien het eigenlijk de eerste 'echte' wordt.

Dat dacht ik al. Vandaar ook mijn vraag.

Citaat
Ik heb de voorkeur voor een stof waar enig patroon in zit. Iets waarin je een reliëf kan vinden lijkt me erg mooi en dit geeft stof ook wat meer karakter. Over een gewicht heb ik nog niet nagedacht. Daar weet ik ook te weinig van af om eerlijk te zijn.

Begrijp ik. Maar samenhangend met het gewicht: wanneer wil je het dragen? Lente/zomer/herfst/winter of het hele jaar door (voor zover dat kan met één stof)?

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2704 Gepost op: 06 november 2009 - 09:54:43
Begrijp ik. Maar samenhangend met het gewicht: wanneer wil je het dragen? Lente/zomer/herfst/winter of het hele jaar door (voor zover dat kan met één stof)?

Aangezien het voorlopig het enige zal zijn: het hele jaar door. Daarnaast vermoed ik dat het vooral 'binnen' gedragen zal worden, dus het zal niet al te zwaar moeten zijn.

Bedankt voor de tips Mad Hatter en Carwo!

Groeten,

Bootstrap

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2705 Gepost op: 06 november 2009 - 19:08:30
Dan kom je waarschijnlijk uit de op de standard bunch van SuitSupply van 280 gram. Prima stof hoor, maar als de temperatuur nog iets meer zakt dan moet er wel een overjasje over. Lijkt mij verder geen probleem.

Ik weet overigens niet of een ticketpocket mogelijk is bij een lage 2-button van SuitSupply. Kan mij niet herinneren dat ik dat heb besproken met Marcel. Ik zou het overigens ook niet doen.

Oh en een klein duwtje van mij; ga voor de zijtrekkers en vergeet de riem. Je doet in je jasje toch nooit uit - althans dat zijn de regels. Ik vind persoonlijk een riem iets voor een combinatie en niet voor een pak.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #2706 Gepost op: 06 november 2009 - 20:32:13
Zo, ik ben net terug van een lange sessie bij de suitsupply, waar ik vakkundig geholpen ben door Marcel. Ik moet zeggen de ervaring was erg leuk en het krijgen van 200 euro korting ook!

Ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor een donkerblauw birdseye stof uit de s130 bunch. Wellicht dezelfde als mad hatter; dat durf ik niet te zeggen, maar het was naar mijn mening veruit de mooiste stof die aan mijn eisen voldeed.

Daarnaast bleek het model London uit de make 1, zoals in deze draad al eerder beschreven, het beste bij mijn lichaamsbouw te passen. Dit was voor mij in één oogopslag duidelijk. Het betreft in mijn geval een tweeknoops jasje, met klepzakken en geen ticket pochet. De voering is een mooie rode kleur. Helaas waren hier geen patroontjes mogelijk.

De broek heeft steekzakken en gepaspelleerde kontzakken. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor riemlusjes en bretelsknopen. Je moet uiteindelijk een keuze maken en we zullen zien wat het wordt. Fout kan het in ieder geval niet zijn. Daarnaast is een afterdinner split standaard.

Uiteraard werden er tal van zaken aangepast aan zowel de broek als het jasje. De knopen zijn wat licht bruin en iets mat. Deze zijn wel van plastic, hoorn is niet mogelijk bij make 1.

Omdat ik net niet tot aan het bedrag van 700 euro kwam, heb ik ook nog een lichtblauw herringbone maatshirt besteld. Uiteraard met mother of pearl knopen. Er wordt gewerkt met passhirts en ik er zeker van dat het resultaat erg mooi wordt.

Nu is het een aantal weken wachten (iets minder voor het shirt) voordat ik weer een afspraak kan maken voor de afpas sessie. Ter zijner tijd zal ik u allen verblijden (?!) met wat foto's!

Groeten,

Bootstrap
Laatst bewerkt op: 06 november 2009 - 20:42:24 door Bootstrap

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #2707 Gepost op: 06 november 2009 - 20:41:37
Klinkt erg goed allemaal Bootstrap. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en dus ook de foto's.

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2708 Gepost op: 07 november 2009 - 11:15:01
Twee weken geleden een nieuw pak bij SuSu gehaald en meteen even geklaagd over een pak wat ik een jaar geleden gekocht heb. Het pak is enorm gevoelig voor haartjes en af en toe komen er ook haartjes uit het pak (van die kleine elastische haartjes). 'Dat heet padding meneer, komt u er maar mee terug dan krijgt u een heel nieuw pak'. Aldus geschiedde en nu heb ik hetzelfde pak weer helemaal splinternieuw!

Als je om korting vraagt krijg je dan wel nul op rekest, maar met dit soort klachten zijn ze niet kinderachtig.  O:)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2709 Gepost op: 08 november 2009 - 20:55:03
@Bootstrap:

Ik ben benieuwd naar het resultaat! Het zou leuk zijn om het straks naast elkaar te zien: wellicht dezelfde stof, maar andere opties. Jammer achteraf dat ik die Quote-500 korting nu heb misgelopen, een extra shirtje en ik was ook aan dat bedrag gekomen ... :-(
Maar soit.

@JMB:
Wat een service, dat is goed om te weten voor de toekomst. In dat geval zal het namelijk niet bij deze ene aanschaf blijven.

Mark84

• Bekijk profiel
Reactie #2710 Gepost op: 09 november 2009 - 08:35:54
Twee weken geleden een nieuw pak bij SuSu gehaald en meteen even geklaagd over een pak wat ik een jaar geleden gekocht heb. Het pak is enorm gevoelig voor haartjes en af en toe komen er ook haartjes uit het pak (van die kleine elastische haartjes). 'Dat heet padding meneer, komt u er maar mee terug dan krijgt u een heel nieuw pak'. Aldus geschiedde en nu heb ik hetzelfde pak weer helemaal splinternieuw!

Als je om korting vraagt krijg je dan wel nul op rekest, maar met dit soort klachten zijn ze niet kinderachtig.  O:)

Ik heb dit ook bij een SuSu pak.. bij welk filiaal ben je terug geweest? Mijn pak is ook ongeveer een jaar oud en al een aantal keer naar de stomerij geweest.. Ik dacht dat het daar van kwam..

JMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2711 Gepost op: 09 november 2009 - 10:01:12
Ik vertelde het aan de verkoper in Arnhem en ben uiteindelijk naar filiaal Amersfoort gegaan om het pak om te ruilen (dichter bij huis). Mijn pak was ook al een paar keer (2-3x) gestoomd. Ik moest alleen even vermelden dat het om padding ging. :-)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2712 Gepost op: 09 november 2009 - 12:35:20
Mijn pak is twee maanden oud (MTM) en vertoont hetzelfde gebrek...Beetje jammer al die witte draadjes. Ik zal dus ook binnenkort terug gaan, moest sowieso de broek nog laten versmallen naar 18cm, is nu 19..

"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mark84

• Bekijk profiel
Reactie #2713 Gepost op: 09 november 2009 - 12:39:49
Ik vertelde het aan de verkoper in Arnhem en ben uiteindelijk naar filiaal Amersfoort gegaan om het pak om te ruilen (dichter bij huis). Mijn pak was ook al een paar keer (2-3x) gestoomd. Ik moest alleen even vermelden dat het om padding ging. :-)

Ik denk dat ik dan ook terug ga. Ik vraag me af of ik niet raar word aangekeken als ik over "padding" begin. Is dit een algemeen begrip in "pakken wereld" of is dit een SuSu specifieke term? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord..

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2714 Gepost op: 09 november 2009 - 12:44:33
Ik zeg gewoon dat ik al die witte pluisjes vervelend vind ;)
Vervolgens is het aan de verkoper om dat dan te benoemen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra