Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166773 keer gelezen)

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2715 Gepost op: 09 november 2009 - 12:46:20
Zou het pillen van de stof van een jasje ook goed zijn voor een ruil?  ;-)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2716 Gepost op: 10 november 2009 - 12:48:09
Een schokkende ontdekking gedaan. Bloem dragen in het revers gaat niet in mn SuSu pak. Is namelijk een nep 'knoopsgat'.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2717 Gepost op: 10 november 2009 - 13:13:45
Een schokkende ontdekking gedaan. Bloem dragen in het revers gaat niet in mn SuSu pak. Is namelijk een nep 'knoopsgat'.

Echt nep of gewoon dicht?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2718 Gepost op: 10 november 2009 - 13:19:48
Dicht. Zo was het tenminste bij mij. Heb 'm dus ook open laten maken.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2719 Gepost op: 10 november 2009 - 14:39:31
Bij mijn MTM pak is het wel degelijk een echt knoopsgat (RTW ook trouwens..) gewoon zelf opensnijden met een klein mesje. Zit zelfs een lusje om de bloem op zijn plaats te houden achter het revers trouwens (MTM).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2720 Gepost op: 10 november 2009 - 15:19:51
Gaat om een RTW pak (waar zeker geen lusje achter het rever zit). Het kan idd zijn dat het open te snijden is en het er niet voor de sier zit (stiksel is namelijk ook zichtbaar op achterkant rever). Ga thuis eens even kijken hoe het zit. 
Laatst bewerkt op: 10 november 2009 - 15:34:59 door Willeam
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2721 Gepost op: 10 november 2009 - 20:17:42
Grappig, mijn MtM-pak heeft wel degelijk een open reversgat (Carwo, volgens mij is het een reversgat toch?).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2722 Gepost op: 10 november 2009 - 20:19:14
Grappig, mijn MtM-pak heeft wel degelijk een open reversgat (Carwo, volgens mij is het een reversgat toch?).

Ik denk reversknoopsgat. Maar vraag het Marijn.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2723 Gepost op: 10 november 2009 - 20:24:27
Met uitzondering van die nieuwerwetse woorden ben jij nog altijd mijn taalheld, Carwo.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2724 Gepost op: 10 november 2009 - 20:28:27
Dat klinkt wel goed, MMorley.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2725 Gepost op: 10 november 2009 - 22:37:16
Dank voor het woord 'reversknoopsgat'. Heb voordat ik over het onderwerp begon nog zitten zoeken op het forum en via google hoe het heet maar kon het niet vinden. Overigens betwijfel ik of het woord knoop er wel in hoort. Dat gat heeft feitelijk niets met een knoop te maken. Reversbloemsgat ligt meer voor de hand.

Pffff...  :-k :-#

In ieder geval; geen van de RTW SuSu pakken heeft een open 'Revers??gat'. Sommigen zouden vrij eenvoudig open te maken zijn, bij eentje betwijfel ik het. Maar dat mag dus SuSu een keer voor me opknappen. Vooralsnog is het echter nog geen 29 juni....

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2726 Gepost op: 10 november 2009 - 22:44:44
Dank voor het woord 'reversknoopsgat'. Heb voordat ik over het onderwerp begon nog zitten zoeken op het forum en via google hoe het heet maar kon het niet vinden. Overigens betwijfel ik of het woord knoop er wel in hoort. Dat gat heeft feitelijk niets met een knoop te maken. Reversbloemsgat ligt meer voor de hand.

'Vroeger' zat er aan de onderkant van de tegenoverliggende revers een knoop, zodat je het jasje kon sluiten.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2727 Gepost op: 10 november 2009 - 22:46:44
Jij wint! ;-)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2728 Gepost op: 11 november 2009 - 11:22:06
Ik denk dat ik dan ook terug ga. Ik vraag me af of ik niet raar word aangekeken als ik over "padding" begin. Is dit een algemeen begrip in "pakken wereld" of is dit een SuSu specifieke term? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord..

Padding is een term die ik vooral gebruik bij de schouders. SuSu is natuurlijk vrij er zelf termen aan te geven...
Maar ik wil eventjes een beeld vormen van wat het probleem is. Gaat het om haartjes van de chest piece die door de stof heen prikken?

Dat probleem ik ook wel eens gehad, toen ik 10 jaar geleden nog troep droeg van Frans Molenaar.

Bij mijn Corneliani pakken ook wel eens een haartje van de chest piece door de stof zien prikken, maar het gaat dan slechts om een paar haartjes af en toe. En de bovenstof even naar voren halen lost het zo op.

Een bejaarde kleermaker vertelde mij eens dat vroeger de chestpieces en ingenaaide paardenhaar canvas zo stug was dat je een jasje bijna als harnas neer kon zetten, en het ook vaak door de stof heen ging. Veel mensen vond dit nogal irritant bij het dragen.

Zelf heb ik nog wat antieke erfstukjes (paar jacquets en smoking uit de jaren '50) die geheel handmade zijn. Daarvan is het binnenwerk inderdaad erg stuk, maar de lakenstof aan de buitenkant ook. Prikt er niet snel doorheen.
Wel erg mooi gemaakt, niet erg confortabel om te dragen. Tegenwoordig is het allemaal 10 x lichter en soepeler.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2729 Gepost op: 11 november 2009 - 12:19:54
die frans molenaar heb ik gisteren op TV nog pakken zien aanprijzen van C&A....
perfecte pasvorm voor 199 of zoeits zei hij  :P