Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652803 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #900 Gepost op: 07 augustus 2011 - 10:00:18
Ik vond het wel vermakelijk. Er staan een hoop herkenbare dingen in voor mensen die advocaat zijn bij een groot kantoor, dat verklaart al een groot deel van mijn vermaak ;)
The man with style, is the man who can smile

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #901 Gepost op: 22 augustus 2011 - 15:44:27
Vandaag deze maar eens aangeschaft, nu heb ik weer genoeg "leesvoer" voor de komende tijd :P

[attachment deleted by admin]

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #902 Gepost op: 01 september 2011 - 22:13:31
Vanmiddag op het Boekenfestijn in Utrecht "Sophie's World" gekocht, daar was ik al een tijdje benieuwd naar en 2,50 leek me geen verkeerde prijs.
Verder ook nog "The Odyssey" meegenomen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 01 september 2011 - 22:40:35
De Wereld van Sofie was best aardig, al moet ik zeggen dat Kierkegaard maar weinig snapt van de filosofen na de verlichting. Het 'onderwijs' deel over de filosofie van voor de verlichting is best aardig. Het plot ook, trouwens.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #904 Gepost op: 14 oktober 2011 - 21:20:43
Voor 2e keer Anna Karenina aan het lezen. Een waar meesterwerk.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 15 oktober 2011 - 01:08:14
Ik vond het wel vermakelijk. Er staan een hoop herkenbare dingen in voor mensen die advocaat zijn bij een groot kantoor, dat verklaart al een groot deel van mijn vermaak ;)

Hmmm...  :-k   :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #906 Gepost op: 30 oktober 2011 - 18:12:11

Mediaman

• Gast
Reactie #907 Gepost op: 30 oktober 2011 - 20:56:55

Harris Tweed, from land to street, voorwoord door Patrick Grant

Een indruk vd foto's: http://laraplatman.photoshelter.com/gallery-slideshow/G0000W0v2oaNlKLU/P00008JAEXNpasic?start=

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #908 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:42:38
Er wordt kennelijk niet meer gelezen de laatste maanden door SF-ers. Dat lijkt me geen goed teken.

Om zelf wat toe te voegen: ik zag laatst met genoegen een tentoonstelling in Madrid over de zeer bijzondere Raymond Roussel, en afgelopen zondag de tentoonstelling Beauty, Morals and Voluptuousness in the England of Oscar Wilde in het Musée d'Orsay; de laatste was fraai (eerder in Londen), bijvoorbeeld omdat ik, hoewel ik al veel kende, niet wist dat de Nederlander sir Laurence Alma-Tadema zich ook met zaken als meubelontwerpen bezig heeft gehouden.
Laatst bewerkt op: 19 januari 2012 - 21:46:09 door paulbrussel

Mediaman

• Gast
Reactie #909 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:46:56
Er wordt kennelijk niet meer gelezen de laatste maanden door SF-ers. Dat lijkt me geen goed teken.

Telt de krant Paul?

Anders kun je me misschien helpen, ik ga een bescheiden leeslijstje maken voor de vakantie. Vooralsnog heb ik staan:

Marcus Aurelius - Overpeinzingen
Hemmingway - Nader te bepalen
Antony Beevor - Crete en/of The Battle for Spain
En,....?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #910 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:52:37
Telt de krant Paul?

Anders kun je me misschien helpen, ik ga een bescheiden leeslijstje maken voor de vakantie. Vooralsnog heb ik staan:

Marcus Aurelius - Overpeinzingen
Hemmingway - Nader te bepalen
Antony Beevor - Crete en/of The Battle for Spain
En,....?
Niet elke krant telt, helaas. Zelfs de NRC zakt onderuit, dus Ft, FAZ, Zürcher - dat kan nog wel...

Overpeinzen lijkt me altijd goed. Hemingway kan ook. Beever: nooit van gehoord! Ik lees als oud man natuurlijk alleen klassiekers, zoals Nederlanders als Van Schendel, Bordewijk en Van Schendel; Thomas Mann en Marcel Proust; maar modernen als Grunberg zijn ook goed - maar heb je nu al Jonathan Littell gelezen? Of Detlev van Heest?

Mediaman

• Gast
Reactie #911 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:55:12
Niet elke krant telt, helaas. Zelfs de NRC zakt onderuit, dus Ft, FAZ, Zürcher - dat kan nog wel...

Overpeinzen lijkt me altijd goed. Hemingway kan ook. Beever: nooit van gehoord! Ik lees als oud man natuurlijk alleen klassiekers, zoals Nederlanders als Van Schendel, Bordewijk en Van Schendel; Thomas Mann en Marcel Proust; maar modernen als Grunberg zijn ook goed - maar heb je nu al Jonathan Littell gelezen? Of Detlev van Heest?

De NRC lees ik.

Beevor is een historisch schrijver, veelal over oorlogen e.d.

De interesse ligt bij non-fictie, biografieën, krijgshistorie.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #912 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:04:34
De NRC lees ik.

Beevor is een historisch schrijver, veelal over oorlogen e.d.

De interesse ligt bij non-fictie, biografieën, krijgshistorie.
Zoals bekend lees ik ook de NRC om mij op de hoogte te houden van wat er in mijn verre vaderland gebeurt, maar wel met een dag vertraging omdat de wijk waar ik sinds zes jaar woon kennelijk onvoldoende NRC-dichtheid heeft om nog, zoals voorheen, dagelijks de krant van dezelfde dag in mijn brievenbus te laten neerdalen. Leuk is het niet: maandag krijg ik dus per post de NRC van vrijdag én van zaterdag, want zaterdag post men hier niet.

Non-fictie en biografieën kunnen mij zeer bekoren! Ik ben alweer even bezig in de laatste biografie van Vincent van Gogh - wat was die laatste fanatiek gelovig, zeg; aan kunst ben ik nog steeds niet toe (maar eigenlijk ben ik ook niet zo'n liefhebber van zijn kunst).

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #913 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:25:57
In de kerstvakantie het nieuwe boek van stephen king gelezen: 22-11-1963.
Fascinerend boek over iemand die terug in de tijd reist om te proberen de aanslag op kennedy te voorkomen.
Vond het lastig me heel goed in te leven in die tijd omdat ik zelf pas in 1990 geboren ben, maar zeer goed geschreven.

Niet echt literatuur natuurlijk  :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #914 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:28:02
Non-fictie en biografieën kunnen mij zeer bekoren! Ik ben alweer even bezig in de laatste biografie van Vincent van Gogh - wat was die laatste fanatiek gelovig, zeg; aan kunst ben ik nog steeds niet toe (maar eigenlijk ben ik ook niet zo'n liefhebber van zijn kunst).

Als je nog meer tips hebt op dit gebied, graag.

Goed dat je er weer bent Paul.  :)