Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652809 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #975 Gepost op: 16 april 2012 - 20:56:29
Eigenlijk vind ik dat ik dat boek inderdaad eens moet lezen.
Hoewel ik vond dat ik met Döblin, Musil en Broch al aardig mijn best gedaan had...

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #976 Gepost op: 16 april 2012 - 21:05:16
Vandaag "Nietzsche en Kant lezen de krant" van Rob Wijnberg uitgelezen. Interessant boekje weer, lichte filosofie. Als hij Wilders minder vaak als voorbeeld zou aanhalen zou ik het boek meer gewaardeerd hebben.
Laatst bewerkt op: 16 april 2012 - 21:07:10 door RdB

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 17 juni 2012 - 00:54:06
Tenenkrommend hilarisch, en bijna nog droger en geserreerder dan Het Bureau, vind je ook niet?
Door jouw commentaar had ik veel verwachtingen van "De buurman". Maar ik vond het eigenlijk nogal tegenvallen. Ik vermoed omdat het spanning mist voor mij; die buurmannen zijn eigenlijk nu niet zo interessant, en zoals Voskuil in "Het bureau" mooi begint dankzij Beerta (Meertens) die veel toevoegde, werd zijn roman iets minder sinds Beerta minder aanwezig was.
Met andere woorden: Voskuil is briljant, wat mij betreft, wanneer hij fascinerende personen, én zichzelf in relatie tot hen, kan beschrijven, maar zodra die er niet meer zijn...

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #978 Gepost op: 09 juli 2012 - 10:28:55
Vandaag "Nietzsche en Kant lezen de krant" van Rob Wijnberg uitgelezen. Interessant boekje weer, lichte filosofie. Als hij Wilders minder vaak als voorbeeld zou aanhalen zou ik het boek meer gewaardeerd hebben.

Rob Wijnberg is een vervelende zelfpijper die in de derde persoon over zichzelf schrijft en pretentieuze titels verzint voor populair wetenschappelijke boekjes zonder inhoud.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 09 juli 2012 - 10:39:26
Walgelijke man en walgelijk vod, beide vol van pretenties en weinig inhoud. Net zo min filosofisch als mythbusters wetenschappelijk. Heb mijn abonnement op NRC ook opgezegd sinds de zaterdageditie gefuseerd is met de next. De next is echt een kinderkrantje. De insteek was dan ook om de populariteit van de Donald Duck te evenaren.

Rob Wijnberg is een vervelende zelfpijper die in de derde persoon over zichzelf schrijft en pretentieuze titels verzint voor populair wetenschappelijke boekjes zonder inhoud.

Ik moest even zoeken, maar over het vorige boekje zei je ook al zoiets :)

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #980 Gepost op: 09 juli 2012 - 10:46:32
Hahaha, was ik zelf helemaal vergeten. Je kunt veel zeggen, maar consistent ben ik wel! :P

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #981 Gepost op: 15 juli 2012 - 20:12:52
Na Gerrit Komrij (1944-2012) werd vandaag dan ook bekend dat Rutger Kopland (1934-2012) is overleden.

guest45

• Gast
Reactie #982 Gepost op: 20 juli 2012 - 12:53:29
Leuk, licht vakantie leesvoer:

"the second coming" van John Niven.

Jezus komt in het heden terug op aarde omdat alles maar k*t is. Om populariteit te winnen besluit hij mee te doen aan American Pop Star.
Niet lezen als je erg religieus bent :mrgreen:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 28 augustus 2012 - 11:54:42
Net Houellebecqs De kaart en het gebied uitgelezen. Eindelijk weer eens kunnen lachen bij een roman.

guest45

• Gast
Reactie #984 Gepost op: 28 augustus 2012 - 11:56:33
Swann leest hem ook graag als ik me goed herinner. Als ik straks number9dream (ook een aanrader) uit heb zal ik me er ook aan wagen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #985 Gepost op: 28 augustus 2012 - 12:08:37
^ Die heb ik je destijds aangeraden tijdens een potje WF, Chris. Is een topboek.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #986 Gepost op: 28 augustus 2012 - 12:10:39
Net Houellebecqs De kaart en het gebied uitgelezen. Eindelijk weer eens kunnen lachen bij een roman.

Wat een toeval: ik ben net bezig aan dat boek.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #987 Gepost op: 28 augustus 2012 - 12:11:16
Heb uiteraard niet alleen maar zitten lachen; het is inderdaad een erg goed boek.

guest45

• Gast
Reactie #988 Gepost op: 28 augustus 2012 - 12:17:49
Ja, dat weet ik nog Swann. Je andere aanrader (Freedom - Franzen) heb ik inmiddels wel gelezen. Erg goed ook.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #989 Gepost op: 28 augustus 2012 - 12:24:17
Nog een tip: Bezoek van de knokploeg van Jennifer Egan. En ik lees doorgaans geeneens vrouwen. (Met uitzondering van De Verborgen Geschiedenis, die staat in mijn top 10 zelfs.)