Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652839 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #825 Gepost op: 25 september 2010 - 09:00:21
Uit: M'n eerste eBook, Noodlot van Couperus gelezen op m'n iPhone.

Wat een boek zeg....
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Mediaman

• Gast
Reactie #826 Gepost op: 14 oktober 2010 - 16:36:39

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 14 oktober 2010 - 16:59:38
(Dat moet je niet posten bij het topic: boeken - algemeen. Is meer iets voor SF-Café. Ik was er trouwens wel blij mee toen ik het hoorde!)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #828 Gepost op: 14 oktober 2010 - 19:55:16
Nu bezig in Giuseppe Tomasi's De Tijgerkat. Allemachtig, wat een mooi boek. Heel prettige vertaling door Anthonie Kee. En mijn bewondering voor Visconti's verfilming groeit met iedere gelezen bladzij.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #829 Gepost op: 27 oktober 2010 - 15:06:06
In onderstaande link een paar interessante  te verschijnen boeken:

- Snob - Mode, Een handboek voor de goede smaak
- Over het Dandyisme en Beau Brummell
- Victoriaanse etiquette

http://uitgeverijparvenu.nl/drupal/mode

Laatst bewerkt op: 27 oktober 2010 - 15:41:17 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #830 Gepost op: 29 oktober 2010 - 12:42:17
Iemand bekend met dit boek van Hackett?

http://www.hackett.com/index.cfm?page=1041
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 29 oktober 2010 - 12:50:50

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #832 Gepost op: 29 oktober 2010 - 12:51:40
Mr. Classic, erg bekend. Thames & Hudson. Mooie platen, en interessante korte teksten erbij. Een must have.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 29 oktober 2010 - 13:00:09
Duidelijk dank.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #834 Gepost op: 31 oktober 2010 - 17:38:43
Harry Mulish, 1927 - 2010.

Of hij de de beste Nederlandstalige schrijver van na de oorlog is kan over gediscussieerd worden (ik denk het overigens van wel), maar dat hij de best geklede Nederlandstalige schrijver was staat buiten kijf.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 31 oktober 2010 - 17:46:11
Voor mij in elk geval één van de beste boeken ooit!

Where has all the glamour gone?

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #836 Gepost op: 31 oktober 2010 - 17:47:51
Harry Mulish, 1927 - 2010.

Of hij de de beste Nederlandstalige schrijver van na de oorlog is kan over gediscussieerd worden (ik denk het overigens van wel), maar dat hij de best geklede Nederlandstalige schrijver was staat buiten kijf.

Met het tweede ben ik het volmondig eens. Prachtige foto overigens, Dantès! Met het eerst ben ik het niet eens, heb nog nooit een boek van Mulisch gelezen waarvan ik echt onder de indruk was. Zijn schrijfstijl heb ik altijd als wel heel erg uitgesproken narratief en daardoor beklemmend ervaren. Misschien moet ik het nog maar eens proberen, ben inmiddels wat jaartjes ouder.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #837 Gepost op: 31 oktober 2010 - 17:57:57
Misschien moet ik het nog maar eens proberen, ben inmiddels wat jaartjes ouder.

Dat zou ik zeker doen Advocatus. Begin dan met de hierboven al genoemde De ontdekking van de hemel. Een intellectuele tour de force waardoor je niets anders dan van je sokken geblazen kan worden. Vooral het essay aan het einde van het boek dat getiteld is 'De Gouden Muur' is een must voor een ieder die iets van politiek en management in het algemeen wil begrijpen.

'Wie eenmaal ontdekt hoe beleid wordt gemaakt, zal de rest van zijn leven met een fundamenteel gevoel van onzekerheid moeten leven.'

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #838 Gepost op: 31 oktober 2010 - 18:18:27
Wat, had je dat niet op je boekenlijst? Zoals gewoonlijk heeft Dantes gelijk, als je van De Ontdekking van de Hemel niet onder de indruk raakt heb je het niet goed gelezen ;-)
The man with style, is the man who can smile

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #839 Gepost op: 31 oktober 2010 - 18:23:11
Dat zou ik zeker doen Advocatus. Begin dan met de hierboven al genoemde De ontdekking van de hemel. Een intellectuele tour de force waardoor je niets anders dan van je sokken geblazen kan worden. Vooral het essay aan het einde van het boek dat getiteld is 'De Gouden Muur' is een must voor een ieder die iets van politiek en management in het algemeen wil begrijpen.

'Wie eenmaal ontdekt hoe beleid wordt gemaakt, zal de rest van zijn leven met een fundamenteel gevoel van onzekerheid moeten leven.'

Wat, had je dat niet op je boekenlijst? Zoals gewoonlijk heeft Dantes gelijk, als je van De Ontdekking van de Hemel niet onder de indruk raakt heb je het niet goed gelezen ;-)

Dank heren, ik moet me er inderdaad nogmaals aan wagen. Ten tijde van mijn verplichte boekenlijst was ik 14 of 15, ik denk dat ik met de inmiddels vergaarde bescheiden levenservaring wel iets meer waardering voor het werk zou kunnen opbrengen. Ik beloof hierbij dat ik het opnieuw ga lezen.