Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652805 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #885 Gepost op: 08 juni 2011 - 22:16:38
British Library launch classic book reading app: http://www.bbc.co.uk/news/technology-13683880

Duizenden oude boeken, er zitten schitterende uitgaven tussen, goed leesbaar.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #886 Gepost op: 30 juni 2011 - 21:21:44
Gisteren om 10 voor 5 het boek over de Cosa Nostra van John Dickie besteld op bol.com vandaag om half 6 was het pakketje er! Goede service dus!!

Ook zat er nog gratis een klein boekje van Monaldi & Sorti bij. Al met al hoef ik mij dus de komende tijd niet te vervelen \:D/

[attachment deleted by admin]

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #887 Gepost op: 30 juni 2011 - 22:13:21
Ah, dat boekje ontving ik ook bij wat boeken van onder meer Hermans en Dostojevski; een aardigheidje vanwege de maand van het spannende boek of iets dergelijks.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #888 Gepost op: 30 juni 2011 - 22:30:36
Schitterende belediging, J.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #889 Gepost op: 30 juni 2011 - 22:37:53
Ah, dat boekje ontving ik ook bij wat boeken van onder meer Hermans en Dostojevski; een aardigheidje vanwege de maand van het spannende boek of iets dergelijks.

Klopt, bij besteding vanaf 12,50 euro werd dit boekje gratis verstrekt in de maand juli, blijkbaar hadden ze bij bol.com nog wat van die boekjes over! Iemand enig idee of het wat is? Heb zelf namelijk nog geen andere boeken van Monaldi & Sorti gelezen.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #890 Gepost op: 01 juli 2011 - 09:02:05
Klopt, bij besteding vanaf 12,50 euro werd dit boekje gratis verstrekt in de maand juli, blijkbaar hadden ze bij bol.com nog wat van die boekjes over! Iemand enig idee of het wat is? Heb zelf namelijk nog geen andere boeken van Monaldi & Sorti gelezen.

Ik las ergens een korte, weinig positieve recensie van Versluiering, maar ik vermoed dat het wel voldoet om de tijd te doden tijdens een treinreis.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #891 Gepost op: 05 augustus 2011 - 15:48:55
Op vakantie onder meer dit werkje van mijn confrere Alberdingk Thijm gelezen:

Erg leesbaar. Verplichte kost voor allen die advocaat (of, vooruit, kano ;-)) willen worden op de Zuidas.
The man with style, is the man who can smile

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #892 Gepost op: 06 augustus 2011 - 11:49:07
Afgelopen week in Frankrijk "En mijn tafelheer is Plato" van Rob Wijnberg gelezen. Interessant, hoewel hij wat mij betreft iets te vaak Wilders/PVV als voorbeeld gebruikt. Bijzondere man trouwens, geboren in 1982, twee boeken op zijn naam en hoofdredacteur van NRC Next.
Nu eens kijken of ik "Nietzsche en Kant lezen de krant" ergens kan lenen.
Laatst bewerkt op: 06 augustus 2011 - 12:04:29 door RdB

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #893 Gepost op: 06 augustus 2011 - 12:55:04
@ RdB

Als je dat boek interessant vond, kan ik je ook van harte 'In Dubio' aanraden. Dat boek gaat over het grijze gebied van de 'grenzen' van de vrijheid van meningsuiting.

Verder zou ik allen willen aanraden om The World is Flat van T. Friedman eens op te pakken. Een erg interessant boek over globalisering en in die zin, naar mijn mening, een inkijk in het nieuws van morgen. Zo bied het boek bijvoorbeeld mogelijkheden tot interpretatie van de Amerikaanse schuldenlast.

Verplichte kost geweest bij mijn studie en samen met 'From Good to Great' van Collins, de boeken die mij het meest aan het denken hebben gezet.
Laatst bewerkt op: 06 augustus 2011 - 13:01:00 door Mr.G
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #894 Gepost op: 06 augustus 2011 - 17:54:52
Afgelopen week in Frankrijk "En mijn tafelheer is Plato" van Rob Wijnberg gelezen. Interessant, hoewel hij wat mij betreft iets te vaak Wilders/PVV als voorbeeld gebruikt. Bijzondere man trouwens, geboren in 1982, twee boeken op zijn naam en hoofdredacteur van NRC Next.
Nu eens kijken of ik "Nietzsche en Kant lezen de krant" ergens kan lenen.

Walgelijke man en walgelijk vod, beide vol van pretenties en weinig inhoud. Net zo min filosofisch als mythbusters wetenschappelijk. Heb mijn abonnement op NRC ook opgezegd sinds de zaterdageditie gefuseerd is met de next. De next is echt een kinderkrantje. De insteek was dan ook om de populariteit van de Donald Duck te evenaren.

Op vakantie onder meer dit werkje van mijn confrere Alberdingk Thijm gelezen:

Het proces van de eeuw

Erg leesbaar. Verplichte kost voor allen die advocaat (of, vooruit, kano ;-)) willen worden op de Zuidas.

Vond het tegenvallen. In het begin vermakelijk maar na een stukje over de helft langdradig en zó ongeloofwaardig dat ik halve hoofdstukken heb overgeslagen.
Laatst bewerkt op: 06 augustus 2011 - 18:03:03 door Janus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #895 Gepost op: 06 augustus 2011 - 18:01:16
MythBusters is cool.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #896 Gepost op: 06 augustus 2011 - 18:36:12
Vond het tegenvallen. In het begin vermakelijk maar na een stukje over de helft langdradig en zó ongeloofwaardig dat ik halve hoofdstukken heb overgeslagen.
Dus Karakter blijft na 1938 nog steeds op eenzame hoogte dé Nederlandse advocaten-roman ? [Ook al bleek Bordewijk privé zelf helaas een wat kleinburgerlijk mannetje aan de Haagse Parklaan.]

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #897 Gepost op: 06 augustus 2011 - 18:42:18
MythBusters is cool.

Die rooie? :P

Voor de (ruim) dertigplussers; vinden jullie het ook raar als er over een 'man' gesproken wordt als er 1982 bij het bouwjaar staat? :P

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #898 Gepost op: 06 augustus 2011 - 19:01:07
Dus Karakter blijft na 1938 nog steeds op eenzame hoogte dé Nederlandse advocaten-roman ? [Ook al bleek Bordewijk privé zelf helaas een wat kleinburgerlijk mannetje aan de Haagse Parklaan.]

Je kunt er veilig van uitgaan dat Het proces van de eeuw over 10 jaar volledig vergeten is.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #899 Gepost op: 06 augustus 2011 - 19:01:41

Die rooie? :P

Voor de (ruim) dertigplussers; vinden jullie het ook raar als er over een 'man' gesproken wordt als er 1982 bij het bouwjaar staat? :P

Hehe. Ik vind het vooral raar dat wij hier niet gewoon met 'u' en 'meneer' worden aangesproken.