Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (594878 keer gelezen)

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Gepost op: 25 maart 2005 – 18:46:30
Leden der forum,

Wat lezen jullie zoal? Iemand ooit in voor een goed boek? Zware literatuur of blijven we bij de erotische blaadjes op het toilet?

Boeken als de 'Da vinci Code' jaag ik er binnen 3 dagen doorheen. Ga na mn tentamens weer beginnen aan onderstaande boeken (aanrader voor Da Vinci liefhebbers!);





Auteur(s): Francesco P. Sorti, Rita Monaldi
Uitvoering: Paperback, 608 bladzijden
ISBN: 90 234 0171 9
Normale prijs: € 25.00
Uitgeverij: Cargo

Het is 11 september 1683. In Europa dreigt een nieuwe grote oorlog: de Turken belegeren Wenen. Angst voor de Moslims houdt christelijk Europa in haar greep.
Tien gasten uit verschillende Europese landen logeren in herberg De Schildknaap in Rome. Als een oude heer in de herberg om het leven komt, vermoedelijk ten gevolge van de pest, moeten alle gasten in quarantaine. Maar het blijft niet bij dit ene sterfgeval.
Gaat het hier werkelijk om gevallen van de gevreesde zwarte dood, of is er sprake van moordaanslagen? Een van de gasten, Atto Melanie, een geheim agent van de koning van Frankrijk, zoekt de zaak tot op de bodem uit en doet wereldschokkende ervaringen.





Auteur(s): Rita Monaldi, Francesco P. Sorti
Uitvoering: Paperback, 768 bladzijden
ISBN: 90 234 1579 5
Normale prijs: € 25.00
Uitgeverij: Cargo

Rome, 1700. Paus Innocentius XII ligt op sterven. Politici en machtige kardinalen voeren in het geheim onderhandelingen over de belangrijkste pausverkiezing in eeuwen. Abt Atto Melani - voormalige castraatzanger, diplomaat en spion van de Zonnekoning - verschijnt ten tonele om de uitkomst van het conclaaf te manipuleren. Een beeldschone prinses, minnares van vorsten en staatslieden, kent meer staatsgeheimen dan ze kan prijsgeven. Op het spel staat de toekomst van Europa.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2005 – 18:56:20
Zeer goede keus qua boeken :) . Heb ze hier beide liggen moet er alleen nog in beginnen (na tentamens). Heb net 'een Venetiaans geheim' gelezen, ook een goed boek alleen veel serieuzer geschreven dan da vinci code met veel minder sensatie.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

FFW

  • Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:00:13
ben nu bezig in "het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" is een vertaling uit het Engels en is geschreven door Mark Haddon. Is echt een aanrader, heel veel dingen herken ik in de problemen. Het lijkt een kinderboek maar ik weet zeker dat de gemiddelde Nederlander er niet veel van zal begrijpen (geen eigendunk). Het gaat over een authistische jongen die erg van wiskunde houdt. Hij heeft het dan bv over het bekende 3 deuren probleem en ik vind het zelf ook altijd grappig om dit probleem aan mesnen voor te leggen. Die zeggen dan ook altijd dat ik gek ben, terwijl ze zelf gewoon niet inzien dat ze zelf ongelijk hebben.

Brief aan de koning en De gveheimen van het wilde woud lees ik ook nog steeds. Net als de 3 musketiers. Ik ben ook bezig met das Parfum in het duits.
En natuurlijk Gerard Reve, en Krol mag ik ook graag lezen.
De Da vinci code heb ik ook gelezen maar dat vond ik achteraf verschrikkelijk ondanks dat ik het in een adem heb uitgelezen (zo slecht is het dus misschien niet)

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:09:44
Citaat van: "FokLex"
Zeer goede keus qua boeken :) . Heb ze hier beide liggen moet er alleen nog in beginnen (na tentamens). Heb net 'een Venetiaans geheim' gelezen, ook een goed boek alleen veel serieuzer geschreven dan da vinci code met veel minder sensatie.


Een Venetiaans geheim, van gehoord! Aan te raden?

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:13:56
Citaat van: "Niels"
Een Venetiaans geheim, van gehoord! Aan te raden?


Ja het is absoluut aan te raden alleen je moet er wel wat meer moeite voor doen.

Het is geschreven door Caldwell en Thomason en het gaat over een onderzoek naar de codex Hyperotomachia Poliphili. Zeer interessant.....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:17:01
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:17:53
Lees nauwlijks literair geneuzel, kan m'n tijd wel beter besteden. Een schrijver die ik echter wel erg vermakelijk vind is Herman Brusselmans :lol:
Sailing, an expensive way to travel for free"

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:19:18
Citaat van: "cheukert"
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)


Is dat niet de schrijver van Ruisend gruis??
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:22:08
Ik vond Turks Fruit, Phileine zegt sorry en de Passievrucht wel aardige boeken  8)
Ik lees verder geen literatuur, alleen voor school !

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:23:11
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "cheukert"
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)


Is dat niet de schrijver van Ruisend gruis??

Juist!
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:27:50
Citaat van: "cheukert"
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)



'De Donkere kamer van Damocles' vind ik persoonlijk een van zijn beste boeken!

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:29:04
Citaat van: "Adsum"
Ik vond Turks Fruit, Phileine zegt sorry en de Passievrucht wel aardige boeken  8)
Ik lees verder geen literatuur, alleen voor school !



Klinkt als..... Lijsters?!?!?!? (serie boeken van 5 die je elk jaar op de middelbare school kan bestellen)

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #12 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:29:49
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "cheukert"
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)



'De Donkere kamer van Damocles' vind ik persoonlijk een van zijn beste boeken!

Staat bij mij ook vrij hoog :D
Het behouden huis is ook een van de betere :P
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:37:26
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "Adsum"
Ik vond Turks Fruit, Phileine zegt sorry en de Passievrucht wel aardige boeken  8)
Ik lees verder geen literatuur, alleen voor school !



Klinkt als..... Lijsters?!?!?!? (serie boeken van 5 die je elk jaar op de middelbare school kan bestellen)


Zijn van die loze boeken die je verplicht moet lezen ja...  :wink:

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2005 – 19:42:38
Citaat van: "cheukert"
Citaat van: "Niels"
Citaat van: "cheukert"
W.F. Herman   :lol:
Hele goede boeken, en ook nog eens grappig en droog 8)



'De Donkere kamer van Damocles' vind ik persoonlijk een van zijn beste boeken!

Staat bij mij ook vrij hoog :D
Het behouden huis is ook een van de betere :P


Behouden huis, wazig boek, maar wel leuk om een keer te lezen!! ook zo kort he  :wink: