Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652804 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #810 Gepost op: 16 september 2010 - 15:13:06
Ah, het begint hier weer een beetje te leven. Gisteren De boeken der kleine zielen gehaald, onder andere naar aanleiding van Pauls berichten over Couperus. Nu nog even rustig de tijd ervoor nemen, ik ben benieuwd.

En?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #811 Gepost op: 16 september 2010 - 23:59:54
Yep: http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Irving

Maar heeft inderdaad veel weg van wat Mediaman zegt: om uit het gevang te blijven.

Ja, daar zie je maar weer eens de tekortkomingen van internet en de internet generatie. Baseer je nooit op een enkele bron: volgens de Engelse Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/David_Irving), die een veel completer lemma heeft over Irving, zei hij na zijn vrijlating uit de Oostenrijkse gevangenis dat hij geen enkele behoefte voelde berouw te tonen over zijn Holocaust meningen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #812 Gepost op: 17 september 2010 - 09:40:43
(Ik denk overigens dat de principale tekortkoming van internet het gebrek aan bronverwijzing is, Dantès. Niet zozeer het baseren op een enkele bron. Dat is een tekortkoming die al jaren oud is)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #813 Gepost op: 17 september 2010 - 09:49:02
Je mening bijstellen kan prima, zonder dat je berouw hebt over de mening die je daarvoor had. Alleen krijg ik in dit geval er wel een vieze smaak van in mijn mond.
Overigens is de biografie over Rommel volgens mij nog uit de tijd dat hij redelijk onverdacht was.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Mediaman

• Gast
Reactie #814 Gepost op: 17 september 2010 - 09:58:08
Je mening bijstellen kan prima, zonder dat je berouw hebt over de mening die je daarvoor had. Alleen krijg ik in dit geval er wel een vieze smaak van in mijn mond.
Overigens is de biografie over Rommel volgens mij nog uit de tijd dat hij redelijk onverdacht was.

Gewoon lezen natuurlijk, ik neem aan dat je voldoende intellect hebt om feiten van fictie te scheiden.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #815 Gepost op: 17 september 2010 - 10:23:56
Precies. Engelse offensieven bijvoorbeeld worden in het boek namelijk een beetje gebagatelliseerd. Je krijgt het gevoel dat de Engelsen bij toeval hebben gewonnen. Naar aanleiding daarvan heb ik al een paar keer andere boeken erop nageslagen en op de Engelstalige (!) wikipedia de andere kant van het verhaal gelezen.

Ik zal nog eens een boek van Irving aanschaffen......  :evil:    ;-)
Laatst bewerkt op: 17 september 2010 - 10:25:48 door Willeam

Mediaman

• Gast
Reactie #816 Gepost op: 17 september 2010 - 10:28:56
Precies. Engelse offensieven bijvoorbeeld worden in het boek namelijk een beetje gebagatelliseerd. Je krijgt het gevoel dat de Engelsen bij toeval hebben gewonnen. Naar aanleiding daarvan heb ik al een paar keer andere boeken erop nageslagen en op de Engelstalige (!) wikipedia de andere kant van het verhaal gelezen.

De engelsen hebben vrij overtuigend gewonnen in de woestijn, als de duitsers een betere bevoorrading zouden hebben gehad en functionerende luchtmacht dan had het een heel ander verhaal geweest. Op een gegeven moment kwam nog maar 20% van de benodigde voorraden aan, dan verlies je dus.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #817 Gepost op: 17 september 2010 - 10:33:55
Tsja, en dan zegt Rommel 'als ik al mn voorraden had ontvangen, dan.....' Maar dan denk ik: het naar de zeebodem sturen van de voorraden is ook een onderdeel van de oorlog dus eerlijk gewonnen die Engelsen.

Toen de Duitsers gebied op de Engelsen veroverden stond op de deur van het voormalig Engelse hoofdkwartier geschreven: graag netjes houden, ben zo terug.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #818 Gepost op: 17 september 2010 - 11:06:28
Je mening bijstellen kan prima, zonder dat je berouw hebt over de mening die je daarvoor had.

Sorry, maar dan moet je het Engelse Wikipedia artikel toch even beter lezen. Nog na zijn Oostenrijkse veroordeling, en terwijl hij al in de gevangenis zat, ging hij door met het ontkennen van de Holocaust in een interview met The Daily Telegraph.   

Mediaman

• Gast
Reactie #819 Gepost op: 17 september 2010 - 11:09:24
Tsja, en dan zegt Rommel 'als ik al mn voorraden had ontvangen, dan.....' Maar dan denk ik: het naar de zeebodem sturen van de voorraden is ook een onderdeel van de oorlog dus eerlijk gewonnen die Engelsen.

Toen de Duitsers gebied op de Engelsen veroverden stond op de deur van het voormalig Engelse hoofdkwartier geschreven: graag netjes houden, ben zo terug.

Geheel mee eens, een oorlog is veel meer dan slag X of Y die in de boekjes staan.

Briljant voorbeeld van de britse humor en onverzettelijkheid.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #820 Gepost op: 17 september 2010 - 16:16:27
Gister de Colbert Report ep van begin deze week aan het kijken, waar Lisa Birnbach te gast was - de auteur van de boeken The Official Preppy Handbook in 1980 en het nieuwe vervolg True Prep dat nu uitkomt.

Dame ziet er trouwens nog erg goed uit voor iemand van 57...

http://www.colbertnation.com/the-colbert-report-videos/358981/september-13-2010/lisa-birnbach

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #821 Gepost op: 17 september 2010 - 22:10:52
Biljante introductie:"Who would have thought that 30 years later we still have preppys but no books".

Qua 'dame': Mikey, kom er maar in...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #822 Gepost op: 17 september 2010 - 22:27:37
Qua 'dame': Mikey, kom er maar in...

Geen absolute schoonheid, maar heel goed geconserveerd. +1. Ik zou 'daar wel een truukje op weten'.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #823 Gepost op: 17 september 2010 - 23:27:22
Geen absolute schoonheid, maar heel goed geconserveerd. +1. Ik zou 'daar wel een truukje op weten'.
Dat ga je niet lukken je bent immers verkouden neef.

Mediaman

• Gast
Reactie #824 Gepost op: 18 september 2010 - 08:43:16

Ik gooi ook wel ff wat in die centenbak,..... :mrgreen: