Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652812 keer gelezen)

GSA

• Gast
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #465 Gepost op: 05 maart 2009 - 00:14:49
Net De Prooi uitgelezen over de teneergang van De Bank.
Interessant om een gedetailleerd verhaal te lezen over een dergelijk groot Nederlands bedrijf. Twee conclusies:
1. Wat heeft iedereen (vrijwel geen uitzonderingen) in de top van de bank een fouten gemaakt.
2. Dit is een aanrader.

aardig boek en leuk geschreven , veel 'feiten' uit het boek waren echter al bekend..

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #466 Gepost op: 05 maart 2009 - 00:32:03
Jesper, kun je niet De Toverberg van Thomas Mann kopen, bijvoorbeeld? Of De boeken der kleine zielen van Louis Couperus? Of dan toch De welwillenden van Jonathan Littell?

Please...

Omdat jij het vraagt, zal ik er eens naar kijken. ;) Zonder gekheid: ik moet wel wat meer aan de literatuur, want ik lees op het moment niet veel meer dan studiemateriaal en allerlei juridische tijdschriften. De prooi bedoelde ik natuurlijk wel als een boek om vrij snel weg te lezen tijdens een treinreis of iets dergelijks.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 05 maart 2009 - 09:13:27
Literatuur is niet eng en kan ook in de trein.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 05 maart 2009 - 09:20:24
Literatuur is niet eng en kan ook in de trein.

Dat is zeker waar, Carwo, maar je kunt je vast ook wel voorstellen dat ik literatuur liever thuis lees met een glas wijn erbij dan in een volle trein met luidruchtige medereizigers.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 05 maart 2009 - 09:31:19
Zeker.

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 05 maart 2009 - 09:49:00
Ons aller Rogier kwam deze zondag bij mijn lustrumborreltje met een klein presentje aan: het verzameld werk van Kafka... Lekker makkelijk weg te lezen ;)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #471 Gepost op: 05 maart 2009 - 10:30:49
Ons aller Rogier kwam deze zondag bij mijn lustrumborreltje met een klein presentje aan: het verzameld werk van Kafka... Lekker makkelijk weg te lezen ;)

Staat hier ook in de kast (deels ongelezen, vrees ik). Querido?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 05 maart 2009 - 15:40:22
(deels ongelezen, vrees ik).
Dat is wel erg jammer van die schitterende, benauwende boeken van hem.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #473 Gepost op: 23 maart 2009 - 17:37:00
Voor diegenen, zoals Dantès en Bogart, die ook De welwillenden van Jonanthan Littell lazen, op 12 maart is verschenen: Claude Lanzmann, Le Lièvre de Patagonie, de mémoires van de maker van de overbekende en aangrijpende serie Shoah.
Het is, ondanks dat hij het boek gedicteerd heeft, toch een vlot leesbaar en natuurlijk ook aangrijpend boek.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #474 Gepost op: 23 maart 2009 - 19:14:21
Voor diegenen, zoals Dantès en Bogart, die ook De welwillenden van Jonanthan Littell lazen, op 12 maart is verschenen: Claude Lanzmann, Le Lièvre de Patagonie, de mémoires van de maker van de overbekende en aangrijpende serie Shoah.
Het is, ondanks dat hij het boek gedicteerd heeft, toch een vlot leesbaar en natuurlijk ook aangrijpend boek.

Ik ben het ook aan het lezen, ben bijna op het eind, gebeurt er nog iets spannends nadat ie de diplomaat/minnaar vermoordt op het toilet?

EDIT: Terug naar de basisschool...
Laatst bewerkt op: 23 maart 2009 - 19:20:41 door Daedalus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 23 maart 2009 - 19:18:22
Ik ben het ook aan het lezen, ben bijna op het eind, gebeurt er nog iets spannends nadat ie de diplomaat/minnaar vermoord op het toilet?

Hij krijgt nog de taalpolitie op z'n nek.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 23 maart 2009 - 19:19:10
Hij krijgt nog de taalpolitie op z'n nek.

@#*($&@#*($&@#*($&*(@#$&*(@#$&@#*($&@*(#&$*(@#$&*(@#&$(  :oops:

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #477 Gepost op: 23 maart 2009 - 20:18:12
Inderdaad: de laatste Van der Steur hield zich uiteindelijk meer met zijn antiquariaat bezig dan met zijn kledingzaak. Maar hij heeft wel een àlleraardigste boek over zijn familiezaak gepubliceerd.

Paul, welke titel draagt dit boek? En kan ik hieruit opmaken dat jij het boek zelf gelezen, danwel in bezit hebt?

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #478 Gepost op: 23 maart 2009 - 20:43:43
Op het moment bezig in '"Darwin, De Biografie'' van A. Desmond & Joe Moore; prachtig geschreven en erg interessant. Aanrader!

Mediaman

• Gast
Reactie #479 Gepost op: 23 maart 2009 - 20:50:51
Op het moment bezig in '"Darwin, De Biografie'' van A. Desmond & Joe Moore; prachtig geschreven en erg interessant. Aanrader!

Darwin was een SF-er,...

http://www.nu.nl/opmerkelijk/1937193/darwin-hield-van-dure-schoenen.html