Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652814 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #480 Gepost op: 23 maart 2009 - 20:58:05
Ik ben het ook aan het lezen, ben bijna op het eind, gebeurt er nog iets spannends nadat ie de diplomaat/minnaar vermoordt op het toilet?
Mooi, maar ik begrijp dat je Littell aan het lezen bent, niet Lanzmann - het 'laatste' einde vond ik... nogal slecht. Maar ik geloof niet dat dit een boek is dat in de categorie 'gebeurt er nog iets spannends' valt...

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 23 maart 2009 - 20:59:13
Mooi, maar ik begrijp dat je Littell aan het lezen bent, niet Lanzmann - het 'laatste' einde vond ik... nogal slecht. Maar ik geloof niet dat dit een boek is dat in de categorie 'gebeurt er nog iets spannends' valt...

Er gaan geruchten dat Max Adolf H. nog in de neus gaat bijten, dat vind ik best spannend hoor.  :mrgreen:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:05:12
Paul, welke titel draagt dit boek? En kan ik hieruit opmaken dat jij het boek zelf gelezen, danwel in bezit hebt?

Gegroet!
Dat boek heb ik inderdaad in bezit: A. G. van der Steur, Twee eeuwen kleding in Haarlem. Uitgegeven ter gelegenheid van het tweehonderdjarig bestaan van VAN DER STEUR - HAARLEM. Haarlem, 1989. 64 P.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:05:47
Er gaan geruchten dat Max Adolf H. nog in de neus gaat bijten, dat vind ik best spannend hoor.  :mrgreen:
Dat vind ik dus één van de belachelijkste = zwakste punten van het boek:-(.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #484 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:09:28
Dat boek heb ik inderdaad in bezit: A. G. van der Steur, Twee eeuwen kleding in Haarlem. Uitgegeven ter gelegenheid van het tweehonderdjarig bestaan van VAN DER STEUR - HAARLEM. Haarlem, 1989. 64 P.

Dank!

Er komt wel meer moois uit Haarlem he?! ;) Niet geweten dat Van der Steur niet meer is..
Breng met de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanavond nog een bezoekje aan Haarlem.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:09:59
Ik vind de passages met de koortsdromen een beetje moeilijk om door te komen. Het feit dat Max sommige dingen als een droom beleeft (Thomas' verwonding in Stalingrad bijvoorbeeld) maakt het verhaal er ook niet duidelijker op. Blijven opletten dus.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:18:48
Er komt wel meer moois uit Haarlem he?! ;) Niet geweten dat Van der Steur niet meer is..
Breng met de aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vanavond nog een bezoekje aan Haarlem.
Van der Steur is nog wel, maar nu alléén als antiquariaat, de 'ingang' zit juist naast de voormalige kledingzaak aan de Kruisstraat.

Vrijdagmiddag rond 17 uur had je me nog kunnen treffen bij de uitspanning Brinkmann, met médiocre prosecco - ik was blij dat ik een uurtje later écht champagne kreeg bij De Bokkedoorns.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:20:30
Ik vind de passages met de koortsdromen een beetje moeilijk om door te komen. Het feit dat Max sommige dingen als een droom beleeft (Thomas' verwonding in Stalingrad bijvoorbeeld) maakt het verhaal er ook niet duidelijker op. Blijven opletten dus.
Dat ben ik met je eens: het is soms wat verwarrend wat werkelijk en onwerkelijk is.
Het verhaal is overigens deels gebaseerd op het leven van een Belg/Vlaming waarover Littell onlangs ook een boekje heeft gepubliceerd.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:24:47
Dat ben ik met je eens: het is soms wat verwarrend wat werkelijk en onwerkelijk is.
Het verhaal is overigens deels gebaseerd op het leven van een Belg/Vlaming waarover Littell onlangs ook een boekje heeft gepubliceerd.

Zal ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest van Littell. Easton Ellis bedient zich ook vaak (altijd?) van dit trucje.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:35:08
In AP, Glamourama en Lunar Park. Vooral in Glamourama heel sterk toegepast.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:37:32
Zal ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest van Littell. Easton Ellis bedient zich ook vaak (altijd?) van dit trucje.
Daar ben ik niet over uit; en Easton Ellis zou ik niet zo snel willen vergelijken met Littell.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:38:26
Glamorama ja.
This, madame, is Versailles.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:39:13

In Laws of Attraction komt het heel sterk naar voren. Als je goed oplet lees je dan dat ieder karakter een andere beschrijving van een bepaalde gebeurtenis geeft. Je komt eigenlijk niet te weten wat er nou eigenlijk is gebeurd.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #493 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:42:29
Rules of attraction.
This, madame, is Versailles.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #494 Gepost op: 23 maart 2009 - 21:43:28
Van der Steur is nog wel, maar nu alléén als antiquariaat, de 'ingang' zit juist naast de voormalige kledingzaak aan de Kruisstraat.

Vrijdagmiddag rond 17 uur had je me nog kunnen treffen bij de uitspanning Brinkmann, met médiocre prosecco - ik was blij dat ik een uurtje later écht champagne kreeg bij De Bokkedoorns.

Aaha, zoals je in het andere topic vermeldde, richtte hij zich meer en meer op de antiquiteit.

Hmm Brinkmann, tjah wat moet je er over zeggen he?! Ben verheugd om te horen dat jij er snel weer weg kon komen. ;)
Een goede kameraad van mij verjaart vandaag, altijd een goede reden om Haarlem aan te doen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.