Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652822 keer gelezen)

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #390 Gepost op: 20 augustus 2008 - 12:41:42
Zojuist het hele topic doorgelezen, en aardig wat goede boeken voorbij zien komen, het viel me echter op dat een aantal zeer goede boeken niet genoemd zijn, zoals bijvoorbeeld Oorlog en Vrede, en De Gebroeders Karamazov.
Ook het recente De schaduw van de Wind heb ik niet voorbij zien komen, terwijl het mijns inziens 1 van de betere boeken is van de afgelopen 5 jaar.
Is er niemand bekend met deze titels? Zo niet kan ik vooral de laatste erg aanraden.

Wat betreft De schaduw van de wind ben ik het geheel met je eens. Een mooi boek met een ijzersterke verhaallijn
Life is too short to drink bad wine

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 21 augustus 2008 - 11:46:11
Zojuist het hele topic doorgelezen, en aardig wat goede boeken voorbij zien komen, het viel me echter op dat een aantal zeer goede boeken niet genoemd zijn, zoals bijvoorbeeld Oorlog en Vrede, en De Gebroeders Karamazov.
Ook het recente De schaduw van de Wind heb ik niet voorbij zien komen, terwijl het mijns inziens 1 van de betere boeken is van de afgelopen 5 jaar.
Is er niemand bekend met deze titels? Zo niet kan ik vooral de laatste erg aanraden.

Nu ga ik dan toch echt door de mand vallen :-(
Oorlog en Vrede.....ben ik geloof ik een keer of 3 aan begonnen. En na een pagina of 100 kan ik het niet meer aan. :-)
Ik denk dat de grote Russen niet voor mij zijn.
Niets zo veranderlijk als de mens

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 21 augustus 2008 - 15:04:26
Ja ik ben het met je eens dat het erg moeizaam op gang komt. Ook de overdaad aan personages die er in de eerste paar honderd pagina's geïntroduceerd worden maakt het niet makkelijk, echter zodra je daar doorheen bent volgen de beschrijvingen van de napoleontische veldslagen en de gevolgen hiervan voor het Russische volk, wat mij erg aansprak. 

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 21 augustus 2008 - 15:11:37
Ja ik ben het met je eens dat het erg moeizaam op gang komt. Ook de overdaad aan personages die er in de eerste paar honderd pagina's geïntroduceerd worden maakt het niet makkelijk, echter zodra je daar doorheen bent volgen de beschrijvingen van de napoleontische veldslagen en de gevolgen hiervan voor het Russische volk, wat mij erg aansprak. 

Wat je beschrijft is ook wat ik zoek in dat boek, maar tot dan toe nog niets gevonden. Dat lijkt me nu juist zo interessant.

Misschien moet ik het gewoon nog maar weer eens gaan proberen grmbbll.
Mocht ik tot dat besluit komen dan lees je het hier wel :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 21 augustus 2008 - 15:51:06
 :) succces
Anders kan je ook eerst met De schaduw van de Wind beginnen, totaal anders natuurlijk, maar wel erg goed en dat zonder dat je eerst door honderden pagina's moet worstelen voordat het leuk wordt.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 23 augustus 2008 - 17:36:16
Nu 'Windsor Revisted' een autobiografisch boek van H.R.H. the Duke of Windsor.

Groeten,
Don

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 24 augustus 2008 - 21:29:13
Ik ben nou bezig in Camera Obscura van Hildebrand (pseudoniem van Nicolaas Beets), ik dacht waar gaat dat boek toch over, waar wilt de schrijver heen, kijk ik ff op wikipedia om te kijken wat er over het boek gezegd wordt, krijg je dit:

Het grootste probleem dat zij met het boek hebben is de werkelijkheidsbeschrijving in het boek. Het blijft bij beschrijven en kent geen enkele boodschap voor de lezer.

Daar ben ik dan mooi klaar mee, het is dat hij een mooie vertelstijl heeft waardoor ik hem toch maar ga uitlezen, maar het is in ieder geval geen aanrader.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 24 augustus 2008 - 22:28:55
Nooit naar recensenten luisteren, Louis, gewoon lezen.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 24 augustus 2008 - 22:48:54
Momenteel een boek van m'n vriendin aan het lezen, "bedwelmd - lulu wang". Beetje zoet liefdesverhaal, maar de Chinese cultuur die er in naar voren komt is zeer interessant.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 27 augustus 2008 - 20:33:06
Zojuist het hele topic doorgelezen, en aardig wat goede boeken voorbij zien komen, het viel me echter op dat een aantal zeer goede boeken niet genoemd zijn, zoals bijvoorbeeld Oorlog en Vrede.
En betreft het hier dan de complete editie zoals die onlangs opnieuw vertaald is in 1652 pagina's? Ik ben inmiddels op p. 94...

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 27 augustus 2008 - 20:34:48
"bedwelmd - lulu wang".
Is dat niet die verschrikkelijke 'schrijfster' met onwaarschijnlijk slecht geredigeerde boeken, die onlangs een soort van promotietour voor het 'goede' China hield?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 27 augustus 2008 - 20:37:43
Daar ben ik dan mooi klaar mee, het is dat hij een mooie vertelstijl heeft waardoor ik hem toch maar ga uitlezen, maar het is in ieder geval geen aanrader.
De familie Stastok hoort toch wel écht tot de klassiekers die iedere Nederlander moet kennen [pas op: ik ben geen TON-ner :-)].
Trouwens wel erg middelbare-school-lectuur :-).
Laatst bewerkt op: 27 augustus 2008 - 20:47:56 door paulbrussel

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 27 augustus 2008 - 20:37:53

Eergister man in full uitgelezen. Aanrader!

Michael Corleone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 27 augustus 2008 - 21:04:07
Nooit naar recensenten luisteren, Louis, gewoon lezen.

recensenten zijn net journalisten...  80% is van copy/paste type

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 27 augustus 2008 - 21:14:42
recensenten zijn net journalisten...  80% is van copy/paste type
Er zijn natuurlijk ook goede journalisten en dus ook goede recensenten. Op een gegeven moment weet je wie ongeveer jouw smaak dekt, en welke niet. Net als bij kledingzaakjes en -adviseurs :-).