Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652830 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #375 Gepost op: 23 juli 2008 - 18:41:02
Citaat van: "giuliano"
Citaat van: "Mr.Barry"
When genius failed heb ik net besteld (en nog een boek met methoden voor snelrekenen).
Iemand "Bankier van de Maffia" (ofwel: House of Lords) gelezen? Aanraders in diezelfde stijl?

Ik vond 'Bankier van' maar zo-zoals ik eerlijk ben, maar een aanrader in dezelfde stijl is Michael Ridpath.

Umberto Eco is mijn grote favoriet (Slinger van Foucault vooral) en daarnaast voor Mr. Barry een aanrader:  The Black Swan en Fooled by Randomness van Nicolas Nassim Taleb.

Zo genoeg tips voor vandaag - weer aan het werk

Bedankt voor de tips!
The Black Swan en Fooled by Randomness zijn besteld :)

W.A.

• Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 23 juli 2008 - 20:23:18
Dat zijn goede boeken om te lezen Mr. Barry. Heb ze een aantal maanden geleden ook in huis gehaald, uit persoonlijke en beroepsmatige interesse. Momenteel ben ik bezig in "The new paradigm for financial markets - The credit crisis of 2008 and what it means" van Soros.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 24 juli 2008 - 10:10:36
Citaat van: "giuliano"
Citaat van: "Mr.Barry"
When genius failed heb ik net besteld (en nog een boek met methoden voor snelrekenen).
Iemand "Bankier van de Maffia" (ofwel: House of Lords) gelezen? Aanraders in diezelfde stijl?

Ik vond 'Bankier van' maar zo-zoals ik eerlijk ben, maar een aanrader in dezelfde stijl is Michael Ridpath.

Umberto Eco is mijn grote favoriet (Slinger van Foucault vooral) en daarnaast voor Mr. Barry een aanrader:  The Black Swan en Fooled by Randomness van Nicolas Nassim Taleb.

Zo genoeg tips voor vandaag - weer aan het werk

Slinger van Foucault vond ik erg mooi. Hoewel ik op enig moment wel een beetje de weg kwijt raakte in alle historische feiten/fictie.
Niets zo veranderlijk als de mens

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 24 juli 2008 - 10:13:35
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "maboc"
Jij barbaar....
't was me al eerder opgevallen dat cultuur bij jou niet echt door de aderen vloeit :-)
Dat laatste klopt natuurlijk helemaal!
Mijn bibliotheek die bestaat uit enkele luttele duizenden boeken, wordt dan ook jaarlijks aangevuld met slechts enkele honderden items.

Lijkt me ook erg aantrekkelijk zo'n forse prive bibliotheek (alleen al voor het plaatje) Maar...enkele honderden boeken/items per jaar ...dat krijg ik allemaal niet gelezen (en betaald hahaha). Ik vermoed dat je dan ook net wat sneller leest dan ik :-)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 24 juli 2008 - 10:19:11
Lijkt me ook erg aantrekkelijk zo'n forse prive bibliotheek (alleen al voor het plaatje)

Inderdaad, alleen al voor het plaatje. Zou je eens een fotootje willen maken, Paul?

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 24 juli 2008 - 10:24:48
Citaat van: "Jesper"
Lijkt me ook erg aantrekkelijk zo'n forse prive bibliotheek (alleen al voor het plaatje)

Inderdaad, alleen al voor het plaatje. Zou je eens een fotootje willen maken, Paul?

+1

J.F.Ruygaert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 06 augustus 2008 - 16:03:29
Momenteel bezig in:

Profits of religion - Upton Sinclair
The Jungle - Upton Sinclair
In krabbengang - Günter Grass

Op de plank 'nog te lezen':

Paniek op Wallstreet (the moneychangers) - Upton Sinclair
Faust / Eric -Terry Pratchett (kolder ter ontspanning)

Aanraders:
* Konstantin Paustovskij (alles, maar vooral het verhaal van zijn leven in zes delen)
* Vladimir Majakovski (avant-garde dichter uit de Sovjet-Unie, unieke stijl)
*Orhan Pamuk (Sneeuw is een prachtwerk, Istanbul moet je pas lezen als je de stad zelf bezocht hebt)
*Upton Sinclair (veelschrijver, muckraker)

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 06 augustus 2008 - 22:33:49
Nu bezig met het prachtboek The God Delusion van Richard Dawkins. In welke hij een vurig pleidooi voert voor een rationelere wereld waarin men zich niet laat leiden door de waan der religie. Echt een aanrader!!

Ook bezig met Sun Tzus The Art of War.

Nog zoveel op de boekenplank! O.a.
Plato's The Republic
Oscar Wildes The Importance of being Earnest
Oscar Wildes Wit and Wisdom
Nietzsches Beyond Good and Evil
Alexis De Tocquevilles Democracy in America
John Stuart Mills On Liberty
Alexandre Dumas' The Count of Montecristo

En dan hebben we het nog niet over de stapel studieboeken voor mijn twee studies;)
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

J.F.Ruygaert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 07 augustus 2008 - 08:44:41
Ik ben niet zo'n fan van Dawkins. Hij betoont zich vaak net zo intolerant als degenen die hij zegt te bestrijden.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 07 augustus 2008 - 22:04:40
Ja begrijp wat je bedoelt. Je zou hem bijna een fundementalist noemen, als dat geen contradictio in terminis zou zijn:wink: Een fundementalist kijkt immers niet naar wetenschappelijke argumenten.

Zelf vind ik dat iedereen zelf moet weten hoe hij/zij over het leven denkt. Ik denk dat het leven ca. 28000 dagen bedraagt en dan eeuwige rust. Imo niets om bang voor te zijn. Zo lang men mij niets oplegt of rechten afneemt, (abortus/ euthanasie/ embryonaal onderzoek) dan vind ik alles best. Laissez-fairez! Ik vind niet dat ik iemand mijn "gelijk" mag opleggen!
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 07 augustus 2008 - 22:07:43
Citaat van: "Storm"
(abortus / euthanasie / embryonaal onderzoek)
Voor embryonaal onderzoek lijkt het me in jouw geval te laat, voor euthanasie nog te vroeg, en een abortus uitvoeren bij de heer Storm klinkt bijzonder! :-)

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 19 augustus 2008 - 22:52:03
Op aanraden van een huisgenoot ben ik sinds vanmiddag 'The Game' aan het lezen, van Neil Strauss. Ongetwijfeld door meerdere SF'ers gelezen  :wink: .

Dit boek vertelt op humoristische wijze het (autobiografische) verhaal van een nerd die verandert in een rokkenjager. Ook veel tips die zeker het proberen waard zijn  :-D .

Tims

• Gast
Reactie #387 Gepost op: 20 augustus 2008 - 03:54:02
Op aanraden van een huisgenoot ben ik sinds vanmiddag 'The Game' aan het lezen, van Neil Strauss. Ongetwijfeld door meerdere SF'ers gelezen  :wink: .

Dit boek vertelt op humoristische wijze het (autobiografische) verhaal van een nerd die verandert in een rokkenjager. Ook veel tips die zeker het proberen waard zijn  :-D .

Staat hier ook in de boekenkast ! :D

Echt een leuk boek om te lezen ahoewel je soms het idee krijgt dat sommige zaken zijn opgeblazen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 20 augustus 2008 - 12:21:09
De echte SF-er heeft geen boek nog ;)

-edit- Hij staat hier ook in de kast  :mrgreen: :lol:
Quotidie potest esse ultimo die

Louis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 20 augustus 2008 - 12:37:55
Zojuist het hele topic doorgelezen, en aardig wat goede boeken voorbij zien komen, het viel me echter op dat een aantal zeer goede boeken niet genoemd zijn, zoals bijvoorbeeld Oorlog en Vrede, en De Gebroeders Karamazov.
Ook het recente De schaduw van de Wind heb ik niet voorbij zien komen, terwijl het mijns inziens 1 van de betere boeken is van de afgelopen 5 jaar.
Is er niemand bekend met deze titels? Zo niet kan ik vooral de laatste erg aanraden.