Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (652835 keer gelezen)

veloS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #330 Gepost op: 06 mei 2008 - 19:53:21
Citaat van: "Carwo"
Ik vond het matig geschreven

Oh, ik vond er wel een lekkere 'flow' in zitten (hoe onduidelijk dat ook mag klinken).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 06 mei 2008 - 20:04:52
Nee, ik begrijp wat je bedoelt. Het leest lekker weg. Zoals sommige wijn ook lekker wegslobbert.

Tims

• Gast
Reactie #332 Gepost op: 06 mei 2008 - 20:16:14
heb net pak op zak uit en de weduwnaar(aanrader).

nu wil ik beginnen aan sun tzu - the art of war (nl versie)
305 pagina,s *zucht*

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 06 mei 2008 - 23:14:43
Had je niet moeten zeggen, als je had gezegd dat je klassiek chinees kon lezen had het meer indruk gemaakt :P
Lees je wel meer klassiek chinees of ben je alleen geinteresseerd in oorlog?
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 06 mei 2008 - 23:17:09
Citaat van: "Puccini"
Had je niet moeten zeggen, als je had gezegd dat je klassiek chinees kon lezen had het meer indruk gemaakt :P

The art of war is ook veelgebruikte literatuur in het topic rondom business strategies.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 06 mei 2008 - 23:21:37
305 pagina's en dan al een zucht :o, zelfs harry potter heb je zo uit en die zijn 700 pagina's.

Momenteel bezig in "Nacht" van Elie Wiesel: blijft toch best vreemd om te lezen waartoe mensen in staat zijn.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 06 mei 2008 - 23:50:21
Citaat van: "adelante"
Momenteel bezig in "Nacht" van Elie Wiesel: blijft toch best vreemd om te lezen waartoe mensen in staat zijn.

Op dat gebied hebben de boeken van bijvoorbeeld Primo Levi en G. L. Durlacher op mij veel indruk gemaakt. (Dat van Wiesel ken ik overigens nog niet.)

Op een heel andere wijze zal overigens binnenkort in Nederlandse vertaling de roman van Jonathan Littell, De welwillenden, veel indruk maken: een fantastisch geschreven zéér ontluisterend boek dat door sommige grote literatoren al het boek van de eeuw genoemd wordt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 06 mei 2008 - 23:58:22
Citaat van: "paulbrussel"

een fantastisch geschreven zéér ontluisterend boek dat door sommige grote literatoren al het boek van de eeuw genoemd wordt.

Met nog 92 jaar te gaan?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 07 mei 2008 - 00:10:28
Citaat van: "Carwo"
Citaat van: "paulbrussel"

een fantastisch geschreven zéér ontluisterend boek dat door sommige grote literatoren al het boek van de eeuw genoemd wordt.

Met nog 92 jaar te gaan?

Van dat soort uitspraken aan het begin van de eeuw houd ik ook niet zo, maar dit was niet van één van de minsten die het zei.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #339 Gepost op: 07 mei 2008 - 00:15:01
Citaat van: "Mr.Barry"

The art of war is ook veelgebruikte literatuur in het topic rondom business strategies.

Inderdaad, volgens mij wordt het ook regelmatig aangehaald in "Wallstreet".
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 07 mei 2008 - 00:50:37
Citaat van: "Sergio"

Inderdaad, volgens mij wordt het ook regelmatig aangehaald in "Wallstreet".

De belangrijkste, wil deze zelf ook nog wel is gebruiken:
"All warfare is based on deception. If your enemy is superior, evade him. If angry, irritate him. If equally matched, fight and if not: split and re-evaluate"

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 07 mei 2008 - 01:31:26
Ik vraag me af in hoeverre het zinvol is om Chinese oorlogskunst uit de 2e eeuw voor christus te betrekken op geldzaken? Maar het komt op mij in die context een beetje over als quasi-intellectualisme.
Maar ik kan het mis hebben. Het kan best heel zinvol zijn.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 07 mei 2008 - 02:02:09
Ik vraag me af in hoeverre het zinvol is om Chinese oorlogskunst uit de 2e eeuw voor christus te betrekken op geldzaken? Maar het komt op mij in die context een beetje over als quasi-intellectualisme.
Maar ik kan het mis hebben. Het kan best heel zinvol zijn.

The Art of War is geschreven door Sunzi, ook wel Sun Tsu, rond de zesde eeuw voor Christus.
Dat jij de relatie tussen dit geschreven werk en geldzaken (eigenlijk: strategiën in z'n algemeenheid en daarbij, dus ook, 'business strategies')  als 'quasi-intellectualisme' bestempeld zegt mij eigenlijk alleen dat je niet weet waar je het over hebt.
Maar ook ik kan het mis hebben ;)
Ondanks dat de directe relatie niet erg duidelijk is (welke er wel degelijk is: het efficiënte en effectieve gebruik, en allocatie,  van resources) kan er veel geleerd worden van dit boek, en het wordt natuurlijk niet voor niets zo vaak gebruikt en beschreven.

Hele business onderwerpen zijn uit dit boek voortgevloeid. Natuurlijk is dit boek niet de literatuur die gebruikt wordt zodat studenten kennis maken met 'business war games' en 'marketing warfare strategies', maar het is wel achtergrondliteratuur waarnaar vaak verwezen wordt.

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #343 Gepost op: 07 mei 2008 - 02:23:18
Ik weet ook niet waar ik het over heb. Ik laat me niet in met de zakenwereld, daar ben ik te goed voor  :wink:
Nee ik wilde er gewoon wat meer van weten, er lijkt geen voor de hand liggend verband te zijn.
Het leek op het eerste gezicht een beetje zo´n boekje wat mensen lezen zodat ze wat mooie citaten achter de hand hebben.

(Mijn interesse was in eerste instantie meer cultureel/politiek/sociaal/filosofisch.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #344 Gepost op: 07 mei 2008 - 08:31:53
I'm with the philosopher.