Auteur Topic: Rok/Smoking  (318365 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #345 Gepost op: 28 oktober 2010 - 21:26:04
ik heb wat stofeigenschappen opgevraagd. Wat vinden jullie daarvan?

Merino wol S170's
15 micron
270 gr/m

Merino wol S130's
220 gr/m
90% S130's / 10% zijde

Merino wol S130's
260 gr/m

Merino wol  S150's
340 gr/m

Over de nut en noodzaak van hoge supernummers:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2090.msg131099.html#msg131099

Laatst bewerkt op: 28 oktober 2010 - 21:29:45 door Don

Umpire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 28 oktober 2010 - 21:35:22

Wat vinden jullie van dat smoking shirt? of beter een blinde sluiting?

Over de nut en noodzaak van hoge supernummers:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2090.msg131099.html#msg131099

Heb ik al een keer gelezen. Vraag moet ik misschien bijstellen specifiek voor een smoking.
Welke soort van de door mij genoemde stoffen is in jullie ogen het meest of minst geschikt voor smoking.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2010 - 21:41:01 door Umpire

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 28 oktober 2010 - 21:45:01
Wat vinden jullie van dat smoking shirt? of beter een blinde sluiting?

Heb ik al een keer gelezen. Vraag moet ik misschien bijstellen specifiek voor een smoking.
Welke soort van de door mij genoemde stoffen is in jullie ogen het meest of minst geschikt voor smoking.

Bij dat smokingshirt van Suit Supply zitten de knoopsgaten te dicht op elkaar en een blinde sluiting is onzin. Maar dat is smaak.

Mijn suggestie zou zijn om een aantal studs aan te schaffen. De hoeveelheid die je nodig hebt hangt af van je lichaamslengte.

Ik kan je niet helpen met je stofkeuze.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2010 - 21:51:19 door Don

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 28 oktober 2010 - 21:57:16
(...) en een blinde sluiting is onzin. (...)

Ik heb het anders wel zo geleerd. Stel niettemin graag bij.

Umpire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:00:09
Eigenlijk vind ik die studs wel mooi, maar twijfel een beetje. Goeie site trouwens!!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:03:03
Ik heb het anders wel zo geleerd. Stel niettemin graag bij.
Dit bedoel ik met een blinde sluiting:

(om een misverstand te voorkomen).

Umpire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:07:56
en heb je ook een plaatje van hoe dan wel?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:32:47
en heb je ook een plaatje van hoe dan wel?

Maar dan met zwarte studs en zonder wing collar.

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:46:54
Binnenkort dien ik voor een gala in rokkostuum te verschijnen, nu vind ik het zelf werkelijk afzichtelijk maar wordt toch geacht er een aan te trekken. Kent iemand misschien nog een goed verhuuradres in de omgeving van Delft, Den Haag of Leiden?

Gezien mijn tengere bouw (maat 46), vraag ik mij af of er wellicht ook rokkostuums te verkrijgen zijn die slank vallen. Enigzins afgeschrikt door afbeeldingen op internet, waarbij ik veel te lange broeken met afschuwelijk lelijke schoenen zie, is enig advies nog wel welkom. Qua schoenen dacht ik aan de lakschoentjes die Suit Supply aanbied, idee?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 28 oktober 2010 - 22:55:29
Er is toch altijd wel een studiegenoot die een handeltje heeft in dat soort dingen?

http://www.budget-tie.nl/

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 30 oktober 2010 - 00:54:00
Ik zou de blinde sluiting toch niet meteen willen af serveren, heren.
Op veel foto's en afbeeldingen van weleer, ziet men shirts met een voor het grootste gedeelte blinde sluiting, echter één of twee studs, afhankelijk van de lengte van de persoon. In enkele gevallen, bijvoorbeeld als men de middel niet heeft bedekt met een vest of cummerbund, zou 3 ook kunnen. 
Hoewel ik het shirt van Don erg mooi vind, zou ik persoonlijk 3 studs wat teveel van het goede vinden.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 30 oktober 2010 - 01:39:25
Ik zou de blinde sluiting toch niet meteen willen af serveren, heren.
Op veel foto's en afbeeldingen van weleer, ziet men shirts met een voor het grootste gedeelte blinde sluiting, echter één of twee studs, afhankelijk van de lengte van de persoon. In enkele gevallen, bijvoorbeeld als men de middel niet heeft bedekt met een vest of cummerbund, zou 3 ook kunnen.  
Hoewel ik het shirt van Don erg mooi vind, zou ik persoonlijk 3 studs wat teveel van het goede vinden.

Drie studs waren in mijn geval vooral ingegeven door de wens om ervoor te zorgen dat het hemd niet open zou staan tussen de knoopsgaten. Knoopsgaten zijn nogal definitief, daarom heb ik ervoor gekozen om de afstand tussen de knopen gelijk te laten maken aan een normaal overhemd. Ik vond het destijds nogal zinloos om het hele piquéfront opnieuw te laten snijden als zou blijken dat de afstand tussen twee knoopsgaten té groot zou zijn uitgevallen.

Achteraf gezien had ik wellicht twee studs kunnen combineren met één of meerdere blinde sluitingen. Naar mijn smaak zit de bovenste stud wat te dicht op de rokstrik (foto's).

Voor een dergelijk shirt zou ik me kunnen voorstellen dat je het onderste deel zo laat maken dat het alleen lijkt alsof je het kunt openen. Je trekt het dan over je hoofd aan en drukt de twee studs er in en klaar ben je.
Laatst bewerkt op: 30 oktober 2010 - 01:53:33 door Don

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 30 oktober 2010 - 06:15:38
Drie studs waren in mijn geval vooral ingegeven door de wens om ervoor te zorgen dat het hemd niet open zou staan tussen de knoopsgaten. Knoopsgaten zijn nogal definitief, daarom heb ik ervoor gekozen om de afstand tussen de knopen gelijk te laten maken aan een normaal overhemd. Ik vond het destijds nogal zinloos om het hele piquéfront opnieuw te laten snijden als zou blijken dat de afstand tussen twee knoopsgaten té groot zou zijn uitgevallen.

Achteraf gezien had ik wellicht twee studs kunnen combineren met één of meerdere blinde sluitingen. Naar mijn smaak zit de bovenste stud wat te dicht op de rokstrik (foto's).

Voor een dergelijk shirt zou ik me kunnen voorstellen dat je het onderste deel zo laat maken dat het alleen lijkt alsof je het kunt openen. Je trekt het dan over je hoofd aan en drukt de twee studs er in en klaar ben je.

Ah, juist. Ik begrijp dat de keuze voor drie studs meer een praktische overweging was op dat moment. Van jou zijn we gewend dat je er veel tijd en moeite in steekt om de details goed te krijgen. Het resultaat vind ik nog steeds prachtig en mijn repliek was geenszins bedoelt als kritiek op jouw hemd.

Een hemd dat als een polo over het hoofd gaat en vervolgens twee studs kan hebben is inderdaad ideaal. Wellicht dat dan alleen het probleem zich aandoet, dat men het hemd wijder zal moeten laten snijden, opdat men het nog kan aantrekken. Bij een rok in mindere mate een probleem denk ik, vanwege het vest, dat enigszins 'drape' zal voorkomen. Toch zal het liefhebbers van zeer aansluitend MTM / bespoke denk ik tegenstaan.

Waar het mij echter om ging is dat de blinde sluiting an sich, zonder studs inderdaad een beetje kaal aandoet. Echter in combinatie met enkele studs is het naar mijn mening een prima oplossing voor een 'cleane' verschijning van het hemd. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld een blinde sluiting op mijn rokhemd, waar één enkele stud bij gebruikt kan worden.
Van afstand valt de sluiting verder ook niet op overigens, er is bijvoorbeeld geen opgelegde knopenlijst.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 31 oktober 2010 - 21:16:18
Binnenkort dien ik voor een gala in rokkostuum te verschijnen, nu vind ik het zelf werkelijk afzichtelijk maar wordt toch geacht er een aan te trekken. Kent iemand misschien nog een goed verhuuradres in de omgeving van Delft, Den Haag of Leiden?

Mocht je toch willen huren, Huijer in Den Haag is een kwalitatief goed adres.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Umpire

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 31 oktober 2010 - 21:46:01
Heb vandaag besteed aan het window shopping mbt mijn persoonlijke dillemmas; klep of paspel en keuze shirt effen poplin blinde sluiting of piqué met of zonder studs, etc. Wat ik heb gezien is zeer divers en zeer persoonlijk bij verschillende zaken in Rotterdam (mengelmoes van alles wat wel en niet 'mag').
..Dus met andere woorden ben nog niet echt verder gekomen, helaas.

Wel een mooie midnight blue gezien bij Oger, maar € 4.500 wat nét boven budget ....

Ook zocht ik een classic bow tie, zon grote.

http://www.blacktieguide.com/Classic_Components/Neckwear.htm

Nu heb ik hier een goeie site gevonden: welke zouden jullie aanschaffen?
http://www.bowtieclub.com/bowform#MTO4

EDIT: NET BESTELD DE GROOTSTE MAAT :)

EDIT: NET KNIEKOUSEN BESTELD VAN FALKE. ZIJDEN KNIEKOUSEN
Pure chinese silk in incomparable elegant yarn count. Reinforced stress zones for a perfect durability. Handlinked toe. Formed by hand.

EDIT: WAT IS EEN GOEDE (ONLINE) SHOP OM DE KLASSIEKE BRETELS TE BEMACHTIGEN MET ZIJDEN UITEINDEN IPV LEDER? IN HET WIT OF ZWART?
Laatst bewerkt op: 01 november 2010 - 00:52:03 door Umpire