Auteur Topic: Rok/Smoking  (318371 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #270 Gepost op: 10 september 2010 - 10:45:16
In NL zou je met een paar goed gepoetste zwarte C&Js ook wel het heertje zijn.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 10 september 2010 - 11:10:20
In NL zou je met een paar goed gepoetste zwarte C&Js ook wel het heertje zijn.
Ik heb gemerkt dat je daar ook in Nederland niet altijd even goed mee weg komt en niet het heertje bent. :-$
Zeker in Italië zie je steeds vaker een slipper shoe bij rok en black tie gedragen worden.
Laatst bewerkt op: 10 september 2010 - 11:12:04 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 10 september 2010 - 11:16:12
Het heertje ben je sowieso, dat lijkt me nicht im Frage. Het gaat erom of je het gevoel van je af kunt laten glijden dat je outfit niet klopt. Als het bekende voorbeeld met de nep-Rolex of zoiets; niemand die het ziet maar JIJ weet dat-ie nep is. En: is dat iets waar je mee kunt leven? Voor deze ene keer zou Swann bijvoorbeeld wel gewoon de Hallams aantrekken, we weten immers beter en het is niet dat we dagelijks dergelijke misstappen begaan.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 10 september 2010 - 11:21:13
Een ander alternatief is natuurlijk een paar mooie patent lederen exemplaren huren voor een dag. :-^
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 10 september 2010 - 11:27:51
Swann maakt een goed punt, ik weet dat het niet hoort, maar voor deze ene keer doe ik het toch, het is de moeite niet en ik betwijfel of veel mensen erop zullen letten (meeste aanwezigen zijn studenten).

Feest is overigens in Helsinki, wel Zweeds-sprekende Finnen, als het 'gewone' Finnen waren had ik met manfield-instappers weg kunnen komen

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #275 Gepost op: 10 september 2010 - 11:45:42
Tenzij dit in Denemarken heel anders ligt zou ik lekker de C&J aandoen, echt niemand die het zal merken. Dan maar een keer niet helemaal het heertje maar gewoon goed gekleed ;-)
Precies, denk dat het 95% van de mensen niet eens opvalt.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #276 Gepost op: 10 september 2010 - 11:48:29
Een ander alternatief is natuurlijk een paar mooie patent lederen exemplaren huren voor een dag. :-^

[-(

Schoenen huren? Dát meen je toch niet echt :o

Bah, zo vies.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 10 september 2010 - 11:56:59
Over een maand een årsfest van m'n vriendin waarin ik in rok dien te verschijnen.

Aangezien ik momenteel in Kopenhagen woon heb ik geen beschikking tot m'n volledige garderobe, lakschoenen heb ik dus in NL gelaten. Wel heb ik een paar C&J Hallams in zwart. Deze goed oppoetsen een degelijk alternatief?

Ja want we weten hier allemaal zo goed hoe het heurt :roll:

(...)

Er wordt een vraag gesteld en er komt een antwoord op die vraag. Ik begrijp niet zo goed waar ik dan aanleiding geef tot een dergelijke reactie. Ik heb de kennis ook niet in pacht, maar voor deze reactie heb ik nog even nagezocht waar het precies vandaan komt. Daarom uit 'History of Men's Fashion' (Storey, p. 106):

Citaat
Evening Shoes
Have these in black, patent leather or kidskin as plain 'Oxford' lace-ups without toecaps. Tricker's do a nice selection of ready-made lines. If going bespoke, with such very formal clothes it can be amusing to have an (unseen) lining in (say) postbox red.

Plain Oxford-style evening shoes (without toecaps) are normally worn with a dinner jacket. Some people would also wear them with full fig but this is not strictly correct, as proper evening pumps should be worn with evening tails.

The Suit (Antongiavanni, p. 175)
Citaat
Three types of shoes are acceptable: velvet slippers, plain-toe patent leather oxfords, or calf pumps with grosgrain bows. Slippers, either monogrammed or plain, go best with smoking or unusual dinner jackets and should  not be worn outside the home or club. These may be in burgundy, bottle green, or dark blue. The others must be black. The oxford goes with everything and can be worn anywhere. The pump is the last true vestige of court dress worn in our time, but since it is held to be effeminate by most men, only dandies ever wear them. They look exceptionally good with tails, which are so formal that really only these will do.

And should you every be called on to wear a tailcoat, you must understand that its nature is to be a uniform, so that you have almost no leeway in what you may wear with it.

Ik moest in dit verband denken aan een uitspraak van MMorley:

Mediator MMorley: maken we er toch semi-uniek van?
Hoewel ongetwijfeld niet helemaal serieus bedoeld illustreert het het problematische vrij aardig. 'Uniek', 'consequent' maar ook 'correct' zijn grootheden die je niet kunt uitdrukken in gradaties. Voor je het weet heb je notched-revers aan je black-tie zitten 'omdat niemand het verschil ziet'.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 10 september 2010 - 11:57:47
[-(

Schoenen huren? Dát meen je toch niet echt :o

Bah, zo vies.

Vies?
Dan ken ik er nog wel een paar.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #279 Gepost op: 10 september 2010 - 13:08:10
Vies?
Dan ken ik er nog wel een paar.
Vind jij het niet vies dan om schoenen te huren? Ga toch ook niet bij de bowlingbaan in die afgetrapte dingen lopen...

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #280 Gepost op: 10 september 2010 - 13:20:06
Vind jij het niet vies dan om schoenen te huren? Ga toch ook niet bij de bowlingbaan in die afgetrapte dingen lopen...
Zelf zou ik eveneens geen schoenen huren om hygiënische redenen en ik neem mijn eigen John Lobb sprints altijd mee naar de kegelbaan  :wink:
Anderen hebben hier vaak duidelijk minder moeite mee, zie jouw referte aan de bowlingbaan en daarom mijn suggestie.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 10 september 2010 - 15:13:16
Don, excuus dat het verkeerd overkwam maar mijn reactie was juist niet tegen jou gericht. Jij hebt hier al vaak genoeg in woord en beeld aangegeven dat jij het leuk vindt om de regels precies te volgen en bent ook bereid om daar geld en moeite in te steken. Daar heb ik respect voor en lees jouw bijdragen met plezier.

Ik wilde voorkomen dat er allerlei mensen met de voor de hand liggende superconservatieve reactie zouden komen en daarmee Clay daadwerkelijk zouden proberen te overtuigen dat hij niet op zijn C&J kan dit keer...
The man with style, is the man who can smile

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 10 september 2010 - 15:47:11
Don, excuus dat het verkeerd overkwam maar mijn reactie was juist niet tegen jou gericht. Jij hebt hier al vaak genoeg in woord en beeld aangegeven dat jij het leuk vindt om de regels precies te volgen en bent ook bereid om daar geld en moeite in te steken. Daar heb ik respect voor en lees jouw bijdragen met plezier.

Ik wilde voorkomen dat er allerlei mensen met de voor de hand liggende superconservatieve reactie zouden komen en daarmee Clay daadwerkelijk zouden proberen te overtuigen dat hij niet op zijn C&J kan dit keer...

Bedankt voor je verhelderende reactie. Volgens mij begrijp ik wat je bedoelt (in ieder geval in de eerste alinea ;)). Het is een manco van geschreven berichten dat ze verkeerd kunnen overkomen. Ik vind het prettig dat het is rechtgezet.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 10 september 2010 - 16:07:20

En met succes; ik heb me in ieder geval koest gehouden! :P

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 11 september 2010 - 00:20:47
Swann maakt een goed punt, ik weet dat het niet hoort, maar voor deze ene keer doe ik het toch, het is de moeite niet en ik betwijfel of veel mensen erop zullen letten (meeste aanwezigen zijn studenten).

Feest is overigens in Helsinki, wel Zweeds-sprekende Finnen, als het 'gewone' Finnen waren had ik met manfield-instappers weg kunnen komen

Wellicht ten overvloede inmiddels, maar ik zou inderdaad gewoon de oxfords aantrekken deze keer, Clay.
Als je het voor elkaar krijgt zou je de toe-caps van een spit-shine kunnen voorzien.

Ik kan mij zo voorstellen dat het een enorm gedoe is om je avondschoenen naar Denemarken te krijgen.
Persoonlijk houd ik ervan om bij dergelijke gelegenheden heel erg mijn best te doen om alles perfect te krijgen, maar zoals vrienden van mij wel eens hebben opgemerkt tegen mij:
"Weet je dat je leven er een stuk eenvoudiger op wordt als je het af en toe niet zo verschrikkelijk nauw neemt?"