Naar mijn mening zijn klepzakken uit den boze op een smokingjasje. Deze zijn namelijk te informeel.
Schuine klepzakken kunnen al helemaal niet bij een smoking ofwel een dinersuit, deze stammen immers van een 'hacking jacket' dat te paard gedragen wordt. Daarmee is het te sportief om op een dinnersuit toe te passen.
Paspelzakken welke recht geplaatst zijn, vind ik de beste keuze.
Of men wel of geen splitten wenst is een keuze die aan de eigen voorkeur kan worden overgelaten, maar eigenlijk hoort een dinnersuit traditioneel een jasje zonder splitten te hebben. Naar verluidt zou dit zijn omdat het jasje met de piekrevers afstamt van de rok, maar dan zonder de ' staarten'.
Wat betreft de weving is er geen stelregel te noemen, wat mij betreft. Ik heb een rok uit vergane tijden en die is echt van een behoorlijk dikke stof. Als je het echter snel warm hebt, wat ik mij kan voorstellen op een feestelijke gelegenheid, zou ik een lichte stof kiezen (onder 300 gr/m^2 bijvoorbeeld?) en eventueel een dunne weving van tenminste s120.
Bij de broek is een paspelzak naar mijn mening een betere keuze, vanwege de formaliteit ervan. Echter omdat men dit doorgaans onder het jasje verborgen laat is dit minder van belang. Even zozeer geldt dit voor de achterzakken, maar ik zou het persoonlijk zo 'clean' mogelijk laten. Wellicht kun je één enkele paspelzak met knoop nemen aan de door jou gewenste kant.
Ik vind dat je een dergelijk kledingstuk altijd zo traditioneel/ klassiek mogelijk moet houden.
Je kan natuurlijk altijd van de regels afwijken als dat gewenst is, zolang je maar weet 'hoe het heurt'

Als ik vragen mag, ben je soms van plan een Made-to Measure dinnersuit te laten maken?
Indien dat zo is, ben ik zeer benieuwd...

edit: Kijk ook eens op
http://www.blacktieguide.com/ , daar vind je veel informatie.