Auteur Topic: Rok/Smoking  (318361 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Rok/Smoking
Reactie #285 Gepost op: 11 september 2010 - 00:45:51
Als iemand in het buitenland zit, hij een eenmalig feest heeft en zijn schoenen zijn nog in Nederland, dan gebruikt een beetje vent wat hij heeft of hij koopt daar wat hij nodig heeft, de rest is onrealistisch op vele manieren.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 11 september 2010 - 19:32:19
Nog even een vraagje, hoe wijd draagt men de broek van een rok? Ik zit eraan te denken om de broek wat slanker te laten maken, hij is nu nogal vol gesneden (MC Hammer is er niks bij).

Charlie

• Gast
Reactie #287 Gepost op: 11 september 2010 - 19:41:52
Een broek van een rok dient traditioneel gezien niet bepaald slank te zijn.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 11 september 2010 - 19:42:59
Nog even een vraagje, hoe wijd draagt men de broek van een rok? Ik zit eraan te denken om de broek wat slanker te laten maken, hij is nu nogal vol gesneden (MC Hammer is er niks bij).

Voordat je verder leest, zorg dat je vlugzout onder handbereik hebt.

Vol is goed (in het algemeen voor broeken, maar voor een rokbroek in het bijzonder). Ik ga niet beweren dat ik de maat der dingen ben, maar bij een taille vergelijkbaar met 48/50 is mijn pijpwijdte bijvoorbeeld 23 cm.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 11 september 2010 - 19:51:55
Ik zou er ook voorzichtig mee zijn; anders krijg je meer bies dan broek.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 12 september 2010 - 16:05:27
Mijn rokbroek (gek woord eigenlijk) is ook niet bepaald slank, clay.
Op mijn foto van een tijdje terug lijken de pijpen slanker dan ze in werkelijkheid zijn. De pijpwijdte is zo'n 21 cm, maar ze lopen vrij taps toe want in het 'basin' en op het front is hij vrij vol, mede door enkele bandplooien.

Het is de stijl van de jaren twintig ofwel dertig en zo is het eigenlijk het mooist om een rok te dragen.
Nog verder terug in het verleden waren de broeken en de jassen van een rok strakker, maar deze hadden respectievelijk een flat front en smalle revers. Heeft jouw rok dat ook, dan kun je die stijl nastreven als je zou willen.
Het geheel wordt er naar mijn mening alleen wel een stuk minder statig van.

1931

1925

Versus

1912

Bron: http://www.blacktieguide.com/Vintage/Etiquette.htm

Charlie

• Gast
Reactie #291 Gepost op: 12 september 2010 - 17:05:50
Het is - naar mijn mening - toch altijd zo prachtig wanneer het wat wijdere pijpen zijn. Het straalt een soort elegantie en enigszins slankheid uit. Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden...

In dit plaatje komt het erg goed naar voren:

Maargoed, tekeningen zijn altijd wat mooier dan de werkelijkheid.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 12 september 2010 - 17:37:23
Ik vind een rok (...) altijd een beetje vrouwelijk ogen, met zo'n extreem hoge taille en het accent op de saddlebags.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 12 september 2010 - 18:12:20
Tja, in de tijd waarin de 'Rok´ uitgevonden is, was de herengarderobe volgens hedendaagse maatstaven ook een stuk vrouwelijker...
Maar tevens ook eleganter naar mijn mening, iets wat wij hier toch wel nastreven dacht ik zo?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 12 september 2010 - 18:14:10
Maar tevens ook eleganter naar mijn mening, iets wat wij hier toch wel nastreven dacht ik zo?

Don't push me.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 12 september 2010 - 18:16:00
Beetje twee keer dubbel inderdaad...

;)

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 12 september 2010 - 23:07:20
Noem me smaakloos, een barbaar, of wat dan ook. Maar ik vind onderstaande stijltje toch écht een stuk aangenamer ogen dan zo'n 50 Cent- of Snoop Dogg-rok. Maar goed, dat is puur persoonlijk, denk ik zo.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 12 september 2010 - 23:39:05
Noem me smaakloos, een barbaar, of wat dan ook. Maar ik vind onderstaande stijltje toch écht een stuk aangenamer ogen dan zo'n 50 Cent- of Snoop Dogg-rok. Maar goed, dat is puur persoonlijk, denk ik zo.

Ik wil graag weten wat een '50 Cent- of Snoop Dogg-rok' is voordat ik eventueel aan je verzoek zal voldoen.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 12 september 2010 - 23:42:14
Dat was wellicht een enigszins flauwe vergelijking van mij. Maar daarmee doelde ik op de toch eigenlijk best wel heel erg wijde pijpen van de op onderstaande foto afgebeelde heren, Don. Ik kan daar maar niet aan wennen, zo'n look.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 12 september 2010 - 23:47:23
Dit is wijd.