Auteur Topic: Rok/Smoking  (318354 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Rok/Smoking
Reactie #315 Gepost op: 14 september 2010 - 20:21:47
Met alle respect, cd. Mijn bericht draagt wel degelijk bij aan de discussie, dit in tegenstelling tot jouw bericht. Wij hebben het hier immers over silhouetten. Dat mijn bericht nu niet meteen betrekking heeft op een rok an sich, wil nog niet zeggen dat het totaal zinloos is.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 14 september 2010 - 20:24:39
Dan snap jij mij niet Leone. De conversatie over de stijlelementen door oa Swann en Don gevoerd lees ik met dermate   interesse en is volledig serieus en ontopic dat het bijzonder storend is en helemaal niets toevoegd aan de discussie op zich.
Daar hebben we gisteren een topic voor geopend en het lijkt mij zinvol deze daar voort te zetten. Verder begrijp ik niet waarom jij Charlie steeds weer in bescherming neemt
Be yourself no matter what they say

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 14 september 2010 - 20:26:35
Met alle respect, cd. Mijn bericht draagt wel degelijk bij aan de discussie, dit in tegenstelling tot jouw bericht. Wij hebben het hier immers over silhouetten. Dat mijn bericht nu niet meteen betrekking heeft op een rok an sich, wil nog niet zeggen dat het totaal zinloos is.
Ok, Charlie maar omschrijf het dan een beetje anders en kom niet meteen met JK op de proppen.
Be yourself no matter what they say

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 14 september 2010 - 20:36:44
Dan snap jij mij niet Leone. De conversatie over de stijlelementen door oa Swann en Don gevoerd lees ik met dermate   interesse en is volledig serieus en ontopic dat het bijzonder storend is en helemaal niets toevoegd aan de discussie op zich.
Daar hebben we gisteren een topic voor geopend en het lijkt mij zinvol deze daar voort te zetten. Verder begrijp ik niet waarom jij Charlie steeds weer in bescherming neemt
Niet iedereen heeft eenzelfde mening of iets wel of niet toevoegt en die is persoonlijk, maar het zou eenieder sieren elkaar in zijn of haar waarde te laten en dat is in dit geval toevallig Charlie, maar mijn respons had dezelfde geweest indien het een ander betrof wiens reactie zo wordt gehonoreerd.
Persoonlijk heb ik weinig moeite met een afwijkende mening al is deze wellicht niet altijd even on topic of wellicht zelfs wat storend, maar daarvoor is het tenslotte een forum nietwaar?
De gevoeligheid bij enkelen als het Lapo of JK betreft is mij al eerder opgevallen en precies om die reden hou ik mij daar verre van door deze niet in een wellicht zelfs treffend vergelijk te betrekken. :-k
Laatst bewerkt op: 15 september 2010 - 09:29:18 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 15 september 2010 - 09:20:19
Kijk, dit is - en wellicht niet in het juiste topic - het amusante plaatje waar ik het over had. Welke look is nu het beste?

Edit: re-size
Laatst bewerkt op: 15 september 2010 - 09:45:11 door Swann

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 15 september 2010 - 09:28:20
Inderdaad een amusant plaatje, het is echter wel een open deur.
Het verschil is wel erg duidelijk zichtbaar en de rechtse is overigens bijzonder fraai!
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 15 september 2010 - 09:51:49
Leuk plaatje Swann! Op het linker tekeningetje is zelfs de hoed slecht geproportioneerd - veel te klein voor 's mans hoofd.

Heb je nog meer van deze plaatjes (misschien leuk voor topic 'plaatjes uit den ouden doosch')?

Charlie

• Gast
Reactie #322 Gepost op: 15 september 2010 - 11:52:25
West End Gazette, januari 1873

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 15 september 2010 - 12:39:40
Leuk plaatje Swann! Op het linker tekeningetje is zelfs de hoed slecht geproportioneerd - veel te klein voor 's mans hoofd.
Heb je nog meer van deze plaatjes (misschien leuk voor topic 'plaatjes uit den ouden doosch')?
Uit de tijd dat een hoed standaard outfit was voor heren; is wellicht eveneensch bestemd voor het topic "plaatjes uit den ouden doosch"
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 15 september 2010 - 12:50:33

Helaas niet van deze strekking, Velponi. Wel nog een mooie met welke houdingen je niet kunt aannemen als je in gezelschap bent van anderen:

Zo'n topic is een mooi idee, maar dan zou ik wel de vergelijking met het heden centraal willen stellen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 15 september 2010 - 13:50:36
Swann uit welk boek zijn deze prenten?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 15 september 2010 - 13:55:36
Ik heb ze uit Statusangst van Alain de Botton, een erg vermakelijk boek.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 15 september 2010 - 13:56:44
Mooie titel.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 15 september 2010 - 14:00:05
Zo'n topic is een mooi idee, maar dan zou ik wel de vergelijking met het heden centraal willen stellen.
Daar sluit ik mij bij aan. :idea:
Hieronder in ieder geval een link met een link tussen verleden en heden:
http://www.gentlemansemporium.com/mens_victorian_outfits.php?__utma=1.1734395610.1284552776.1284552776.1284552776.1&__utmb=1.7.10.1284552776&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1284552776.1.1.utmcsr=google|
Laatst bewerkt op: 15 september 2010 - 14:17:29 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 15 september 2010 - 14:18:26
Zo'n topic is een mooi idee (...)

Zo mooi dat het al is uitgevoerd: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2471.0.html
Die bedoelde ik dus eigenlijk. Misschien fijn als een mod een paar reacties daarheen verplaatst?

Ook dit is trouwens weer een vermakelijk plaatje, Swann.