Auteur Topic: Rok/Smoking  (318357 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Rok/Smoking
Reactie #420 Gepost op: 01 juli 2011 - 22:17:01
Laatst bewerkt op: 01 juli 2011 - 22:20:08 door Mediaman

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 02 juli 2011 - 00:39:12
Naar aanleiding van MM's bericht heb ik de artikelen even in .pdf-formaat beschikbaar gemaakt:

http://bars.rug.nl/download/faff05733c1be724

bestandsnaam:     Bespoken_AW11_p43-53.zip
bestanden:            3
bestandsgrootte:   16.2MB
beschikbaar tot:    16 juli 2011

Het bestand heb ik gescand op virussen.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #422 Gepost op: 02 juli 2011 - 01:21:15
plaatje

Bron: Scabal Bespoken: http://www.bespoken.com/bespoken_all_pages_flip.php?mag=9

Ik heb het artikel nog niet doorgelezen. Al scannend zie ik afbeeldingen die ik ongelukkig gekozen vind. Het rokvest komt op de illustratie die MM hierboven heeft geplaatst én op de onderstaande foto (p. 49) onder de rokjas uit:

Uit een artikel over White Tie dat op de London Lounge staat heb ik begrepen dat het de bedoeling is om de rokjas over de onderrand van het rokvest te laten vallen. Wellicht heb ik deze foto wel eens eerder geplaatst, maar het illustreert het verschil treffend:

Mediaman

• Gast
Reactie #423 Gepost op: 02 juli 2011 - 07:32:41
Klopt de illustratie Don?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #424 Gepost op: 02 juli 2011 - 11:38:18
Klopt de illustratie Don?

Nee, niet waar het het rokkostuum betreft. Wel ben ik het eens met de beschrijving van Marshall in de tekst:

"Make it yours
The full-dress waistcoat serves to conceal the bottom of the shirt's bosom and the waistband of the trousers. It is constructed of white piqué and can be single- or doublebreasted but is always cut very low to best reveal the shirt bosom. Its length is a critical consideration as it must be long enough to cover the trouser waistband yet not so long as to extend below the coat fronts. Within these parameters there is room for extensive variation in shape of the waistcoat's revers (lapels) and its bottom edge, making it the sole garment than[sic] may be used to add a personal touch to the otherwise rigid uniform."

Aanpassingen:1. Formulering
2. Ik heb me alleen bezig gehouden met het rokkostuum, van de overige beschreven varianten weet ik te weinig omdat ik me er niet in heb verdiept.
Laatst bewerkt op: 02 juli 2011 - 11:49:02 door Don

Mediaman

• Gast
Reactie #425 Gepost op: 02 juli 2011 - 11:47:05
Sorry, ik bedoel in de illustratie wordt aangegeven wanneer je wat moet dragen, is dat juist aangegeven?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 02 juli 2011 - 12:06:21
Sorry, ik bedoel in de illustratie wordt aangegeven wanneer je wat moet dragen, is dat juist aangegeven?

In de illustratie staat 'Morning Dress (semi-formal)' Voor zover ik weet is dat een Amerikaanse vinding, die in Europa niet echt gebruikelijk is. 'Black Tie (warm weather)' is een variant die wat mij betreft beperkt kan blijven tot de tropen. De Koninklijke Marine hanteert als definitie daarvan: 'het gebied tussen de keerkringen'. In Europa heb je dat dus niet nodig.

Voor het overige heb ik me er niet echt in verdiept en moet ik je het antwoord (dus) schuldig blijven.

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #427 Gepost op: 27 juli 2011 - 09:18:49
Heb je vaker smokinggelegenheden? In dat geval zou ik overwegen in een nieuwe te investeren. Heeft Suitsupply geen RTW-smokings? Ik denk namelijk dat de verbouwkosten aardig oplopen (schouders) en vraag me een beetje af of het wel goed komt met het jasje.

Gister naar SuSu geweest een een smoking pakket gekocht.
500 euro inclusief lakschoenen en shirt, strik etc. Ik zal wel foto's posten van de fit.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 04 augustus 2011 - 13:37:39
Naar aanleiding van MM's bericht heb ik de artikelen even in .pdf-formaat beschikbaar gemaakt:

http://bars.rug.nl/download/faff05733c1be724

bestandsnaam:     Bespoken_AW11_p43-53.zip
bestanden:            3
bestandsgrootte:   16.2MB
beschikbaar tot:    16 juli 2011

Het bestand heb ik gescand op virussen.

Iemand die dit bestand wil mirroren of naar mij wil mailen?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 04 augustus 2011 - 13:47:52
Is helaas niet te openen conform de volgende melding op de RUG website:

BARS: download error

Downloading will not succeed because:

this URL refers to a file that has been expired (and thus deleted)

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #430 Gepost op: 04 augustus 2011 - 14:15:58
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #431 Gepost op: 04 augustus 2011 - 15:11:52
Ja, als ik het goed begrijp had Don hier een PDF van gemaakt. Wel zo handig wat mij betreft, maar het bestand bleef inderdaad maar twee weken op de RUG-server staan en is dus niet meer daarvandaan te downloaden.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #432 Gepost op: 28 augustus 2011 - 19:43:56
Aparte revers...

dunnoaname

• Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 11 oktober 2011 - 13:05:00
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot smoking en rok.

Ik heb een verschrikkelijk lelijk rokhemd: waar kan ik een mooi exemplaar vandaan halen voor een redelijke prijs?

Ik ben ook nog op zoek naar een correct smoking hemd, dat wil zeggen studs ipv verborgen knopen en geen vadermoordenaar.

Ik heb een zeer smal postuur dus de hemden moeten wel slim fit o.i.d. zijn.

Daarnaast wil ik voor mijn smoking nog een mooie strik. Uiteraard zelfstrikker en het liefst een vrij grote, die een beetje slap hangt. Waar vind ik zoiets?

En hoe stijven jullie het rokwit? Is daar speciaal spul voor te koop?

MacBert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #434 Gepost op: 11 oktober 2011 - 15:46:17

Ik heb een verschrikkelijk lelijk rokhemd: waar kan ik een mooi exemplaar vandaan halen voor een redelijke prijs?

Ik ben ook nog op zoek naar een correct smoking hemd, dat wil zeggen studs ipv verborgen knopen en geen vadermoordenaar.

Ik heb een zeer smal postuur dus de hemden moeten wel slim fit o.i.d. zijn.

Daarnaast wil ik voor mijn smoking nog een mooie strik. Uiteraard zelfstrikker en het liefst een vrij grote, die een beetje slap hangt. Waar vind ik zoiets?

En hoe stijven jullie het rokwit? Is daar speciaal spul voor te koop?

Is allemaal wel te krijgen bij Eduard Pelger, alleen niet in slim fit. Wat zijn redelijke prijzen volgens jou? Volgens mij ben je bij EP €100~150 kwijt voor een shirt. Voor een smallere fit kun je het shirt nog wel iets laten aanpassen, €5,- voor coupenaden.
Je kunt het stijven met stijfsel, ik heb het zelf nooit gedaan (altijd naar stomerij gebracht) maar er zit vast een instructie bij het stijfsel.
Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011 - 15:47:58 door MacBert