Auteur Topic: Pakken algemeen  (680163 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #405 Gepost op: 24 januari 2010 - 16:59:24
Nee, gewoon een observatie, ongetwijfeld gedreven door mijn persoonlijke voorkeuren. Ik zie maar weinig niet-pakkendragers dit doen, juist omdat ze waarschijnlijk de zakken nog dicht hebben zitten. Maar op iedere 'regel' zijn natuurlijk uitzonderingen.
Laatst bewerkt op: 24 januari 2010 - 17:02:13 door Daedalus

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #406 Gepost op: 24 januari 2010 - 18:22:50
Zoals doorgewinterde pakkendrager Cary Grant, die zijn jasjes van langere side vents liet voorzien, om zo makkelijker zijn handen in zijn broekzakken te kunnen steken.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #407 Gepost op: 24 januari 2010 - 18:30:10
Zakken zijn er voor om spullen in te doen. Het dichtgenaaid houden van zakken vind ik echt een vrij ernstige faux pas, en het verbaast mij dan ook hogelijk dat juist een Don zich hier blijkbaar schuldig aan maakt.

Tsja. Ik ben niet zonder zonde, maar ik heb het labeltje wel van de mouw gehaald.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #408 Gepost op: 24 januari 2010 - 18:53:16
Open en altijd met rotzooi erin bij mij.

Pakje peuken, flesje bier... ideaal die zakken.

Maar serieus, ik maak de zakken ook open. Beetje hetzelfde met knoopsgaten, daarvan vinden we ook dat ze horen te werken.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

ML

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #409 Gepost op: 24 januari 2010 - 19:21:07
Daar herken je de doorgewinterde pakkendrager ook aan, die stoppen hun handen in de zakken van hun jasje, niet in die van de broek...

Z.K.H. de Prins van Wales kan men inderdaad als een doorgewinterde pakkendrager bestempelen. Hij heeft inderdaad de neiging om vrij snel en nonchalant zijn handen in de zakken van zijn jasjes te stoppen, iets waar ik mijzelf ook schuldig aan maak. Dit betekent niet per definitie dat dit alleen is voorbehouden aan de doorgewinterde pakkendrager. Ik heb overigens ondervonden dat het bij de double breasted jasjes vele malen gemakkelijker gaat en ook nog eens mooier staat...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #410 Gepost op: 24 januari 2010 - 19:22:09
Die kerel bijt nagels en heeft dus iets te verbergen... ;)

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #411 Gepost op: 24 januari 2010 - 23:53:03
Pakje peuken, flesje bier... ideaal die zakken.

Maar serieus, ik maak de zakken ook open. Beetje hetzelfde met knoopsgaten, daarvan vinden we ook dat ze horen te werken.

Dat laatste wat Bootstrap zegt is nou precies waarom ik mijzelf de vraag begon te stellen waarom ik die draadjes
niet doorknipte. Ik heb nu mooie werkende knoopjes, maar laat wel de draadjes zitten. Bij mijn vroegere RTW-pakken stelde ik mij die vraag niet, ook omdat ik vaak extreem weinig spullen bij mij draag.

Inmiddels heb ik alle draadjes van al mijn pakken losgetornd en kan ik van de week een jortkelderhandje in mijn jasje steken. Jammer, afgelopen week nog een seminar toegesproken, als ik de vraag eerder had gesteld had ik dat daar
al mooi kunnen doen :-D.

Houdt iedereen hier overigens zijn jasje ook netjes dicht tijdens een presentatie/toespraak?

ML

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #412 Gepost op: 24 januari 2010 - 23:58:58
Houdt iedereen hier overigens zijn jasje ook netjes dicht tijdens een presentatie/toespraak?

Foei, voor diegene die staan of lopen met het jasje open!

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #413 Gepost op: 25 januari 2010 - 00:13:15
Foei, voor diegene die staan of lopen met het jasje open!

Doe ik zo vaak, een beetje 'nonchalance' moet kunnen hoor. We zijn niet allemaal de Prince of Wales.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #414 Gepost op: 25 januari 2010 - 00:15:01
Oh, en ik snij de zakken van mijn jasjes altijd open. Is voor mij een vanzelfsprekendheid. Werkende knoopsgaatjes vind ik dan minder boeiend (althans bij RTW).

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #415 Gepost op: 25 januari 2010 - 00:38:39

Doe ik zo vaak, een beetje 'nonchalance' moet kunnen hoor. We zijn niet allemaal de Prince of Wales.

Het dicht doen van je knoopje terwijl je loopt of staat is toch vrij normaal ingeburgerd?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #416 Gepost op: 25 januari 2010 - 00:44:32
Het dicht doen van je knoopje terwijl je loopt of staat is toch vrij normaal ingeburgerd?

Natuurlijk. En tijdens iets als een presentatie of (belangrijke) ontmoeting houd ik er ook zeker rekening mee.

Maar als ik op m'n werk even door de gang loop, of in de rij sta in de 'kantine', let ik er echt niet op of ik m'n knoopje wel netjes heb dichtgedaan. Als je je daar al druk om maakt, kun je dus ook nooit je jasje uberhaupt uitdoen als je aan het werk bent. Met sommige regels kun je best soepel omgaan om het wat leefbaarder te houden, zonder dat je gelijk inboet aan 'correctheid'. Naar mijn mening, uiteraard...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #417 Gepost op: 25 januari 2010 - 08:09:11
Nee dan ben ik het met je eens..:)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #418 Gepost op: 25 januari 2010 - 08:46:52
Nee dan ben ik het met je eens..:)

En alsof iemand op kantoor daar aanstoot aanneemt, meer iets voor jezelf. Ik sluit me jasje voor vergaderingen en bij bezoekers, verder niet.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #419 Gepost op: 25 januari 2010 - 10:08:41
Hmm, nu MM het met me eens is begin ik toch te twijfelen  :P