Auteur Topic: Pakken algemeen  (680162 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #481 Gepost op: 30 maart 2010 - 11:45:22
Citaat
I would say ignore where something is made unless it really shows something unique about the production.

Leuk en aardig, maar commercieel houdt zoiets natuurlijk nooit stand. Noem iets Italiaans en het verkoopt. Daarnaast is de bron een toko die 'hand tailored suits from only £150' in Nepal laat maken.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #482 Gepost op: 30 maart 2010 - 16:58:26
Leuk en aardig, maar commercieel houdt zoiets natuurlijk nooit stand. Noem iets Italiaans en het verkoopt. Daarnaast is de bron een toko die 'hand tailored suits from only £150' in Nepal laat maken.
Hoog in Nepal betekend inderdaad niet van hoog niveau. ;-)
Maar zijn daaarmee zelfs goedkoper van S&S. ](*,)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #483 Gepost op: 21 april 2010 - 22:02:04
Vandaag iemand zien lopen met overduidelijk een RTW pak. Midgrijs effen. Wat me opviel is dat het stiksel van 1 knoopsgat op de mouw rood was ipv matching grijs. Welke fabrikant gebruikt dit kenmerk eigenlijk?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #484 Gepost op: 21 april 2010 - 22:44:46
Vandaag iemand zien lopen met overduidelijk een RTW pak.

Schokkend! :shock: Zoiets doe je toch niet? :lol:

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #485 Gepost op: 21 april 2010 - 22:50:32
Schokkend! :shock: Zoiets doe je toch niet? :lol:
Het vertellen? Inderdaad niet. Kan ik morgen ook 34 keer melden dat ik slechtzittende RTW's tegenkom ;)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #486 Gepost op: 22 april 2010 - 08:53:49
Eikels  :lol:

Het is een beetje het knalgele-knoop-op-de-Fluo-lijn-van-Caruso verhaal. Dus: welke pakkenboer doet dit rode stiksel standaard?

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #487 Gepost op: 22 april 2010 - 13:35:10
Was het niet een slecht MtM-pak?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #488 Gepost op: 23 april 2010 - 14:09:32
Gezien de datum wellicht een repost, maar vond het informatief:
http://www.z24.nl/bijzaken/artikel_9677.z24
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #489 Gepost op: 26 april 2010 - 16:51:51
Heren,

Gisteren ben ik bij Oger (Den Haag) langs geweest en heb daar flink wat tijd doorgebracht om een MtM pak uit het Red label samen te stellen. Achteraf bleek de stof die ik gekozen heb niet beschikbaar, een beetje jammer, want ze hadden dit ook gemakkelijk kunnen verifieren toen ik nog in de winkel was. Los van het feit dat het mij frustreert dat ik nu een redelijk deel van mijn zondag weggegooid blijk te hebben, baal ik er vooral van dat ik een alternatief moet gaan zoeken. Gelet op de zorg waarmee ik de stof heb geselecteerd kan ik nu al zeggen dat zij geen alternatief hebben dat aan mijn wensen voldoet.

De vraag aan jullie is dus waar ik, bij voorkeur in Den Haag of Rotterdam, maar Amsterdam zou eventueel ook kunnen, terecht zou kunnen voor maatwerk of semimaatwerk voor een prijs die ergens tussen de 600 en 900 euro ligt.

In DH zit op de Haagse Bluf zit La Chemiserie Traditionelle, maar over de shirts lees ik slechte ervaringen, iemand ervaring met een pak van LCT? En wat moet ik denken van Suit Supply, ik heb een enorme hekel aan de winkelketen en al helemaal aan het personeel, is het toch de moeite waard om dit voor of maatwerk of MtM werk te weerstaan? Verder ben ik erg benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Charlie

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #490 Gepost op: 26 april 2010 - 16:54:20
In Den Haag zou je een keer een bezoekje kunnen brengen aan F.G. van den Heuvel. Zij maken ook MTM pakken. Prijzen liggen rond de €800.

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #491 Gepost op: 26 april 2010 - 17:03:33
Heren,

Gisteren ben ik bij Oger (Den Haag) langs geweest en heb daar flink wat tijd doorgebracht om een MtM pak uit het Red label samen te stellen. Achteraf bleek de stof die ik gekozen heb niet beschikbaar, een beetje jammer, want ze hadden dit ook gemakkelijk kunnen verifieren toen ik nog in de winkel was. Los van het feit dat het mij frustreert dat ik nu een redelijk deel van mijn zondag weggegooid blijk te hebben, baal ik er vooral van dat ik een alternatief moet gaan zoeken. Gelet op de zorg waarmee ik de stof heb geselecteerd kan ik nu al zeggen dat zij geen alternatief hebben dat aan mijn wensen voldoet.

De vraag aan jullie is dus waar ik, bij voorkeur in Den Haag of Rotterdam, maar Amsterdam zou eventueel ook kunnen, terecht zou kunnen voor maatwerk of semimaatwerk voor een prijs die ergens tussen de 600 en 900 euro ligt.

In DH zit op de Haagse Bluf zit La Chemiserie Traditionelle, maar over de shirts lees ik slechte ervaringen, iemand ervaring met een pak van LCT? En wat moet ik denken van Suit Supply, ik heb een enorme hekel aan de winkelketen en al helemaal aan het personeel, is het toch de moeite waard om dit voor of maatwerk of MtM werk te weerstaan? Verder ben ik erg benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Met LCT zou ik oppassen met het doen van aanbetalingen, de winkel in Rotterdam is sinds kort gesloten.

Gezien de recente goede ervaringen van een aantal leden hier en je zo te lezen specifieke wensen zou ik naar de heren van Vanita gaan in Den Haag. Welke stijl had je in gedachten? Italiaans, vanwege je eerdere keuze voor Oger?

EDIT: My mistake, ik bedoel Vittorio Marchesi, daar is de winkel in Rdam van gesloten.
Laatst bewerkt op: 26 april 2010 - 21:17:06 door Mediaman

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #492 Gepost op: 26 april 2010 - 21:04:02
Met LCT zou ik oppassen met het doen van aanbetalingen, de winkel in Rotterdam is sinds kort gesloten.

Huh, waar heb je dat nieuws vandaan, Mediaman? En dat moet dan wel heel recent zijn, bij de laatste Silk Luxury Fair (bah) afgelopen vrijdag, stonden zij nog feestelijk tegoedbonnen van LCT Rotterdam uit te delen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #493 Gepost op: 26 april 2010 - 21:17:26
Huh, waar heb je dat nieuws vandaan, Mediaman? En dat moet dan wel heel recent zijn, bij de laatste Silk Luxury Fair (bah) afgelopen vrijdag, stonden zij nog feestelijk tegoedbonnen van LCT Rotterdam uit te delen.

Scusi, ik bedoel Vittorio Marchesi.

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #494 Gepost op: 26 april 2010 - 21:21:33
Ach so!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.