Auteur Topic: Pakken algemeen  (680158 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #435 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:28:02
Mooi jasje maar lijkt me inderdaad lastig combineren. Zou er een niet te donkere grijze broek bij doen, denk ik.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #436 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:30:52
Ja, daarom verbaast mij de keuze voor dit jasje een beetje. Je kunt voor het geld dat je nu betaald hebt een prachtig pak laten maken bij Caruso, Zegna of andere aanbieders, terwijl je nu alleen een jasje hebt waarvan ik betwijfel of het los (i.e. niet als onderdeel van een pak) draagbaar is :-k

Je vergist je. Je kunt alles combineren met 'pantalons' van McGregor  :wink:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #437 Gepost op: 25 januari 2010 - 14:32:00
Ja, daarom verbaast mij de keuze voor dit jasje een beetje. Je kunt voor het geld dat je nu betaald hebt een prachtig pak laten maken bij Caruso, Zegna of andere aanbieders, terwijl je nu alleen een jasje hebt waarvan ik betwijfel of het los (i.e. niet als onderdeel van een pak) draagbaar is :-k

Inderdaad, een (DB) krijtstreep draag normaliter niet op een grijze broek, sommigen zien dat als een orphaned suit jacket, oftewel een beetje armoedig... hoe mooi je jasje ook is. Maar in zijn algemeenheid zal het alleen een SFer zijn die dat zal denken.

Je zou het jasje kunnen combineren met een shirt met dubbele manchetten, das, pochet, een paar Lobbs en dan 'rebels' een jeans erbij dragen. Ralph Lauren en Alan Flusser flikken dit trucje soms. Beetje het 'ik had geen zin een broek te dragen vandaag, dus dan maar jeans' attitude. Lapo Elkann flikt dat kunstje geregeld.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 14:37:30 door Daedalus

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #438 Gepost op: 25 januari 2010 - 15:23:49
Moeilijk om zo'n streep te combineren met een 'andere' kleur/patroon pantalon..

Ben benieuwd laat het ons weten wat je er van hebt gemaakt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #439 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:14:03
De reacties zijn breed, met nogal wat uitersten qua mening en/of smaak, hetgeen m.i. erg vermakelijk en leerzaam is.
Opvallend is dat Kiton zelf dit jasje zowel als geheel pak maar ook als combinatie had hangen en juist de combinatie sprak mij meer aan dan de formele uitstraling van een geheel pak in dezelfde kleur/motief e.d.
Zij hadden een dergelijk jasje gecombineerd uitgestald met een zeer donkerblauwe [bijna zwart]pantalon zonder enig motief en vond dit een erg fraaie combi, zoals gezegd ik ga zelf ook eens experimenteren met mijn pantalons [meesten patroonloos in blauw tot zwart van McGregor tot Corneliani/Zegna.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #440 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:20:06
Het was mijn intentie niet een geheel pak aan te schaffen maar juist een los jasje en dat de prijs overeenkomt met een pak van een ander merk, tsja. het zij zo; ik was "verkocht" toen ik dit jasje zag hangen [icm. een zeer donkerblauwe pantalon alsmede als pak met bijpassende broek] en mijn voorkeur ging op dat moment uit naar die stof, dat model in die kleur icm. met een afwijkende pantalon.(wellicht een eigenwijze bui :-)
Mijn vrouw en broers vonden de combinatie met  een donkerblauwe 501 in ieder geval eigenwijs genoeg en toch erg leuk, alhoewel dit niet mijn uiteindelijk doel zal zijn. :-$
Mijn donker bruine John Lobb Fould monks met brass gesp past er qua kleur in ieder geval erg fraai bij, nu het stuk ertussen nog. :wink:
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 16:24:26 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #441 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:24:15
Zo te lezen ben jij er content mee.
Laat gaan zou ik zeggen.
Veel draagplezier ervan zou ome Gusto zeggen. ;)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #442 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:24:48
ps.

Zou toch overwegen gauw die broek erbij te kopen.  :idea:

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #443 Gepost op: 25 januari 2010 - 16:30:58
ps.
Zou toch overwegen gauw die broek erbij te kopen.  :idea:
psst. dat proces heb ik reeds in gang gezet. :lol:
bedankt voor deze bijdrage en eenzelfde [goed] idee. :-$  \:D/
de prijs van een Kiton pantalon buiten de sale en een jasje van dit zelfde merk in de sale ligt dan toch een beetje uit verhouding, dus vroeg dit de nodige bedenktijd mijnerzijds.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 16:50:39 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #444 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:14:45
Zoals als Bogart al zei veel draagplezier met het jasje Leone.We gaan ervan uit dat je zeker een broek in de kast heb hangen die eronder kan.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #445 Gepost op: 25 januari 2010 - 17:16:38
Zoals als Bogart al zei veel draagplezier met het jasje Leone.We gaan ervan uit dat je zeker een broek in de kast heb hangen die eronder kan.

Altijd positief die Gusto! Veters, DB-jackets you name it! :P
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #446 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:30:20
Ja dat had ik ook, maar het ziet er toch erg goed uit. Alleen de knopen vind ik zo zo. Welk materiaal is dat?
Navraag heeft mij geleerd dat het hoornen knoopjes zijn.(derhalve goed passen bij een hoornen bril montuur, welke ik dan uiteraard dan juist weer niet bezit ;-)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #447 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:34:58
ps.
Zou toch overwegen gauw die broek erbij te kopen.  :idea:
De broek is inmiddels naar mij onderweg, ik ben toch wel benieuwd of het thuis ook zo goed staat als in de shop.
Dit soort zaken geeft toch altijd het gevoel van: dezelfde Bobotie was in Zuid-Afrika, toch smakelijker dan hier.  :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #448 Gepost op: 26 januari 2010 - 17:38:35
Goed materiaal is het halve werk! En jij kunt nóg meer genieten van het pak. Meld je hier de bevindingen nog even? :)

Nou, ik loop nu twee dagen in verschillende rijgdraadjesloze jasjes. De zakken blijven gewoon op de
plaats en gaan niet zoals door mij gevreesd naar buiten staan ofzo, blijft allemaal netjes op zijn plaats.

Ik had al de gewoonte om niet met mijn handen in de zak te lopen, maar voor de gein een paar keer
relaxed een jortkelderhandje in de rechterzak gestoken >>> conclusie: niet comfortabel, vooral met
die moderne wat kortere jasjes zit je arm dan te hoog.

Voor de rest blij mijn gewoonte van rijgdraadjeslatenzitten achter mij te hebben gelaten.
Laatst bewerkt op: 26 januari 2010 - 17:42:40 door Cambiare

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #449 Gepost op: 26 januari 2010 - 18:07:24
Gelukkig maar Cambiare.