Auteur Topic: Pakken algemeen  (680145 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #375 Gepost op: 11 januari 2010 - 08:54:56
Leone,
Als je in de gelegenheid bent om een keer  naar Maastricht te gaan, sartoriaal en culinair weekendje met je vrouw als verrassing bijvoorbeeld ?
Laurier Bome
http://www.laurierbome.nl/index.php?page=15&id=3&submenu=15
Van Overeem van Wissen
http://www.herenmode-vovw.nl/
Mijn favoriet Montulet
Maastrichter Smedenstr 16
6211GL Maastricht
http://www.shoesandshirts.nl/Home
Denk dat je dan wel kunt slagen.
Succes.
Dank voor de goede suggestie, het opvallende is echter dat wij eigenlijk elk jaar naar Maastricht gaan voor een weekendje "sleep,wine and dine" maar dan ook vaak niet verder komen dat ook exact dat ;-)
Deze adressen zullen wij ongetwijfeld gaan bezoeken in het najaar, waarvan Shoes and Shirts mij wel bekend is vanwege de shoes, omdat zij echter geen JL verkopen waren wij na het passen van een paar Corthay's {welke toen helaas een te smalle leest blijken te hebben voor mijn voeten] eigenlijk te snel weer vertrokken blijkt nu.
Ik zal mijn vrouw "verrassen" met genoemd voorstel en we dus wat meer gaan zien dan de binnenzijde van het overigens fraaie Kruisheerenhotel en de inmiddels wat geijkte lunch- en eetgelegenheden. :)
Maar vervelen gaat dit eigenlijk nooit! :-D
Een [vergader]bezoeker merkte zojuist op dat ik een mooi passend pak droeg [McGregor] :o Hoewel het wat stijfjes valt in de stof zoals hij dat noemde, navraag leerde mij dat hij een prachtig pak droeg van Attolini en de stof "viel" bij hem inderdaad losser en was beduidend lichter van gewicht [S150] wat het draagcomfort zeker ten goede kwam, volgens hem valt dit Atelier/huis in de categorie Kiton en zit Brioni daar nog beduidend onder.
Hij gaf aan dat een lichtgewicht pak heerlijk draagcomfort oplevert bij "full day use" en hij het pak overigens elke euro waard vond[RTW Attolini voordien diverse MTM Loro Piana en Zegna] :-k  :-k
Laatst bewerkt op: 11 januari 2010 - 15:40:03 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #376 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:16:28
Heren, de kogel is door de kerk! het is tenslotte toch een Kiton geworden !!
Ik ben "gevallen" voor de heerlijke stof i.c.m. de perfecte pasform en de fantastische details, het wordt een "verlengd" RTW jasje uit de Blu serie, Super150 in de kleur bruin/antraciet met blauw en gouden pinstripes[uiteraard]
Een Sale in de Hamburgse Kiton uitverkoop, met een voor mij dus een niet te versmaden aanbieding, bovendien is het verschil met MTM hier veel te groot en wellicht dat ik een volgende maal als vergelijk eens een MTM van een "mindere"? stoffenmaker doe? :-k Maar voorlopig eerst even deze Kiton uitproberen ! \:D/
Bij verschillende zaken op de test gegaan en tevens vergeleken met het {oosterse makelij} MTM jasje van mijn schoonzoon; de verschillen zijn {ook onderling} best groot te noemen, vooral toch in de soms prachtige stoffen en de heerlijke details {Italiaans}
Hierbij zijn Kiton en Attolini toch wel opvallend mooi [en duur] te noemen!
Ik weet dat ik een standaard 54 drop L7 ben en in de breedte niet(s) versteld hoeft te worden aan schouders of borst, maar vooral veel in de lengte van de mouw hoewel ik niet van "lange" mouwen hou.
Het is wel wennen aan de dunne stof i.c.m. het lage gewicht en het "vallen" ervan aan het lichaam; erg lekker! =D>
Het jasje wordt mij z.s.m. na aanpassing toegezonden en ik zal na aankomst hier wat foto's plaatsen.
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 14:27:08 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #377 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:22:08
Ben benieuwd, Leone. Neem maar vast afscheid van je McGregors.

GSA

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #378 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:25:46

x2. Je weet waar de foto's thuishoren, niet? ;)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #379 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:28:19
x2. Je weet waar de foto's thuishoren, niet? ;)
In het McGregor topic?   :wink: :lol:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #380 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:39:54
Ik neem geen afscheid van mijn McGregor's omdat het mooie "werk"pakken zijn en minder kwetsbaar [kostbaar?]
Omdat ik aangaf het jasje ook te gaan gebruiken raadde men mij een Super 180 of zelfs Super 200 af juist vanwege de kwetsbaarheid van de stof [en wat mij betreft ook vanwege de meerprijs]
BTW. het verschil met mijn Zegna jasje [alsook McGregor] is wel erg groot imho, er zit trouwens wel een nadeel aan zo een zachte en glad vallende stof: ik moet over op minder standaard overhemden omdat deze er nogal gevouwen onder vallen en te veel ruimte in de oksel wegnemen en de "oksel-transpiratieflap" meenemen de mouw in.
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 15:03:25 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #381 Gepost op: 16 januari 2010 - 15:11:36
Supernummers zijn overrated.
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 15:14:15 door Daedalus

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #382 Gepost op: 16 januari 2010 - 15:22:38

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #383 Gepost op: 16 januari 2010 - 15:46:09
het verschil met mijn Zegna jasje [alsook McGregor] is wel erg groot imho, er zit trouwens wel een nadeel aan zo een zachte en glad vallende stof: ik moet over op minder standaard overhemden omdat deze er nogal gevouwen onder vallen en te veel ruimte in de oksel wegnemen.

[-X Nu is het over Leone, voor dat je het weet ga je met de bezem ..... en iets met kast.  :cry: Voor eeuwig verloren.

Maar gefeli met je aanwinst en veel draagplezier toegewenst.
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 16:01:04 door Ervé

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #384 Gepost op: 16 januari 2010 - 15:56:59
Heren, de kogel is door de kerk! het is tenslotte toch een Kiton geworden !!
Ik ben "gevallen" voor de heerlijke stof i.c.m. de perfecte pasform en de fantastische details, het wordt een "verlengd" RTW jasje uit de Blu serie, Super150 in de kleur bruin/antraciet met blauw en gouden pinstripes[uiteraard]
Een Sale in de Hamburgse Kiton uitverkoop, met een voor mij dus een niet te versmaden aanbieding, bovendien is het verschil met MTM hier veel te groot en wellicht dat ik een volgende maal als vergelijk eens een MTM van een "mindere"? stoffenmaker doe? :-k Maar voorlopig eerst even deze Kiton uitproberen ! \:D/
Bij verschillende zaken op de test gegaan en tevens vergeleken met het {oosterse makelij} MTM jasje van mijn schoonzoon; de verschillen zijn {ook onderling} best groot te noemen, vooral toch in de soms prachtige stoffen en de heerlijke details {Italiaans}
Hierbij zijn Kiton en Attolini toch wel opvallend mooi [en duur] te noemen!
Ik weet dat ik een standaard 54 drop L7 ben en in de breedte niet(s) versteld hoeft te worden aan schouders of borst, maar vooral veel in de lengte van de mouw hoewel ik niet van "lange" mouwen hou.
Het is wel wennen aan de dunne stof i.c.m. het lage gewicht en het "vallen" ervan aan het lichaam; erg lekker! =D>
Het jasje wordt mij z.s.m. na aanpassing toegezonden en ik zal na aankomst hier wat foto's plaatsen.

Held, en dan meteen voor de top gaan! Ben super benieuwd naar de foto's -- een gouden pinstripe klinkt subliem.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #385 Gepost op: 16 januari 2010 - 16:05:20
Supernummers zijn overrated.
Dat zal heel goed kunnen kloppen, het is tenslotte slechts een waardeschaal voor de fijnheid van het materiaal en geeft geen uitsluitsel over de verdere kwaliteit ervan.
Ik heb mij er dan ook niets van aangetrokken al heeft men dit wel aangegeven (ik neem aan teneinde mij te verleiden tot een hogere aanschafprijs) ;-) en gewoon gekozen voor het lekkerste stofje,dessin,kleur en model :-)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #386 Gepost op: 16 januari 2010 - 16:09:39
Held, en dan meteen voor de top gaan! Ben super benieuwd naar de foto's -- een gouden pinstripe klinkt subliem.
Dank U, maar dan wel een bescheiden held hoor ;-)
Ik heb in de wandelgangen tijdens de bezoekjes begrepen dat Attolini nog iets hoger ingeschat wordt, dus valt het allemaal best mee :-)
Met dank aan de diverse heren op dit zeer gewaardeerde forum ben ik er nu wellicht in geslaagd een betere/mooiere combinatie te vinden bij mijn John Lobb's??!!
Wat mij trouwens brengt op een voorval aldaar: men stelde voor een Testoni schoen te combineren met het Kiton jasje totdat men mijn John Lobb's zag en daarna afzag van verdere [schoen]voorstellen. \:D/
Engels en Italiaans kan toch erg goed samengaan!
De pinstripe is om en om blauw en goud van kleur; ik vind het bijzonder [mooi] op een bruin/zwarte ondergrond, hou jullie op de hoogte; volgende week is de eerste kans op ontvangst ervan via UPS/GLS. =D>
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 16:25:05 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #387 Gepost op: 16 januari 2010 - 16:26:40
Mooi.
Ben benieuwd.