Auteur Topic: Pakken algemeen  (680146 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #360 Gepost op: 08 januari 2010 - 20:11:40
Ga je nu op zoek naar MTM of RTW, Leone?

En Loro Piana past niet in het rijtje. Loro Piana-stoffen zijn bij veel merken/aanbieders mogelijk.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #361 Gepost op: 08 januari 2010 - 20:13:32
Waarom is dat dan geen mogelijkheid?

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #362 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:00:53
Brioni en Kiton zijn natuurlijk gehyped, de stoffen zullen niet meer of minder zijn dan die van mijn aangehaalde voorbeelden.
Isaïa bijv. is echt top. Zou daar liever van iets hebben dan van Kiton of Brioni.
Ik heb geen idee of gehyped negatief doorwerkt op de kwaliteit, uiteraard wel op de prijs.
De stof van de Brioni outfit van mijn vrouw is een wat grof geweven stof en passend voor de herfst/winter, maar voelt erg fijn aan tussen de vingers en in draagcomfort volgens mijn vrouw, het staat echter in geen verhouding tot het vandaag uit Hamburg gearriveerde zwarte pinstripe Kiton zomer jasje met idem rok; de hanger weegt beduidend meer dan het complete jas+rokje!
Niet eerder zoiets gevoeld tussen de vingers en mijn vrouw geeft aan dat het dragen weldadig genoemd mag worden; het lijkt alsof men niets draagt qua gewicht i.c.m. een mooie pasvorm [mijn vrouw heeft een exacte mt.42 en kan goed online in de sales [betaalbaar] bestellen, ik helaas niet  :(
Misschien moet ik deze merken/stoffen eerst maar even vergeten en gaan voor het wellicht  meer betaalbare Isaia oid. wel kan ik opmerken dat er duidelijk een verschil is in materiaal in zachtheid en gewicht tussen haar Kiton jasje en mijn Zegna en Canali jasje, met Isaia heb ik geen ervaring.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #363 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:03:51
Ga je nu op zoek naar MTM of RTW, Leone?
En Loro Piana past niet in het rijtje. Loro Piana-stoffen zijn bij veel merken/aanbieders mogelijk.
Ik ga er van uit dat ik prijstechnisch wil kiezen tussen RTW van bv.Kiton of Brioni [geen idee of men in de RTW lijn een voor mij passende maatvoering kent: 44L met XXL mouwen :-] en MTM van de overige merken/leveranciers, Loro Piana wordt idd. door meer merken/aanbieders gebruikt waaronder Boss, is dit per definitie slechter? ik vond de stof wel lekker "voelen" maar de modellen wat stijf[jes]
Laatst bewerkt op: 09 januari 2010 - 14:06:10 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #364 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:04:58
Ik meen dat Boss wordt geplakt, vandaar dat het stijver zou voelen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #365 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:06:13
Isaïa is overigens niet goedkoop. ;)
Mooi merk.
Laatst bewerkt op: 09 januari 2010 - 14:08:25 door Bogart

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #366 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:08:26
Isaïa is overigens niet goedkoop. ;)
Vandaar mijn opmerking goedkoop[er] of is dat wishfull thinking?
Ik ga voorlopig eerst op zoek naar een heerlijk jasje en wellicht volgt een pak of al dan niet bijpassende broek later.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #367 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:14:47
Waarschijnlijk wishfull thinking. ;)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #368 Gepost op: 09 januari 2010 - 14:16:48
Waarschijnlijk wishfull thinking. ;)
Dat is jammer; ik ben toch al zo jaloers op de perfecte maatvoering van mijn vrouw  :wink: en blij  :lol:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #369 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:40:27
Ik ga er van uit dat ik prijstechnisch wil kiezen tussen RTW van bv.Kiton of Brioni [geen idee of men in de RTW lijn een voor mij passende maatvoering kent: 44L met XXL mouwen :-] en MTM van de overige merken/leveranciers, Loro Piana wordt idd. door meer merken/aanbieders gebruikt waaronder Boss, is dit per definitie slechter? ik vond de stof wel lekker "voelen" maar de modellen wat stijf[jes]

Het is maar net wat je zoekt. Loro Piana heeft mooie stoffen, maar dat geldt voor veel stoffenhuizen. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik m'n geld nooit uitgeven aan Kiton/Brioni van het rek. Als je het over dat soort bedragen hebt (laten we zeggen 3k voor een pak), zijn je mogelijkheden enorm groot, ook voor bespoke met prachtige stoffen.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #370 Gepost op: 09 januari 2010 - 19:47:20
Het is maar net wat je zoekt. Loro Piana heeft mooie stoffen, maar dat geldt voor veel stoffenhuizen. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik m'n geld nooit uitgeven aan Kiton/Brioni van het rek. Als je het over dat soort bedragen hebt (laten we zeggen 3k voor een pak), zijn je mogelijkheden enorm groot, ook voor bespoke met prachtige stoffen.
Rustig aan zeg; eerst maar even een jasje en nog geen heel pak/kostuum van welk merk dan ook. :)
Ik weet me nog te herinneren dat de plaatselijke schoen-ist mij mededeelde dat het prijsverschil tussen de door hem te leveren C&J of Santoni en Edward Green of John Lobb niet echt te rechtvaardigen is, ahwel ik geloofde hem niet op zijn woord en ben na aanschaf van zowel een paar Santoni als 2 paar C&J toch maar eens zelf gaan ervaren en wat schets mijn verbazing [of toch niet?] ik merkte duidelijk wel verschillen en het prijsverschil was wat mij betreft gerechtvaardigd.
Dat gehele verhaal is uiteraard uiterst persoonlijk en enig vergelijk met pakken dan wel jasjes gaat wellicht geheel mank, maar toch wil ik ook in dit geval zelf "voelen" hoe de vergelijking op gaat tussen RTW jasjes i.c.m. diverse stoffen/leveranciers van de nodige goede merken.
Vanzelfsprekend zal ik opteren voor MTM van een relatief minder merk [voor zover hiervan sprake is en/of mogelijk is] indien hier aanleiding toe is na de RTW test, hoewel MTM ongetwijfeld en betere pasvorm zal opleveren.
Ik hou me van harte aanbevolen voor verdere suggesties en ideeën als relatieve leek op het "betere pakken/jasjes" terrein, tot dusver lijkt het er op dat het de voorkeur heeft een MTM jasje van bv. Caruso of Zegna te kiezen boven een RTW van bv. Brioni of Kiton ongeacht het eventuele stofverschil, waarbij ik een bedrag van euro 1500,= toch wel een redelijk plafond vind voor een bijzonder [mooi] jasje.
Laatst bewerkt op: 09 januari 2010 - 19:50:47 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #371 Gepost op: 09 januari 2010 - 19:57:05
Rustig aan zeg

Dat was eigenlijk mijn advies aan jou...

Voelen is een prima plan, maar ik denk dat je de stof moet loskoppelen van het merk. Kiton zal prachtige stoffen gebruiken, maar die stoffen komen van huizen die misschien ook mogelijk zijn bij andere merken (of 'merkloze' leveranciers) en anders zijn er wel vergelijkbare prachtstoffen van andere huizen waar je ergens een jasje van kunt laten maken.

Staar je dus niet blind op een merk, tenzij je helemaal wild bent van de 'pasvormstijl' en de details.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #372 Gepost op: 09 januari 2010 - 20:12:41
Wat Carwo zegt. Laat alle merken lekker gaan en zoek iets waar de pasvorm en de stof je aanstaan, zoals ik ook al eerder schreef. Ga bij een of meerdere zaken kijken die MTM leveren en kijk dan wat voor jou het beste is. Zo hecht ik echt 0 waarde aan het merk als de pasvorm en afwerking maar goed is en de stof ook naar wens is. Dan mag het van mij in een onbekend atelier vervaardigd zijn en hoeft het niet in een 'merk' atelier te worden gemaakt.

RTW is misschien een ander verhaal..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #373 Gepost op: 10 januari 2010 - 15:16:14
Heren, u wordt bedankt voor de goede adviezen en zal ik zal er dan ook dankbaar gebruik van maken tijdens mijn aanstaande zoektocht naar een mooi jasje van hoge kwaliteit, waarbij ik wellicht mijn McGregor en Zegna jasjes kan en mag vergeten.  :P
Vooralsnog ga ik eerst eens binnen de RTW zoeken naar een mooie stof met goede pasvorm en probeer niet te veel op het merk te letten. :wink:
Indien dit te grote afwijkingen op gaat leveren in een nagenoeg perfecte pasvorm [ik hou niet van getailleerde jasjes welke mijn bewegingsvrijheid beperken en me verplichten tot eveneens getailleerde shirts eronder] gaat mijn speurtocht zich verplaatsen naar de MTM hoek. :neutral:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #374 Gepost op: 10 januari 2010 - 15:30:13
Leone,

Als je in de gelegenheid bent om een keer  naar Maastricht te gaan, sartoriaal en culinair weekendje met je vrouw als verrassing bijvoorbeeld ?

Laurier Bome
http://www.laurierbome.nl/index.php?page=15&id=3&submenu=15

Van Overeem van Wissen
http://www.herenmode-vovw.nl/

Mijn favoriet Montulet
Maastrichter Smedenstr 16
6211GL Maastricht

http://www.shoesandshirts.nl/Home

Denk dat je dan wel kunt slagen.
Succes.