Het is maar net wat je zoekt. Loro Piana heeft mooie stoffen, maar dat geldt voor veel stoffenhuizen. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik m'n geld nooit uitgeven aan Kiton/Brioni van het rek. Als je het over dat soort bedragen hebt (laten we zeggen 3k voor een pak), zijn je mogelijkheden enorm groot, ook voor bespoke met prachtige stoffen.
Rustig aan zeg; eerst maar even een jasje en nog geen heel pak/kostuum van welk merk dan ook.

Ik weet me nog te herinneren dat de plaatselijke schoen-ist mij mededeelde dat het prijsverschil tussen de door hem te leveren C&J of Santoni en Edward Green of John Lobb niet echt te rechtvaardigen is, ahwel ik geloofde hem niet op zijn woord en ben na aanschaf van zowel een paar Santoni als 2 paar C&J toch maar eens zelf gaan ervaren en wat schets mijn verbazing [of toch niet?] ik merkte duidelijk wel verschillen en het prijsverschil was wat mij betreft gerechtvaardigd.
Dat gehele verhaal is uiteraard uiterst persoonlijk en enig vergelijk met pakken dan wel jasjes gaat wellicht geheel mank, maar toch wil ik ook in dit geval zelf "voelen" hoe de vergelijking op gaat tussen RTW jasjes i.c.m. diverse stoffen/leveranciers van de nodige goede merken.
Vanzelfsprekend zal ik opteren voor MTM van een relatief minder merk [voor zover hiervan sprake is en/of mogelijk is] indien hier aanleiding toe is na de RTW test, hoewel MTM ongetwijfeld en betere pasvorm zal opleveren.
Ik hou me van harte aanbevolen voor verdere suggesties en ideeën als relatieve leek op het "betere pakken/jasjes" terrein, tot dusver lijkt het er op dat het de voorkeur heeft een MTM jasje van bv. Caruso of Zegna te kiezen boven een RTW van bv. Brioni of Kiton ongeacht het eventuele stofverschil, waarbij ik een bedrag van euro 1500,= toch wel een redelijk plafond vind voor een bijzonder [mooi] jasje.